Bingbook: a Microsoft keresője a Facebookkal újít

A tegnapi hír sajátos fénybe állítja a Facebook támadását a Google ellen, és talán némi magyarázatot ad arra, hogy miért épp most érezték szükségesnek, hogy a velük ilyen megállapodást nem kötő Google „adathalászatát” kárhoztassák.

Hirdetés

A Microsoft ugyanis hétfőn jelentette be, hogy mostantól még szorosabban működnek együtt a Facebookkal, mellyel 2009 októbere óta dolgoznak együtt, ugyanis a Bing keresőt jó pár olyan új funkcióval bővítették ki, melyek a közösségi oldal adatbázisára épülnek, és felhasználók számára időt és energiát takarítanak meg, illetve új lehetőségeket kínálnak. A hivatalos blog indoklása szerint azért indultak el ebbe az irányba, mivel nem tartják elegendőnek a tisztán algoritmusokra épülő találati listákat, ma már nagyon fontos lehet az is, ha az adott weboldalakról véleményt nyilvánító emberek döntései („collective IQ”) is befolyásolják a találatok rangsorát.

A hat új eszköz közül az egyik új megoldás az, hogy a találatoknál a Bing most már jelzi, hogy ha a facebookos ismerőseinknek az oldal tetszik, vagyis „lájkolta”. A keresési technológia is módosult emiatt egy kicsit, ugyanis a találati oldalon azok a linkek kerülnek előre, melyeket a barátok már kedvelnek.

Egy másik újdonság az, amikor nemcsak a baráti „lájkokat” nézi a kereső, hanem az idegeneket is: ha például egy újság weboldalára keresünk rá, akkor a főoldal linkje alatt megjelennek azok a cikkek is az oldalról, melyeknél a legtöbben kattintottak rá a „Tetszik” gombra.

Megoldották azt is, hogy ha például valamilyen árura keres rá a felhasználó, akkor az arról a márkáról szóló Facebook-vélemény is olvasható legyen közvetlenül a keresőben. Az is új lehetőség, hogy ha valaki tanácstalan egy vásárlási kérdésben, hogy hol és mit vegyen, akkor vásárlólistát készíthet a Bingben, majd ezt tanácskérés céljából megoszthatja a Facebookon.

Egy bizonyos fajta helyfüggő szolgáltatás is megjelenik, ugyanis ha egy településre keresünk rá, akkor a Bing megjeleníti azt is, hogy a Facebook adatai szerint mely ismerősünk él vagy élt ott a közelmúltban, és itt közvetlen linket is adnak az illető profiljához. A facebookos kapcsolatnak köszönhetően egyébként a személyre való rákeresésnél is az eddiginél több információt kap a felhasználó – feltéve, hogy a keresett személynek van profilja a közösségi oldalon.

Az új szolgáltatások akkor elérhetőek, ha a bejelentkezni kívánó felhasználó kiválasztja a Facebookhoz való kapcsolódás opciót (a Facebookra is be kell jelentkezni), ekkor megjelenik egy eszköztár, mellyel például a meglátogatott weboldalakat is lehet lájkolni.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények