A Disney volt az első olyan vállalat, amelyik a szociális médiában önkéntes anyukákat alkalmazott. A rajzfilmjeivel híressé vált cég azt vette észre, hogy a kisgyermekes szülők szívesen adnak hírt arról, mit láttak a moziban, milyen volt a kalandparkban, ráadásul jellemzően pozitív kritikával teszik ezt.
Hirdetés
Bár fizetés nem jár érte, a mai napig exkluzív dolognak számít bekerülni a Disney köreibe. A cég nem kötelezi az anyukákat semmire, mégis 28 500 Twitter bejegyzés, 4900 Instagram fotó, illetve 88 blogbejegyzés született csak májusban a Reuters beszámolója szerint.
A trükk az, hogy a cég rájátszik az amúgy is lojális szülők érzelmeire azzal, hogy különböző kedvezményekben részesíti őket, speciális programokat tart, melyekbe egésznapos továbbképzéseket illeszt, amiért érdekes módon boldogan fizetnek is az alanyok. A Walt Disney Worldbe szóló, 4 napos családi utazás anyák napja alkalmából például felerészben oktatás és csak felerészben volt nyaralás. Idén a Pinterest használatát sajátíthatták el a résztvevők, de tartott előadást a Pixar egyik producere, illetve különböző marketing-fogásokat is tanítottak a szülőknek.
A családok boldogan töltöttek kedvezményes áron négy napot a kalandparkban annak ellenére, hogy anyun kívül mindenki teljes áron utazott, de a többiek még a szállásból sem kaptak kedvezményt. A Disney nem árulja el, mennyit költ pontosan a programra, a résztvevők pedig nem beszélnek róla, pontosan mit is kapnak a szolgálataikért cserébe. Azért néhány dolgot elárulnak.
Ezzel a csomaggal jutalmazták az egyik Disney anyukát [+]
A kiválasztási rendszer titkos, de létezik formula a jelentkezésre, ám jellemzően a Disney keresi meg azokat, akik a vállalat szerint megfelelnek a kritériumoknak. A Disney Social Media Moms csapatában sok az újságíró, a YouTube sztár, illetve a blogger. Annyi biztos, hogy a stúdió úgy gondolja, a szociális hálón aktív felhasználók az offline világban is sokat beszélnek a filmjeikről, játékaikról, illetve Disneylandről.
A Disney anyukák azt mondják, a kiválasztásuk előtt is ugyanazt csinálták mint mióta laza kapcsolatban állnak a vállalattal, csak közben sokat tanultak arról, mit és hogyan érdemes leírni, fotózni, stb. Ők tehát nem érzik tehernek a státuszt, hiszen a stúdiótól függetlenül is megírnák a véleményüket.
A szülői közösségek bíznak a rajzfilmstúdió által „felvett” rengeteg anyában (és néhány apában), akik nyíltan vállalják, ha egy filmet túl erőszakosnak, vagy éppen unalmasnak találtak. Akadnak, akik irigykedve nézik a vállalattól kapott ajándéktárgyakat. A Disney azonban mindenképp nyer az ügyön, hiszen a szülők beszélnek róluk, illetve hordják a gyerekeiket a mozikba és a kalandparkjaikba.