(Frissítve) Leállt az okmányirodák informatikai rendszere

Frissítés: Elhárították a technikai hibát, ezért 12 óra 40 perctől ismét zavartalanul működnek az okmányirodák - közölte a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala.

 

Először a 444.hu, majd a hvg.hu számolt be arról, hogy leállt az okmányirodák informatikai rendszere kedden reggel – ezt az információt meg is erősítették az egyik fővárosi okmányirodában. Az ügyfeleknek azt mondták, egyelőre semmilyen ügyet nem lehet elintézni.

Sorszámot ugyan osztanak – papíron, kézzel felírva, mert semmi sem működik –, és visszahívást is ígérnek, de egyelőre nem tudni, mikor indulhat el újra az informatikai rendszer.

A probléma országos, egyik okmányirodában sem működik a rendszer – írja a hvg.hu.

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalánál (KEK KH) a lap kérdésére azt közölték, hogy már dolgoznak a hiba elhárításán, de ők sem tudják, mikor állhat helyre a szolgáltatás. Egyelőre azt sem tudták megmondani, mi okozta a rendszer összeomlását.

Az okmányirodai rendszert az országos infrastruktúrával rendelkező KEK KH működteti, amely közel 300 okmányiroda szakmai felügyeletét is ellátja – derül ki a hivatal honlapjáról.

A KEK KH ezenkívül az anyakönyvi hálózatért, a Schengeni Információs Rendszerért és a kormányablakok integrált ügyfélszolgálatáért is felel, illetve ez a hivatal üzemelteti a kományportált és más közigazgatási honlapokat is.

Emellett a KEK KH a kormányhivatalok informatikai rendszerének szakirányítási feladatait is ellátja, és informatikai támogatást biztosít a választások lebonyolításához.

Azóta történt

Előzmények