Magyarországon a Firefox vezet, de már mérhető az Internet Explorer 9 is

Az Adverticum tegnap kiadott, az AdServer szeptember végi méréseire alapozó felmérése szerint a nemrég megjelent, kizárólag a Vista és a Windows 7 operációs rendszereken futó, még tesztfázisban lévő IE9 egyelőre mindössze 0,2%-os részesedést tudhat magáénak a böngészők versenyében. A 8-as számú Explorert jelenleg a hazai internetezők 19,2%-a használja, és így a második legkedveltebb böngészőnek mondható a magyar felhasználók körében. A legnépszerűbb böngésző továbbra is a Firefox 3.6, amely 38,9%-os részesedésével hónapok óta tartja első helyét a versenyben.

böngészők
Nagyításhoz klikk! a képre

A verziószámok nélküli mérés is hasonló képet mutat. A két nagy, az 52,3%-os Firefox és a 33,5%-os Explorer mögött a harmadik helyen a Google Chrome böngészőt találjuk 10,6%-kal. A dobogóról jócskán lemaradva, negyedik helyen az Opera böngésző áll 3,1%-kal.

böngészők
Nagyításhoz klikk! a képre

Habár az alig két éves Chrome most még nem szól bele az elsőségért zajló küzdelembe, de 10,6%-os népszerűsége igencsak figyelemre méltó, hiszen egy évvel ezelőtt, 2009 őszén még az Operával egy szinten állt, s csupán 2,9%-ot szeletet tudhatott magáénak a teljes böngészőtortából. Az új Internet Explorer viszont nemcsak a Firefox, de a Chrome növekedését is veszélyeztetheti, állapítja meg felmérést végző cég, ha a felhasználók megszeretik és a korábbi változatok rossz emlékei ellenére hajlandóak lesznek visszatérni rá. Bár a Microsoft is elismeri, hogy a jövőben nem várható, hogy a valamikori 90% fölötti részesedést elérjék, de elemzők szerint elképzelhető, hogy az új böngésző megfordíthatja a korábbi évek trendjeit, és megáll a részesedés csökkenése.

Egy másik elemzés, a gemiusRanking az IE9-et nem vizsgálta, de a többi böngésző esetében hasonló adatokat közölnek.

Azóta történt

Előzmények