Hatalmas siker volt az ingyen bitcoint ígérő kriptoreklám

A Coinbase QR-kódos reklámja volt a Super Bowl-hirdetések nagy slágere, össze is omlott emiatt a kriptotőzsde.

Továbbra is elsöprő erővel tombol a kripto- és metaverzumláz.

A napokban a McDonald’s is úgy döntött, virtuális éttermeket nyit a metaverzumban, ezekben pedig nem csak virtuális ételt és italt lehet majd venni (akár NFT-ként), de igazit is rendelni, házhoz. Bár arról nem beszéltek a védjegykérelmekben, hogy mivel lehet majd fizetni, de a metaverzumba fektető cégek alapvetően a Web3 jegyében kriptomegoldásokra alapoznának, ezek reklámjai pedig kezdenek mindent ellepni. Erre volt jó példa az USA-ban a Super Bowl is.


[+]

Miközben tarolt a Leonardo DiCaprio közreműködésével a Teslát és a Volkswagent kritizáló Polestar-hirdetés, addig elmondható, hogy rengeteg volt a kriptoeszközökkel kapcsolatos reklám. A legnagyobb sikert egy 8-bites retró stílusban ide-oda mozgó, színét váltogató QR-kód volt, a Coinbase jóvoltából. Ezt nagyjából egy percig sugározták, és sokan párhuzamot vontak a The Office tévésorozat egyik jelentével is.

Aki beszkennelte a végül a sarokba ragadó QR-kódot vagy a végén látható linket meglátogatta, az a Coinbase akciójánál találta magát. A reklám keretében 15 dollárnyi ingyen bitcoint osztottak azoknak, akik új Coinbase kriptotőzsdés fiókot regisztráltak – ezen felül 3 millió dollárnyi díjat is sorsoltak.

A reklám olyan népszerű volt, hogy a vetítése után négy másodperccel a Coinbase összeomlott, minden eddiginél nagyobb forgalma miatt. Egy perc alatt több mint 20 millió látogatót regisztráltak. Végül a szolgáltatás egy órán át nem volt elérhető. A 16 millió dollárba kerülő reklám kapcsán végül Edward Snowden is megszólalt, jelezve, hogy ez a helyzet tökéletesen jellemzi az internet világát.

Azóta történt

Előzmények