És Miss America böngészője tényleg gagyi…

Hirdetés

(webérték) Tegnap írtunk róla, hogy az Egyesült Államokban az (egyébként valóban komolyan veendő) gyermekféltés, mely a családi házakban meglévő internetkapcsolat miatt egyre erősebben jelentkezik, egy újabb üzleti vállalkozást generált, a jelenlegi Miss America és egy gyermekközpontú internetes tartalomszolgáltató cég egy új böngészőt (és a hozzá csatolt szolgáltatást) dobott a piacra.

Mivel ma debütált az új lehetőség, ezért a tegnapi jelentkezés után (VIP-levelet kaptunk, höhö…) csak ma sikerült letöltenünk a programot, hogy megnézzük, hogyan is működik.

Nos, katasztrófa. Gagyi itt minden, a dizájn, a működtetés, az oldal szervezettsége, a lehetőségek, minden… Lauren Nelson, a királynő animált változatát és a folyton-folyvást be nem álló száját szinte lehetetlen eltüntetni, egy normális gyerek néhány perc alatt nyilvánvalóan frászt kap tőle. A (szülők számára) egyetlen előny, hogy a milliárdnyi weboldalból csak alig több mint tízezer „biztonságos” hely érhető el – ez a fizetős szolgáltatásnál persze menedzselhető. Ám felmerül a kérdés: ha ilyen erős a korlátozás, akkor miért nem küldik könyvtárba a gyereket, hiszen egy átlagos kisvárosi könyvtárban is több információhoz jut a kölök, mint ezzel a böngészővel. A szponzorált oldalak persze megjelennek, sőt, gyakorlatilag csak azok jelennek meg… Általában a „Kérdezd meg a mamit vagy a papit!” oldal tűnik fel a böngészéskor, olyan kicsi a választék.

Talán nem a programokat kéne korlátozni. Az oldal egyik kitalálója, Greg Writer, a Children Educational Network vezetője azzal indokolta a böngésző elindítását, hogy ő mélységesen megdöbbent, amikor kislánya egy pornóoldalra tévedt, s az ott látható meztelen nénikről érdeklődött – ő ekkor kétségbeesett, hogy milyen bűnös a világ.

Inkább válaszolt volna értelmesen egy értelmes kisember kérdéseire, minthogy ilyen… izét hoz létre.

Azóta történt

Előzmények