Ausztrál falnak ütközhet az Amazon az információk visszatartásával

Az Amazon nem hajlandó az ausztrál versenyhatóság által kért információkat rendelkezésre bocsájtani.

Az ausztrál hatóságok egyre többször ütköznek meg a big tech szereplőivel, ennek eddigi legsúlyosabb esete az volt, amikor a Facebook teljes kivonulással fenyegetett – végül a nagy cégek megállapodtak, hogy fizetnek a kiadóknak és médiaszervezetnek a tartalmakért.

Könnyen lehet, hogy most hasonlóan kemény ütközet bontakozik ki. Az ausztrál versenyhatóság (ACCC) ugyanis adatokat kért az Amazontól, az viszont nem hajlandó megosztani a termékkereső rendszer részleteit a hatósággal. A hatóság azért lépett, mert egyre többen panaszkodnak, hogy az óriásplatformok a saját termékeiket részesítik előnyben, rögtön a kereséskor.

Az Amazon azt állítja, nem részesíti előnyben a saját termékeit, de az algoritmusok részleteit nem adják ki. Az ajánlatokat úgy rangsorolják, ahogyan az ügyfelek azokat szerintük előnyben részesítik, mindegy ki a forgalmazó. A hatóság így nem tudja, hogyan születnek a keresési találatok az Amazonon, de az Amazon szerint az eladók részletes adatokat kapnak az eladásokról, az ügyfelek számáról és a konverziós rátákról.

Az ACCC szerint az Amazon az USA-val és Nagy-Britanniával szemben náluk nem uralja az online kereskedelmet, de a nagy platformok és hibrid piacterek saját termékeinek előnyben részesítése befolyásolhatja a vásárlási döntéseket, és árthat a versenynek, ezért hasonló tevékenységeket kötelező feltüntetni.

Azóta történt

Előzmények