Hirdetés

Kihirdették az InnoApps verseny győzteseit

Fiatal fejlesztők mutatták be innovatív alkalmazásaikat az InnoApps versenyen, amelynek célja, hogy a közösségfejlesztő mobilalkalmazások készítését ösztönözze. A kezdeményezés mögött a Huawei Technologies, a Microsoft és a European Young Innovators Forum (EYIF) áll.

Hirdetés

A verseny győzteseit a november végén Brüsszelben megrendezett „Learning by creating with social media and apps” nevű rendezvényen hirdették ki. Az első díjat a Szlovéniából érkezett, 25 éves Tomaž Ščavničar nyerte el START nevű alkalmazásával, amely kezdő vállalkozók számára könnyíti meg új vállalkozásuk online elindítását és fejlesztését. Az alkalmazás segítségével egyszerűen továbbfejleszthetők a kezdeti ötletek, emellett lehetővé teszi az együttműködést számos potenciális vállalkozó között. „Az alkalmazás célja, hogy megkönnyítse az ötletek kidolgozását. Segítségével projekteket hozhatunk létre, az ötletnek megfelelő üzletimodell-sablont választhatunk ki, képeket oszthatunk meg és feladatokat adhatunk ki, valamint nyomon követhetjük a költségeket. Innentől kezdve a siker már csak rajtunk múlik.” – mondta Tomaž, amikor bemutatta alkalmazását a zsűrinek.

A döntőbe többek között az alábbi, legkreatívabbnak ítélt ötletek is bejutottak:

  • CanEat (legjobb női fejlesztőnek járó díj): a 19 éves, angol Elizabeth Cotton által fejlesztett alkalmazás meghatározott étrendi követelmények alapján mutatja meg a felhasználónak, hogy tartózkodási helyének közelében merre talál az igényeinek megfelelő menüt kínáló éttermeket és áruházakat. Így a felhasználó részletes információk birtokában döntheti el, hol szeretne étkezni
  • TagTagCity (második helyezett): a spanyol Natalia Vicente alkalmazása lehetővé teszi az idegenforgalmi látnivalók, szolgáltatások és vállalkozások számára, hogy az általuk nyújtott különleges értékeket bemutassák látogatóiknak. Az alkalmazás QR-kódok és geotagging révén teremt online és offline kapcsolatot a felhasználó és környezete között
  • WayUpTo (közönségdíj): a szlovén Gregor Spagnolo által fejlesztett alkalmazás új alapokra helyezi a hallgatóság, az előadók és a konferenciaszervezők közötti interakciót, valamint hatékony, közel valós idejű kommunikációval és visszajelzéssel javítja a konferenciaélményt

Az első díj nyertese ötezer eurós pénzjutalomban részesül és teljes körű marketingtámogatást kap az alkalmazás népszerűsítése. Az első és második helyezettet, valamint a női fejlesztői díj nyertesét a Huawei körbevezeti Kína innovációs központjaiban.

A díjnyertes fejlesztők és a közönségdíjas alkalmazásait a Microsoft Windows Store-ban is népszerűsíteni fogják. Az öt döntős pedig műszaki és marketingfelkészítésen vehet részt egy brüsszeli workshop keretében, munkája felkerül a szervezők saját weboldalaira, ezen felül a további hat helyezettel együtt egy-egy Huawei telefont is kap.

Azóta történt

Előzmények