Jól fogytak a Sony Ericsson kamerás mobiljai

A japán Sony és a svéd Ericsson közel három éve létrehozott mobiltelefon-gyártó vegyesvállalata az egy évvel korábban elszenvedett 104 millió eurós nettó veszteség után az idei első negyedévben 82 millió euró nettó nyereséget ért el, az adózás előtti eredmény pedig 113 milliós mínuszról fordult át 97 millió eurós pluszba, holott a piaci konszenzus ennek kevesebb mint felét, 44 millió eurót várt. A világ ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártója az árbevételét nem kevesebb, mint 66 százalékkal növelte, miután 8,8 millió mobilt adott el, 63 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben az elemzők csak 7,3 millió darab értékesítését várták. Ezzel piaci részesedésük a tavalyi utolsó negyedévi 6-ról 7 százalékra nőtt. A kiugró eredmények azonnal tükröződtek az anyacégek részvényének árfolyamában, az Ericssoné 3,1, a Sonyé 2,3 százalékkal drágult tegnap délelőtt.

A korábban krónikusan veszteséges cég most már a harmadik negyedévben tudott nettó nyereséget elérni. Bejött az a stratégiája, hogy a Nokiával ellentétben idejekorán a kamerás mobilokra fókuszált, mert jelenleg a sokfunkciós készülékek adják a növekedést, és így a Sony Ericsson jobb helyzetből várja a piac bővülését – értékelt a Sarasin Investment alapkezelője. Jan Wareby, a cég alelnöke szerint az értékesítés felfutása a termékportfólió középkategóriás és olcsó készülékkel való bővítésének köszönhető, de a legjobban a T610, T630, és a T230 színes kijelzős, kamerás, valamint a Z200 összecsukható modellek mentek. A cég arra számít, hogy idén a világon 550 millió mobilkészülék talál gazdára – a korábbi előrejelzés 520 millió volt –, és egyre nagyobb szeletet hasít ki a tortából.

Azóta történt

Előzmények