Készül a Googlepedia

Hirdetés

A Google hivatalos blogjában tegnap Udi Manber, a vállalat műszaki alelnöke egy újabb projekt indításáról számolt be. A bejegyzés szerint egyfajta tudásbázist kívánnak létrehozni, s ez a fejlesztés korai szakaszában van még, a héten kértek fel a szolgáltatás tesztelésére embereket.

Az egyelőre „knol” elnevezésű fejlesztés elsőre roppant mód hasonlít a Wikipediára, vagy más, a felhasználók által szerkesztett és írt online enciklopédiákra. Ami mégis más, az az, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a szerzőkre, Manber szerint az ellenőrizhetőséget javítja, ha nevesítve vannak az egyes írások, weblapok. A tervek szerint a Google a tudástár összeállításában nem vesz részt, csak a technológiai hátteret és a tárhelyet biztosítja, a munkát a felhasználók végzik, ők állítják össze a „knolokat”, vagyis az egyes szócikkeket. A weboldal, természetéből adódóan, erősen közösségi jellegű lesz, ellátva az ehhez szükséges eszközökkel. Érdekes, hogy a hirdetésekről a szerző dönthet majd, s ha úgy határoz, abban a „knolban” szerepelhetnek reklámok, akkor ezért a Google-től anyagi részesedést kap.

A végső cél az, hogy ez az oldal legyen a „nulladik kilométerkő”, innen szerezze az érdeklődő az első információit az adott témáról.

kool
Nagyításhoz klikk! a képre!

Azóta történt

Előzmények