Régiós központot nyitott Budapesten a Lexmark

Az Európai Unió támogatásával regionális szakértői központot hozott Magyarországra a Lexmark. A tintasugaras nyomtatók piacán harmadik legnagyobbként jegyzett printergyártó új irodája az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló ún. EMEA területen működő kirendeltségeket szolgáltja ki elsősorban a beszállítói és értékesítési lánc számára nyújtott támogatással. Mint megtudtuk, Budapesten nincs telefonos terméktámogatás, ezt a Lexmark külső szolgáltatón keresztül biztosítja, az outsourcingot ugyanakkor innen menedzselik és ellenőrzik.

A világszerte 13 800 alkalmazottat foglalkoztató vállalat elsősorban a magasan képzett és idegen nyelven is jól beszélő munkaerő miatt döntött a magyar főváros mellett, de fontos szempont volt a kiválasztásnál a város infrastrukturális helyzete és megközelíthetősége is.

A szakértői központ az Európai Unió támogatásával és az ITD Hungary (Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség) közreműködésével nyílt meg. Az új iroda kezdetben ötven alkalmazottnak ad munkát, de folyamatosan zajlik a felvétel, mert az elkövetkezendő másfél évben a dolgozói létszámot 150-200 főre tervezik bővíteni.

Az 1991-ben alapított, a tavalyi évet 4,97 milliárd dollár árbevétellel záró Lexmark a termékeit hagyományos disztribútori csatornákon keresztül a kezdetektől fogva forgalmazta Magyarországon, de saját kirendeltséget – vegyes vállalat formájában – csak 2001-ben nyitott Budapesten. A cég tavaly termékkínálata átalakításába kezdett, mert egyre nagyobb hangsúlyt akar fektetni a nagyobb hasznot hozó felső kategóriás nyomtatókra. Az átalakítás óta az EMEA régióban folyamatosan veszít piaci részesedéséből: a Gartner szerint itt az összesített printerpiacon – amelybe a nyomtatók mellett a másológépek és a multifunkciós készülékek is beletartoznak – 2008 első félévében kicsúszott a top 5-ből.

Azóta történt

Előzmények