Lopják az LG akkutitkait

Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.

Az LG Energy Solution úgy döntött, hogy új üzleti modellt vezet be, és az akkumulátoros szabadalmait, technológiáit inkább licenceli a jövőben, ugyanis túl sok volt a jogsértés – mindenki ki akarja szolgálni az EV-gyártókat, így vagy úgy.

A CATL után az LGES a világ második legnagyobb EV-akkugyártója (kiszolgálja a Teslát, GM-et, Volkswagent is), a jogsértőket pedig figyelmeztetik majd vagy be is perelik, közölték. Szerintük az utóbbi 2-3 évben megszámlálhatatlan cég szállt be az EV-akkus versenybe, kiterjedt az árháború és a szabadalomsértések. Az LGES az USA-ban, Indiában és Kínában is tapasztalja ezt, eddig 580 szabadalma kapcsán. A jogsértők gyakran úgy szereztek ügyfeleket, hogy az LGES technológiás termékeket eladták olcsóbban. A cég szerint szabadalmak nélkül nem igazolható, hogy vagyonokat költenek termékekre, egykor az árbevétel 20-30 százaléka ment a lítium-ionos akkuk fejlesztésébe. Az elmúlt évtizedben akkukutatásra 4,5 milliárd dollárt költött az LGES.

Bár az EV-akkuk iránti kereslet elérte a 750 GWh feletti értéket 2023-ban (ami 40 százalékos éves emelkedés volt az IEA szerint), a globális kereslet erősen csökken idén az EV-kereslet lassulása miatt, többek között.

Nem csak a Tesla szállított le közel 4 év után először kevesebb EV-t, a hagyományos gyártók is csökkentik a befektetéseiket, a vevők az olcsóbb megoldásokat keresik. Maga az LGES is visszaveszi a terveit, az első negyedéves profitja ugyanis 75 százalékkal csökkent. Az UMC tajvani chipgyártó szintén most figyelmeztetett arra, hogy az autóipari kereslet elég visszafogott lesz.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Előzmények