![](http://cdn.rios.hu/dl/cnt/2008-01/27419/domain.jpg)
A világ egyik legnevesebb doménkereskedő cégét a napokban komoly bírálatok érték a fogyasztóvédők és a versenytársak részéről. A Network Solutions LLC a tesztidőszak után e héten kezdte meg ugyanis azon értékesítési gyakorlatát, mely szerint figyelik az oldalukon a neveket keresőket, s azokat a doméneket, amelyekre ők rákerestek, lezárják, majd négy napot biztosítanak a keresést végzőnek, hogy évi 35 dollárért – ez körülbelül a háromszorosa a szokott áraknak – megszerezze magának, s ha ez alatt az idő alatt az illető nem vette meg, akkor felszabadítják, s bárki megvásárolhatja.
Bár Susan Wade, a cég szóvivője azt állítja, hogy a Network Solutions épp a belterjes kereskedelem, az üzérkedés ellen kíván fellépni ezzel a módszerrel – tehát, hogy ne lehessen tisztességtelen üzletet csinálni abból, hogy kiderítik bizonyos domének várható keresettségét, lefoglalják, majd többszörös áron adják tovább –, ám a cég módszere kísértetiesen hasonlít a megelőzendő gyakorlathoz, s ez komoly aggályokat vetett fel.
A Network Solutions lépését mind a szakmában, mind az internetes fórumokon heves felzúdulás fogadta (Jay Westerdal, a Name Intelligence Inc., a doménrendszerrel foglalkozó cég elnöke egyenesen „aljas trükknek” nevezte ezt a módszert, mellyel szerinte az internet hajnalán egyeduralkodó, ám a konkurencia miatt az utóbbi időben üzletileg nehéz helyzetbe került Network Solutions talpon kíván maradni a doménpiacon).
A heves támadások következtében a Network Solutions szóvivője tegnap már bejelentette, hogy felülvizsgálják az – egyébként a nemzetközi felügyelő-szervezet, az ICANN által előzetesen jóváhagyott – értékesítési rendszert.