Aki követte a Twitterrel kapcsolatos történéseket Elon Musk vezetése alatt, az tudja, hogy minden napra jut több újdonság, bejelentés, az egyes változtatásokban pedig gyakoriak az éles fordulatok. Az egyik nagy változtatás, hogy a 2019-ben betiltott politikai reklámok visszatérnek a Twitterre, sőt, a Musk-féle vezetés nagy bevételi forrást remél ettől.
Hirdetés
Az irányelveket a cég szerint a tévés és médiás szokásokhoz igazítanák, ezzel pedig alapvetően a Facebook és a YouTube mintáját követnék. A konkrét ügyeket célzó hirdetésektől pedig a fontos kérdések kapcsán megélénkülő nyilvános párbeszédet reméli a Twitter.
A Twitter 2019-ben egyébként azután tiltotta be a politikai reklámokat, hogy súlyos kritikákat kapott a választási tévinformációk terjedése miatt. Az akkori vezető Jack Dorsey azt mondta, hogy szerintük egy politikai üzenetet ki kell érdemelni, nem megvenni.
Szakértők szerint ez is egy a Musk alatt elrendelt, igen ellentmondásos intézkedésekből (akárcsak a dolgozók tömegeinek kirúgása, Donald Trump vitatott visszaengedése, a fizetős funkciók erőltetése és az ebből eredő, cégeket megszemélyesítő scammerek tömeges terjedése).