A PC-gyártól és a chipcégek nehezen tudják rávenni a fogyasztókat, hogy váltsák le a legutóbb vásárolt laptopjaikat, és a jelentések szerint a CES-en egyértelműen körvonalazódott, hogy ezt most úgy igyekeznek elérni, hogy AI-funkcióikat kínálnak.
Az AMD és az Intel egyaránt a legújabb chipekbe épített NPU-kra alapoz, és igyekszik drágább laptopok vásárlására rávenni a fogyasztókat. Azt is remélik egyben, hogy az AI-funkciókkal piaci részesedést szerezhetnek az Apple-től.
Az NPU-k révén viszonylag kis energiaszükséglettel biztosítanak nagy AI-teljesítményt, és bár jelenleg nem sok alkalmazás veszi ennek hasznát, az AMD egyik alelnöke, David McAfee is azt ígérte, hogy hamarosan sokkal több lesz. Az Adobe kreatív csomagja mindenesetre már kiaknázza a lehetőségeket.
Az Intelnél több PC-gyártó megmutatta az új laptopjait és azok új funkcióit Las Vegasban. A Dell laptopjain ott volt a nemrég bejelentett AI-gomb is, amit a Microsoft rátesz a billentyűzetekre a jövőben: ez a Microsoft generatív AI-szoftverét aktiválja, ami bonyolult kérdésekre válaszolna és appokkal segítene. Jelenleg a felhős Copilot indul el vele.
Az offline megoldásoktól gyorsabb és többet ígérő AI-funkciókat remélnek. Ehhez azonban jóval erősebb gépek is kellenek a jelenlegieknél, teszik hozzá. Értelemszerűen a trend megint a drága laptopoktól indul el, így az AMD szerint például egy fejlett AI-chipes PC úgy 800 – 1200 dollárba kerül majd.