Hirdetés

Fizet a LinkedIn a túlszámlázások miatt

6,625 millió dolláros egyezményt kötöttek egy csoportos kereset kapcsán, amelyben a hirdetők túlszámlázásával vádolták a LinkedInt.

A LinkedIn belement, hogy 6,625 millió dollárt fizet ki egy egyezmény részeként, amely egy olyan csoportos kereset kapcsán jött létre, amelyben a hirdetők túlszámlázásával vádolták a céget.

A vád szerint felfújták a videós hirdetések megtekintési számait, emiatt pedig túlszámlázták a hirdetőket.

Az előzetes egyezség már megszületett Kalifornia egyik szövetségi bíróságán, de azt még jóvá kell hagyni. A LinkedIn tagadta, hogy bármi rosszat tett volna, és belement abba is, hogy két évig külső auditor ellenőrzi a hirdetési számait.

A vád szerint egyébként azokat az eseteket is megtekintésnek számolták, amikor a felhasználók csak átgörgettek a reklámokon. A per két héttel azután indult el, hogy a cég közölte, szoftverhibákat javítottak, amelyek több mint 418 ezer túlszámlázáshoz vezettek (ezek zöme elvileg 25 dollár alatti volt). Az érintettek többsége krediteket kapott.

A megegyezés most azokat az amerikai hirdetőket érinti, akik 2015. januárja és 2023. májusa között vettek hirdetéseket a LinkedInen.

A pert egyébként 2021-ben ejtették, de a hirdetők fellebbeztek, majd ezt szüneteltették a megegyezés érdekében. A hirdetők ügyvédjei a díjazás 25 százalékát, több mint 1,6 millió dollárt kapnak a jogi díjakra.

Előzmények