Tömegek perelhetik a Facebookot a hirdetők megtévesztése miatt

Egy amerikai bíró úgy döntött, csoportos keresetként folytatódhat a Meta ügye, amely kapcsán a Facebook megtévesztette a hirdetőit.

Még mindig tart az a per, amelyet azért indítottak a Meta ellen, mert a Facebook megtévesztette a hirdetőit azzal kapcsolatban, hogy mennyi embert, mekkora közönséget érnek el a reklámjaik.

Egy amerikai bíró, James Donato, az Egyesült Államok észak-kaliforniai kerületi szövetségi bíróságának bírája úgy döntött, hogy az ügy csoportos keresetként folytatódhat, így egyként perelhetnek egyének és cégek milliói, akik fizettek a reklámokért 2014. augusztus 15-öt követően a Facebookon vagy az Instagramon.

A per még 2018-ban kezdődött, akkor vádolták meg a Facebookot, hogy felpumpálja a reklámok által elért közönség méretét, akár 400 százalékkal – ezzel egyszerre mesterségesen felemelt árakat is kért. A vád szerint a Facebook vezetői évek óta tudtak a gyakorlatról, és arról is, hogy duplázott vagy hamis fiókokkal is növelik a nézettségi adatokat – mégsem tettek semmit.

A bíró szerint vannak óriáscégek és kis vállalatok, magánemberek is, így lehetetlen lenne egyenként számolni a károkat, továbbá értelmetlen lenne egy átlag magánembernek pert indítania kisebb összegekért – így a csoportos kereset biztosít számukra megoldást. A Meta azt kéri, ejtsék az ügyet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Azóta történt

Előzmények