Kétmilliárdan használják a Facebookot

Az internetezők kétharmada már a közösségi hálón lóg, a maradékot viszont nehéz lesz becserkészni. Nem is biztos, hogy megéri.

Havonta kétmilliárd ember használja a Facebookot, ezzel Mark Zuckerberg vállalata újabb fontos mérföldkőhöz érkezett. Az egymilliárdos bázist 2012 őszén elérő közösségi oldal tehát fél évtized alatt duplázott.

A diadalmenet lassan eléri a csúcspontot, hiszen mostanra ott tartunk, hogy az internettel rendelkezők kétharmada használja a Facebookot. A maradék jelentős része azonban ha akarná sem tudná, például mert Kínában, Bangladesben, vagy Észak-Koreában lakik.


(forrás: Facebook)

A májusi, első negyedéves jelentésében a Facebook azt írta, márciusban átlagosan 1,28 milliárd ember napi rendszerességgel használta a szolgáltatást, havonta egyszer legalább 1,94 milliárd lépett be. Zuckerberg keddi bejelentése a kétmilliárdról egy ünneplése okot adó, ám egyúttal új feladatokat is jelentő esemény. A Föld népességének azon részét, amely még nem használja a közösségi oldalt, egyre nehezebb lesz meggyőzni, azaz egyre többe kerül a további növekedés, amit a befektetők egyébként továbbra is elvárnak a csapattól.

Több lehetőség is van a további bővülésre, bár egyik sem tűnik igazán egyszerűnek: Zuckerberg megállapodhat Kínával és feladhatja a szabad véleménynyilvánítás intézményét bizonyos régiókban azért, hogy gyarapodhasson az ügyfélbázis, vagy folytathatja a Wi-Fi adók telepítését Indiában, sürgetheti a drónról szórt internet megvalósulását Afrikában, illetve tolhatja az Internet.org kezdeményezését és megpróbálhat még több szolgáltatót rávenni arra, hogy ingyenesen biztosítsa ügyfeleinek a Facebook elérését.

A központban nagy bulit tartottak
A központban nagy bulit tartottak, de még csak most jön a neheze (forrás: Facebook) [+]

Csakhogy ezek az új ügyfelek már nem fognak annyit érni a hirdetők szemében, mint mondjuk az amerikai vagy az európai felhasználók. Cserébe lényegesen drágábban lehet őket behúzni a rendszerbe.

Azóta történt

Előzmények