Hirdetés

Soros György újra nekiment Mark Zuckerbergnek

A viszonyuk eddig is feszült volt, ám a befolyásos üzletember most még nyíltabban bírálta a közösségi oldal gyakorlatát.

Az amerikai milliárdos jól ismert arról is, hogy nagyon nem tetszik neki, ahogyan a Facebook ma működik. Röviden szólva: politikai elfogultsággal, de legalábbis megalkuvással vádolja a közösségi oldal vezetőit, olyanoknak tartja őket, akik az anyagi haszon reményében hajlandóak kiszolgálni az épp aktuális vezetést, ezzel pedig veszélyeztetik a demokrácia értékeit.

A héten Soros György még nyíltabban fogalmazott a Financial Times véleménycikkében, levelében, amikor egyenesen lemondásra szólította fel Mark Zuckerberget, valamint Sheryl Sandberg ügyvezető igazgatót – pontosabban azt kérte az érdekeltektől, hogy távolítsák el őket, mivel szerinte nyíltan segítik Donald Trump elnökválasztási kampányát, azt is sejtetni engedi, hogy ennek hátterében egy Zuckerberg-Trump alku állhat.

Soros arra alapozza vádjait, hogy több közösségi oldallal szemben a Facebook nem tiltja le a politikai hirdetéseket, hanem a bevétel miatt engedélyezi őket, sőt azt továbbra is biztosítják – a hamis tartalmak kiszűrése nélkül –, hogy politikai szervezetek célzott kampányokra használják fel a platformot.

Soros a hamarosan lezajló amerikai elnökválasztás miatt azt látná helyesnek, ha a Facebook teljesen megtiltaná a politikai hirdetések közzétételét, függetlenül azok tartalmától és irányultságától. Ugyanakkor nem bízik abban, hogy a vállalat vezetése ezt meg is teszi, de fontosnak érezte, hogy ezt elmondja, valamint kifejezi azt is, hogy támogatja a széles körű kormányzati ellenőrzést a közösségi oldalak fölött, melyet maga Zuckerberg is javasolt nemrég.

Előzmények