Egyetlen számmal válaszolt a Telekom nyolc kérdésre

Múlt hét pénteken akadozni kezdett, majd leállt a Magyar Telekom levelezőszolgáltatása, a t-email. Az MTI szombat délelőtti információi szerint a hiba mintegy háromszázezer ügyfelet érintett. Ennek javítását szombat estére ígérték, a hivatalos közlés szerint azonban csak vasárnap délelőtt, 11:30-ra állt helyre a szokásos rend. Olvasóink arra hívták fel a figyelmet, hogy a vasárnap délutáni órákban még mindig Bad Gateway hibával szembesültek a szerverhez történő kapcsolódás helyett.

A Magyar Telekom Kommunikációs igazgatósága igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, elnézést kértek közleményben és többek közt egy közösségi oldalon, azt ígérték az e-mailek nem vesznek el. Ezzel szemben többen is panaszkodnak arra, hogy a leállás két napja alatt küldött tesztlevelek azóta sem érkeztek meg.

Szombat kora délután a következő kérdéseket tettük fel a Magyar Telekom Kommunikációs igazgatóságának:

  • Az MTI-hez eljuttatott közleménnyel kapcsolatban (t-email leállás): pontosan kiket érint, vagy érintett?
  • Mikorra sikerült (ha már) helyreállítani a hibát?
  • Mi okozta a leállást?
  • Miért tart(ott) napokig a probléma megoldása?
  • Számíthatnak a fogyasztók további leállásokra?
  • Mekkora a hálózati eszközök átlagéletkora a használt infrastruktúrában?
  • Éves szinten mennyit költ a Magyar Telekom a hálózat (mobil, vezetékes) karbantartására, korszerűsítésre (a bővítés költségeit nem ideszámítva, de lehetőség szerint megemlítve)?
  • Ebből mennyi a szoftverre és mennyi a hardverre eső költség?

Ezekre válaszul vasárnap 11 óra után nem sokkal érkezett egy rövid közlemény, miszerint a reggeli órákra sikerült 15 ezer fiókot helyrebillenteni (a 300 ezerből). Aztán negyed egykor arról, hogy 11:30-ra minden rendbejött.

Rákérdeztem, hogy a többi kérdésemre is válaszolnak-e, e-mail fordultával megnyugtattak, hétfőn utánanéznek a kérdéseimnek.

Ma ezt írták:

„A leállás kapcsán minden elérhető információt megküldtünk a tegnapi nap folyamán. Ehhez kiegészítésül még annyit tudunk mondani az egyik kérdése kapcsán, hogy a Magyar Telekom fejlesztésre és korszerűsítésre fordított összes beruházásai – a frekvenciavásárlások és a frekvenciákkal kapcsolatos díjak nélkül – az utóbbi években évi 90 milliárd Ft körüli szinten voltak.”

Ettől nem lettünk sokkal okosabbak.

Azóta történt

Előzmények