A Samsung csütörtökön jelentette be, hogy okostelefonjainak, illetve a hamarosan érkező Galaxy Tab táblagépének felhasználói egy új szolgáltatást érhetnek el, a cég ugyanis filmeket és tévéshow-kat kínál online boltjában.
A Media Hub nevű új szolgáltatás bejelentését Dale Sohn, a Samsung Telecommunications America elnöke tette, abból az alkalomból, hogy néhány héten belül megkezdik a Galaxy Tab amerikai terjesztését. Az Apple hasonló kínálatával versenyezni kívánó Media Hub szintén zárt rendszer, a cég eszközein lesz elérhető, és a szokásos módon „kölcsönözhetőek” a filmek, vagyis a stream-tartalamakat nem lehet elmenteni a készülékekre – igaz, az előzetes szerint lesz olyan opció, amikor az előfizető úgy vásárol licencet, hogy azt öt másik készüléken is megoszthatja.
A Samsung a kínálat megteremtése érdekében megállapodott a nagy amerikai tartalomgyártókkal (MTV Networks, NBC, Universal Studios, Paramount), de ez a folyamat még nem zárult le, a következő néhány hónapban új partnerek lépnek be.
A tájékoztatón részleteket – például az árakat – nem akarták még ismertetni, Gavin Kim alelnök csak annyit mondott, hogy „versenyképes” díjszabással fognak dolgozni.
A Samsung tartalompiaci lépése erősítheti azt a meggyőződést (mely először az Apple gyakorlatát látva alakulhatott ki), hogy a mobil eszközöknél alkalmazott üzleti konstrukciók alapjaiban fogják megváltoztatni az internetes tartalomszolgáltatást, és a jelenleginél sokkal súlyosabban jelennek majd meg a fizetős tartalmak.