Kihirdették az Ericsson programozóversenyének győzteseit

2013-ban már harmadjára rendezte meg az Ericsson Magyarország az egyetemistáknak és friss diplomásoknak szóló C++ Programozó Versenyét. A háromfordulós, októberben és novemberben zajló bajnokságra több mint 300 fő jelentkezett, akik közül a legtöbben az ELTE-ről és BME-ről érkeztek.

Ericsson

Az idei Ericsson Bajnokságon a résztvevők három fordulóban mérték össze képességeiket. A verseny feladatait az Ericsson budapesti K+F központjának munkatársai készítették, akik közül az egyik zsűritag 2 éve még az asztal túloldalán, a versenyzők között ült. Mára már a cég alkalmazottja.

A versenyt idén egy olyan baráti társaság nyerte meg, akik egy középiskolába jártak, ma ketten a Pannon Egyetem hallgatói, míg a csapat harmadik tagja az ELTE doktorandusza. A Proklan névvel induló csapat tagjai: Búcsú Dávid, Dóczi Gergő (Pannon Egyetem) és Szalkai Balázs (ELTE). „Nagyon erős volt a verseny, és felkészültünk arra, hogy a második forduló komplikáltabb változataként már az összes csapat ellen kell programot írni.” – mondták el a győztesek a bajnokságról. – „Abban, hogy megnyertük a versenyt, biztosan sokat számított az, hogy régóta ismerjük egymást és sokat programoztunk együtt.”

Ericsson győztesek

A győztes 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol nemcsak a várossal, hanem a skandináv innovációs szellemiséggel is találkozhatnak majd. Útjuk során meglátogathatják az Ericsson jövő technológiáját bemutató Ericsson Studiot is. A második csapat tagjai tabletekkel, a harmadik helyezettek SSD 120GB meghajtóval gazdagodtak. Valamennyi döntős mentesül az Ericsson szakmai felvételi tesztjének megírása alól, amennyiben a vállalathoz szeretnének jelentkezni.

A 30 fős döntőben a szervezők nagy örömére három női résztvevő is volt, akik közül ketten a második helyezett csapatban versenyeztek. Ők egyébként a különdíjat is megnyerték azzal, hogy egyedül ők írtak warning-mentes programot.

A verseny menete

Az első fordulóban a versenyzőknek 15 elméleti kérdésből álló kvízt kellett kitölteniük. Az innen továbbjutó csapatoknak pedig már gyakorlati problémákat kellett megoldaniuk.

A második fordulóban két feladatot kaptak a versenyzők. Az elsőben az Ericsson logó ASCII artos ábráját kellett minél kevesebb forráskód-karakterből reprodukálni. A legsikeresebb csapatok között voltak, akik sokadfokú polinomok segítségével oldották meg a feladatot, de olyanok is, akik kihasználták a logó szabályosságát, azaz a három egybevágó, egyenként két félkörlemez által határolt sávot.

A második és harmadik feladatban a versenyzőknek egy szimulált stratégiai játékban kellett irányítania egy munkásokból és katonákból álló sereget. A 2. fordulóban a főellenség legyőzése, míg a 3. fordulóban az ellenfél csapat bázisának lerombolása volt a cél. A döntőben a stratégiai feladat specifikációja alapvetően megváltozott, ezért azok a versenyzők bizonyultak igazán hatékonynak, akik jól karbantartható kódot készítettek az előző fordulóban.

Azóta történt

Előzmények