A Vodafone is kompenzálja az ügyfeleket

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait.

A GVH mai közleménye szerint a cég elismerte a jogsértést, és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket – ezzel 60 millió forintra mérsékelve a rá kirótt bírságot.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. (Vodafone) megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő (pl. („korlátlan közösségi élmény”) kiegészítő csomagjait. A reklámok állításaival szemben ugyanis a csomagok valójában nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funckiók használata (pl. a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét.

A Vodafone az eljárás során együttműködött a versenyhivatallal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta a fogyasztók felé. Ennek keretében a cég valamennyi, jelenleg ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Passot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.

A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a GVH Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A Vodafone fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását a GVH a határidejének leteltét követően, részletesen ellenőrzi majd.

Előzmények