Le Big Mac

A világ egyik legnagyobb látogatottságú internetes vállalkozása, a közösségi oldalt működtető amerikai MySpace tovább folytatja európai terjeszkedését – Nagy-Britanniában és Írországban már ők a piacvezetők hétmillió felhasználóval, kiütve a hasonló jellegű helyi oldalakat –, ma ugyanis hivatalosan elindították a francia nyelvű portált.

Kontinensünkön az amerikaiak kemény küzdelemre számíthatnak, különösen a belső piacaira koncentráló Franciaországban, ahol a hazai közösségi oldalak (például a skyblog.com: jelenleg 6,6 millió felhasználó) gyakorlatilag lefedik a piacot. A News Corp. Tulajdonában lévő MySpace mindenesetre nem vágott bele ész nélkül a vállalkozásba, a legnagyobb francia cégekkel kötöttek reklámszerződéseket.


Vincent Vega Versailles-ban

A MySpace egyébként Európában dinamikusan terjeszkedik, növekedési ütemét csak a Facebook múlja felül, ám ez utóbbi nagyon lentről kezdte, 2006 eleji indulásukkor látogatóik száma alig három százaléka volt a MySpace-ének. Az amerikaiak a japán oldalt is elindították már, de Európában is készek a folytatásra, a német béta-verziója már megvan, az olasz, a spanyol és a holland változat tesztelése folyamatban van – s egyszer talán lesz magyar is.

Azóta történt

Előzmények