A múlt héten bemutatott Sony Ericsson-készülékekkel folytatódott a termékoffenzíva a mobilpiacon. A piac harmadát birtokló Nokia teret veszített, a kicsik, főként a Motorola és a Samsung, egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak és persze a japán-svéd vállalat sem akar lemaradni a versenyben.
A Sony Ericsson az első félév eladási adatai alapján 550 millióról 600 millióra növelte a globális mobilpiac nagyságára vonatkozó várakozását, azzal a kitétellel, hogy az eddigiekhez hasonlóan folyamatosan nő majd a kereslet a képrögzítésre alkalmas és más multimédiás készülékek iránt. A mobilcég most bemutatott telefonjai is ezt az irányt képviselik, ráadásul mivel a fejlesztések a legnagyobb mobilszolgáltatókkal (Vodafone, T-Mobile, Orange) való együttműködés keretében zajlanak, az új funkciók kompatibilisek a legtöbb hálózattal.
Hirdetés
Ebben a negyedévben kerül a boltokba a P910i smartphone. Az új P sorozatú modell számos olyan újdonsággal szolgál, amely egyesíti a telefon, a személyi adatkezelő (PDA), az e-mail-kliens és a webböngésző funkcióit. A naptár és a névjegyek infravörös, Bluetooth vagy USB-kapcsolaton keresztül is szinkronizálhatók a PC-n tárolt adatokkal, sőt még a mobilhálózaton keresztüli távoli szinkronizáció is megoldott.
Az igazi multimédiás telefonokat képviseli a K500i kamerás készülék, amely csak elölről hasonlít hagyományos társaihoz, hátulról – akárcsak a fotózásnál használt menüjében – inkább egy Sony digitális fényképezőgép köszön vissza. A "nagyméretű" 1,9 collos kijelző azonban nemcsak álló és mozgóképek készítésekor hasznos, hanem a Java-alapú játékoknál is. A cég kimondatlanul is a Nokia N-Gage mobiltelefon-játékkonzollal szemben akar versenytársat állítani, köszönhetően a kifejlesztett új grafikus motornak. Ezt támasztja alá az is, hogy a K500i 12 megabájtos belső tárolója – ha nem képek tárolására használjuk – összesen 170 kétdimenziós vagy 45 háromdimenziós játékra elegendő helyet ad.
Sony Ericsson K500i - Forrás: cnet.com
Ezek mellett a Sony Ericsson két új EDGE technológián alapuló kamerás telefonnal, az egy megapixeles digitális fényképezőgépet tartalmazó S710a-val és a kagylóhéjas Z500i-vel bővíti a kínálatot. A kiegészítők terén Akono néven vezetett be a piacra Bluetooth-kompatibilis telefonnal használható fülhallgatókat.
(*) Az első félévben hazánkban eladott 850-900 ezer darab mobiltelefon közel harmada volt Sony Ericsson-termék. Ezt az arányt Wágner Tibor, a cég közép- és kelet-európai igazgatója éves szinten is szeretné megtartani, ami azt jelentené, hogy az általa 1,5-2 millió darabosra becsült teljes piaci eladásokból 450-600 ezer jutna a társaságra a tavalyi 350 ezer után. A 30 százalékos magyarországi piaci részesedés egyébként a svédországi után a második legmagasabb a világon. A Sony Ericsson-termékek nemzetközi szinten is sikeresek. A világ ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártója 2004 első félévében 171 millió euró adózott nyereséget ért el, pedig egy évvel korábban még veszteséges hónapokról számolt be.