Hogyan érdemes egy jó ötlettel a világpiacon fellépni? Hogyan segíthet a bank a vállalkozásnak? Mi a titka a prosperitásnak? Melyek az innováció új korszakának a jellemzői. Négy stratégiai kérdés, amelyekre választ ad a BarCamp Budapest Konferencia. Az előadásmaratont 2013. május 2-án rendezik a budapesti Akvárium klubban.
Magyarországon a rendszerváltás éveiben vált ismertté a kockázatitőke-befektetés gyakorlata. Szigeti Károly a Central-Fund Zrt. befektetési igazgatója azt vizsgálja, hogy mi lett a sorsa azoknak a hazai kis- és közép vállalkozásoknak, amelyek az elsők között jutottak így tőkéhez.
Hirdetés
Az induló vállalkozások legnagyobb gondja általában az, hogy hogyan találjanak befektetőket. A startup világ egyik legsikeresebb vállalkozója, a Szilícium-völgyből érkező Gil Penchina ad tanácsokat ezzel kapcsolatban a konferencián. Penchina korábban az eBay alelnöke volt, emellett a LinkedIn, Yelp, PayPal és számtalan egyéb sikeres szolgáltatás köthető a nevéhez, évente közel félmillió dollárt fektet induló vállalkozásokba. Penchina először Gerő Viktorral – a Conor Fund partnere, aki korábban többek között a Vatera.hu Kft. ügyvezető igazgatói posztját töltötte be – beszélget a sikeres tőkebevonás feltételeiről, majd előadásában tapasztalatait, tippeket és trükköket osztja meg arról, hogy Amerikában hogyan lehet meggyőzni a befektetőket, és ők milyen szempontok szerint döntenek.
Tanulni
Az elmúlt évek gazdasági válságában azt tapasztaljuk, hogy a vállalkozások jó része veszni hagyja, vagy legalábbis elhalasztja jó üzleti ötletei megvalósítását a megfelelő mértékű tőke hiánya miatt. A Budapest Bank képviseletében Erdei Zsuzsa mikroüzletág-vezető beszél majd előadásában a kisvállalkozások finanszírozási igényeiről, arról, hogy egy kedvező hitelkonstrukció nem teher, hanem a továbblépés záloga lehet a cégeknél.
Új korszakba lépett az innováció, ezt állítja Tim Röhrich, a bécsi Pionners Fesztivál gazdája. Szerinte most a kreativitás jóval nagyobb eséllyel érvényesülhet, mert szinte korlátlanul elérhetőek az innovatív vállalkozások számára azok az információk, erőforrások, know-how-k, technológiák, amelyek az eredményességhez kellenek. Ugyanakkor érdemes hátrafelé is tekinteni: az amerikai Fortune 500-as listáján szereplő cég többsége csupán 50 éves múlttal rendelkezik, az új vállalkozások negyede pedig 1 éven belül becsődöl. Szabó Dávid a Microsofttól arra világít majd rá, hogy mit lehet a több évtized, akár több évszázad óta sikeresen működő vállalatoktól tanulni.
Kerekasztalok, verseny
A BarCamp Budapest konferencia a plenáris előadások mellett kerekasztal beszélgetéseknek és vitáknak is helyet ad. A digitális médiatartalom előállításában az lesz a kérdés, hogyan tudják felvenni a versenyt a világcégekkel a hazai gyártású tartalmak. A résztvevők: Vaszily Miklós, az Origó Zrt. vezérigazgatója, Dunai András, a digitális üzletág vezetője a Sanoma Media Budapestnél, illetve Kardos Gábor, a digitális üzletág igazgatója, a Ringier Kiadónál.
A blogszféra mostanra érték és mérték lett a hazai internetes tartalomban is. Az irányokról és az eddigi tapasztalatokról beszélget majd Pálinkás Szűcs Róbert (postr), Szily László (cink.hu), Szabó Zoltán (index.hu), Szabó Gergely (Ringier Kiadó).
A BarCamp Budapest keretében rendezik meg idén is a Budapest Bank startupversenyét. A megmérettetés ezúttal minden ízében nemzetközi szintű lesz: a pályázók angolul mutatják be újításukat, a zsűriben pedig részt vesz Gil Penchina és Tim Röhrich. A vállalkozó szelleműek 2013. április 18-ig nevezhetnek innovatív informatikai ötletekkel.