Hirdetés

2017. február 20., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Szoftver rovat

Számítógépes játék lett az iszlám történetéből

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Koine

Csökkenteni szeretné a muszlim és a nyugati világ közötti feszültséget a százezer dolláros költségvetésű produkció.

Az iszlám történetének első száz évét meséli el négy különböző nemzet – a beduinok, az arabok, a perzsák és a rómaiak – szemszögéből az Al-Quraysh című, szíriai fejlesztésű számítógépes játék, mely szeptemberben kerül piacra a damaszkuszi központú Afkar Media cégtől. A Mohamed próféta törzsének nevét viselő stratégiai játékhoz számos hasonló játékprogram jelent meg az utóbbi időben a Közel-Keleten, melyek fejlesztői azt remélik, hogy videojátékaik építőleg hatnak majd az iszlám belső és külső képére, és csökkentik a feszültséget a muszlim és a nyugati világ közt – foglalta össze az InfoPark Zrt. innovációs hírlevele a The Christian Science Monitor nyomán.

Radwan Kasmiya, az Afkar Media ügyvezetője az amerikai lapnak kifejtette: reményei szerint az Al-Quraysh segíteni fog a nyugati világnak a Keleten élők jobb megértésében, de a muszlimok is tanulhatnak belőle saját kultúrájukról. “Azt szeretnénk bemutatni, hogy ez a civilizáció tulajdonképp egy gyakorlatias és majdnem mennyei civilizáció volt. Abban az időben a muszlimok élete racionális törvényeket követett. Ez lehetővé tette, hogy ez a civilizáció sokáig fennmaradjon és elfogadjon más civilizációkat, melyekkel kapcsolatba került. Nem egy konzervatív vagy szektáriánus civilzáció volt” – összegezte Kasmiya.


A korábbi siker, az Under Siege plakátja

Az Afkar Media eddig két számítógépes játékot adott ki, és mindkettő a palesztin-izraeli helyzettel foglalkozott. A tavaly megjelent Under Siege (Ostrom alatt) igyekszik ellensúlyozni a nyugati videojátékok arabokról és a muszlimokról festett képét, mely a közel-keletieket terroristákként ábrázolja. A nyugati hagyományokkal szemben az Under Siege a palesztinok harcát arabok szemszögéből mutatja be, olyan muszlim karakterekkel, akik önvédelemből harcolnak. A játék első jelenetében két arab fiatal, Maen és Ahmed feladata az 1994-es hebroni mészárlás megakadályozása, mely során az izraeli Baruch Goldstein egy mecsetben 27 imádkozó palesztinnel végzett. A izraeli erőkkel harcoló akcióhősök minden civil áldozat után veszítenek életerejükből. Kritikusai szerint az Under Siege nem tesz többet annál, mint megfordítja a sztereotípiákat, és a muszlimokról festett extrémista karikatúrákat a zsidóságra aggatja.

A 100 ezer dolláros költségvetésű Al-Quraysh és Under Siege a Dar al-Fiqr kiadó gondozásában jelent meg, mely egyaránt támogatja a konzervatív és liberális hangvitelű, iszlám témájú kiadványokat. Becslések szerint az arab világban 100 ezer példány fogyott el az Under Siege-ből. A cikkben megszólaló Hasan Salem, a kiadó igazgatója a lapnak reményeit fejezte ki, hogy az Al-Quraysh hozzá fog járulni egy “modernebb” iszlámkép terjedéséhez. A fejlesztő és a kiadó egyaránt úgy vélik, hogy az egyik legnagyobb kihívást számukra a “komoly játékosok” táborának megnyerése jelenti, ugyanis termékeiknek a nemzetközi játékipar magasabb technikai színvonalú játékaival kell versenybe szállniuk. Tovább nehezíti régió játékfejlesztőinek helyzetét, hogy a helyi jogrendszerek gyenge védelmet biztosítanak a szellemi tulajdonnak, így a 10 dolláros áron terjesztett játékokból kevés bevételük származik.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.