Hirdetés

Zúz a GTA IV

Kis túlzással kijelenthető, hogy a délszláv térségből származó Niko Bellic minden idők legismertebb amerikai bevándorlói közé verekedte (vagy stílusosan inkább autózta) be magát az elmúlt héten: a Take-Two Interactive kiadásában múlt kedden megjelent Grand Theft Auto IV című konzolos videójáték főhősének bőrébe már az első héten hatmillióan bújtak bele, hogy megkezdjék karrierjüket a New Yorkot mintázó fiktív város, Liberty City alvilágában – közölte tegnap a kiadó.

Hail the king, baby!

A videojáték, mely a számozás ellenére valójában az eddig összesen hetvenmilliós eladást produkáló Grand Theft Auto széria sorrendben nyolcadik epizódja, egy hét leforgása alatt félmilliárd dollárnyi bevételt termelt a kiadónak, ezzel kereken százmillió dollárral felülmúlva az előzetes várakozásokat. A játékból már az első napon 3,6 millió példány fogyott világszerte, a nyitónap bevétele pedig megközelítette a 310 millió dollárt. Hasonlóan erős nyitással kezdett tavaly a toplistán immár a második helyre visszaszorult Halo 3, igaz, ennek a játéknak egy hét sem volt elég ekkora bevétel eléréséhez. A Halo 3 ugyanakkor csak Xbox 360 platformon jelent meg tavaly szeptemberben, szemben a GTA IV-gyel, mely a múlt hét óta egyszerre érhető el a Microsoft és a Sony új generációs konzolgépeihez.


Az egyik legismertebb kelet-európai a tengerentúlon

A játék hatalmas sikere egybehangzó vélemények szerint részben a korábbi részeknek, részben pedig az új epizód megjelenését kísérő, ügyesen felépített marketingkampánynak köszönhető. A Grand Theft Auto IV eredetileg tavaly októberben került volna a boltokba, akkor viszont az elhúzódó munkára hivatkozva idén április végére tolták a megjelenést, a fejlesztőknek azonban addig is sikerült a különböző elszórt információmorzsákkal, valamint a játékból kiragadott képekkel és videókkal a folyamatos érdeklődést fenntartani. A játékban bejárható hatalmas tér, a szövevényes, a legjobb gengszterfilmeket is megszégyenítő sztori, a komplex többjátékosos üzemmód miatt azonban kétségtelenül megérte a várakozást a GTA IV – állítja teljes egyetértésben a szaksajtó, amely szinte példátlan módon el volt ragadtatva a szoftvertől.

A játék hatalmas sikerét látva nem csak a kiadónál dörzsölgethetik a tenyerüket, a Grand Theft Auto IV ugyanis a konzolgyártóknak is sokat hozhat a konyhára: a Microsoft máris közölte, hogy az Xbox 360 eladások a program megjelenését követő héten 54 százalékkal nőttek, és egy hét alatt több mint 2,3 millió játékos jelentkezett be az Xbox Live szolgáltatásra, hogy azon keresztül online játék keretében összemérhesse tudását a többiekkel. A Microsoft saját gyorsjelentéséből az is kiderül, hogy a múlt héten tízből átlagosan négy új Xbox 360 konzol mellé megvásárolták a legújabb Grand Theft Auto epizódot.

A Microsoftnak többet hozhat

A játék megjelenésére külön egységcsomagot kiadó Sony forgalma is felpörgött a GTA IV megjelenésével, bár a gyártó semmilyen konkrét számot nem hozott eddig nyilvánosságra. A program az eladott konzolokon túl elsősorban a Microsoftot juttathatja pluszbevételhez, a többjátékosos üzemmódhoz szükséges Xbox Live ugyanis előfizetéses rendszerben működik (a Sony PlayStation Network ingyenes), ráadásul a redmondi cég exkluzív szerződést is kötött a kiadóval, így hamarosan olyan fizetős extra tartalmak (leginkább plusz küldetések) is megjelenhetnek a játékhoz, melyeket csak az Xbox 360 tulajok szerezhetnek majd be.

A Grand Theft Auto IV sikere más szempontból is jól jön a Take-Two Interactive-nak, melyre még a játék megjelenése előtt kétmilliárd dolláros vételi ajánlatot tett a világ legnagyobb kiadója, az Electronic Arts. A cég most könnyen lehet, hogy emelni lesz kénytelen a tétet, vagy több hónapra visszavonulót kell fújjon, megvárva, hogy szépen lassan leeresszen a GTA IV lufi – értékelik a helyzetet elemzők, akik szerint a játékból idén jó eséllyel elkelhet 12 millió példány a két platformra összesen.

Azóta történt

Előzmények