Új hozzászólás Aktív témák

  • Schaf

    tag

    válasz Olutin #3900 üzenetére

    Vajon ki szabja meg egy termék árát? A fejlesztő-készítő? vagy a vevő, akinek "ennyi pénze" van rá elvileg? (Mert a valóságban ennyiért sem venné meg a terméket)

    Ahogyan azt már kifejtettem, vannak készülékek, amelyeket iGO8-cal és iGO8 nélkül is lehet kapni. Az árkülönbség köztük kb 12e Ft. Kérdésem, hogy a vevő miért a szoftver nélküli eszközt veszi, ha "ennyi pénzt kifizetne" a szoftverért?
    Nem kell képmutatónak lenni.. valóban mindenkinek, így nekem is biztosan van olyan alkalmazásom amit nem legálisan használok...

    Viszont azzal takarózni, hogy "nincs rá pénzem" eleve marhaság, már kitárgyaltuk miért...

    Ami a korrekt üzleti magatartást témakörét illeti... Az NNG-nek nekimenni mert nem supportál egy terméket, vagy nem ad olyan frissítést amit SOHA SENKINEK nem ígért hivatalosan, az igen... de azt a forgalmazót viszont megvédjük, aki trükkökkel, esetleges ügyeskedésekkel teszi olcsóvá a termékét és arra játszik, hogy majd a warez szoftverek miatt veszik a készülékét. Az rendben van ugye?

    A jól ismert "majd Sygic-et telepít a felhasználó, vagy amit akar" duma sem kell. Akkor kérem, ha azt akar rá, akkor lehessen csak azzal kapni. Sőt.. tovább megyek, ne lehessen szoftver nélkül megvásárolni egy ilyen terméket (mint ahogyan tőlünk nyugatabbra sem lehet). Miért? Mert szoftver nélkül alkalmatlan arra, amire forgalomba kerül. Ráadásul, ha ez megvalósulna, akkor esetleg az NNG is szívesen adna licencet a márkához, hogy mindenki kedvére megvehesse iGO8-cal...

    Jahh.. hogy akkor a kutya nem venné, mert drágább lenne? Meg akkor is, ha minden díjat jogszerűen megfizetnek utána? Tipikus példa egy másik nagyker, aki több éves piaci tapasztalata ellenére még csak nem is sejtette, hogy ugyanazt a terméket XX%-kal olcsóbban nem nagyon lehet kihozni, de azért vett belőle bőséggel... Mit ad isten pont ugyanazzal a márkanévvel, pont ugyanazt a terméket, amit egyébként legálisan is forgalmazott. A megbukása után pedig azzal védekezett, hogy hát ő nem tudta, hogy lopott a szoftver...

    Nos igen... egy dolgot tutira fel lehet róni az NNG-nek. Nem teszi lehetővé, sem a kereskedőnek, sem az ügyfélnek, hogy egyszerű módon ellenőrizze a termék jogtisztaságát.

    De hogy Olutin konkrét kérdéseire is válaszoljak:
    1. Mért lett volna etikus? Létrejött egy szerződés, amit a vevő elfogadott. Hogy nem olvasta el, az az ő baja. Ha pedig valaki ígért neki valamit, akkor nem 2-3 évvel utána kell pattogni, hanem akkor!! Egyébként pedig volt/van frissítés a Mio készülékekre, csak éppen nem iGO alapú. Azt végképp senki nem ígérte sosem, hogy mindig kötelezően iGO alapú program lesz a készüléken, vagy akár TopMap térkép...
    2. Semmi garancia nincs rá... főként, hogy most már egyre több cég szakosodik arra, hogy gyorsan megcsinálja az üzletét, aztán bemondja az unalmas és eltűnik. Majd új cégeket létrehozva folytatja tovább. De ez nem ok arra, hogy eleve ügyeskedéssel próbáljunk piaci poziciót szerezni. (Bár ez a vevőt mindaddig nem érdekli, amíg van mit a készülékére tenni).

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Új hozzászólás Aktív témák