Fejvadászik a Dell

A Dell a következő három évben újabb tízezer indiai felvételével megduplázza alkalmazottai létszámát az ázsiai országban. Bár az amerikai munkahelyek felszámolása és kihelyezése az olcsó munkaerővel csábító Indiába jól illeszkedik a költségeket alacsonyan tartó Dell-stratégiába, de aligha teszi kényelmesebbé a vállalat ügyfelei számára a gépek beszerzését és az azokkal kapcsolatos ügyintézést. A call centerek Indiába helyezése óta a Dell listavezető lett az ügyfélkapcsolata miatt legtöbbet kritizált vállalatok sorában – az amerikai ügyfelek egyszerűen képtelenek szót érteni az indiai operátorokkal.

Az ügyfélszolgálattal kapcsolatos panaszok növekvő száma a jelek szerint nem bizonytalanítja el Michael Dellt. "A következő három évben megduplázzuk munkatársaink létszámát" – nyilatkozta az elnök a helyi sajtónak Indiában tett látogatásakor. "Fantasztikus lehetőségeink vannak, hogy tehetségeket toborozzunk."

A létszámbővítés ugyanakkor nem csupán a call centert érinti, hanem gyártással és tervezéssel kapcsolatos munkahelyek teremtését is. A The Register brit szaklap – barátságosnak nem nevezhető – kommentárja szerint, mivel a Dell szinte semmit nem költ kutatás-fejlesztésre, esetükben a "tehetségek" felkutatása alacsonyan bérezett, fürge ujjú munkásokat jelent, kifejezett hajlammal arra, hogy a negyedévek zárásakor sokat túlórázzanak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Dell

Azóta történt

Előzmények

  • Területszerzésért vásárol az ATI?

    A hírek szerint felvásárlásra kiszemelt XGI nem szárnyal mostanában, piaci kapcsolatai azonban jövedelmezők lehetnek.

  • Magához tért a Dell

    A várakozásokat felülmúló eredményt jelentett a világ legnagyobb PC-gyártója. A tárolóeszközök és a notebookok mentek a legjobban.

  • A Microsoft is Indiába megy

    Háromezer új dolgozónak ad munkát a k+f befektetés.