Nagy siker az USA-ban a hordozható PlayStation

Hirdetés

Jól sikerült a Sony Corp. új videojátékának egyesült államokbeli bemutatkozása: a számítógépes játékok szerelmesei hosszú sorokban várakoztak az üzletek előtt a PlayStation Portable-ért (PSP), amelyekből a cég reményei szerint egy héten belül elfogy az első egymillió darab. A 250 dollárért piacra dobott, beépített képernyős játékgép első egymillió vásárlója a Sony saját fejlesztésű, UMD formátumú lemezén a Pókember 2-t is hazaviheti. Az USA-ban a PSP-hez egyelőre 24 játék használható, a kínálat azonban várhatóan jelentősen bővülni fog. A Walt Disney Co. videodivíziója például azt tervezi, hogy elkészíti A nemzet aranya, A Karib-tenger kalózai és a Kill Bill 1. részén alapuló játékokat.

A jelek szerint tehát a világ második legnagyobb szórakoztatóelektronikai cége teljesíteni fogja azt a tervet, miszerint március 31-ig 3 millió PSP-t fog eladni, annak ellenére, hogy az európai premier időpontja – főként a szűkös gyártókapacitás és a nyelvi problémák miatt – továbbra is bizonytalan. Elemzők szerint a játékból akár 10 millió példány is elkelhet, és hasonló sikernek nézhet elébe, mint az Apple iPodja.

Mindez azonban kevés az üdvösséghez. A Sony a DVD-lejátszók, a kamerák és a síkképernyős televíziókészülékek piacán zajló árverseny egyik nagy vesztese, ez az oka annak, hogy januárban 31 százalékponttal leszállította a 2005-ös üzeminyereség-előrejelzését. Rjodzsi Csubacsi, a Sony júniusban hivatalba lépő új elnöke szerint komoly reformokra és stratégiaváltásra lesz szükség ahhoz, hogy a 2006–2007-es profit-előirányzatot teljesíteni tudják. Az átszervezésre utal az is, hogy a vezérigazgatói tisztséget a cég történetében először külföldi menedzser, az amerikai-brit Howard Stringer fogja betölteni.

Azóta történt

Előzmények