- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- eBay
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux kezdőknek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na ebben a pillanatban indult magától újra winfos. Update volt.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
őstag
válasz Rhino666 #32945 üzenetére
Nekem még soha nem volt négy évszakos gumim, de nem is vennék. Főként a tél miatt, amikor nagyon nem mindegy, hogy ha meg kell állni, akkor akár 1,5-2 m-rel is rövidebb lehet a fékút egy jó téli gumin. Téli gumit én a biztonság miatt veszek. Ha 5 évig tudom használni, nekem megéri, hogy tudom, nem ezen múlna egy baleset.
Gratulálok a kocsidhoz, sok balesetmentes kilométert!
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Rhino666 #32934 üzenetére
Az a kilométer tényleg reális.
Szerintem az jó ha egészséges óvatossággal közelited meg a vezetést. Meg tényleg vezetni is kell, hogy ne gyere ki a gyakorlatból. Azt viszont ne hagyd hogy beleszóljanak. Akinek a kezében a kormány, azé a döntés és a felelősség.Jótanácsként, üzemanyag minőségén ne spórolj, lukoilnál ne tankolj.
-
Attix82
őstag
válasz lugosi #32955 üzenetére
Nem nem, ez Kaposváron történt. A probléma az, hogy ezek az emberfajták direkt megfélemlítésre mennek. Szokásosan 3 férfi körbevette és meg ők követelőztek.
Ahogy mesélte, sajnos a Magyar állampolgárok akik ott voltak az utcán vagy autóba ki se szálltak vagy oda se mentek
-
Rick4
félisten
válasz DarkByte #32939 üzenetére
Szerintem egyéntől, meg annak az általános gondolkodásmódjától is függ, hogy ki mennyire komolyan tolja, meg mennyire vagizik, anno én is 22 évesen szereztem jogsit, (ez még 96-ban volt. ) vettem is egy héttel rá egy lada 1200-ast (akkor az volt a menő) és szépen járkáltam is vele, akkor még az 500Ft-os tankolás is menő volt, de az naponta ) aztán szépen jöttek a jobb autók, havi több km-ek, de nincs gond a közel v200 lovas kocsikkal sem, szimplán normálisan kell vezetni, ha betartod a sebességhatárokat, nem sok esélyed van pl lesodródni az útról, meg fának menni, persze mindig lesz valaki szemből aki, másképp szeret közlekedni.
Aztán azóta eltelt lassan 20 év, most már ott tartok, hogy havi 6-8-10 ezreket megyek, és különösebb gond nélkül megy a napi 7-8-900 km is, holott emlékszem, a koncentrálástól anno egy 100km-es úton is elfáradtam. Figyelni kell a táblákra, a többi közlekedőre, a tükörbe, és kb ennyi, nem olyan veszélyes ez, mint amennyire az, ha rendszeresen hülyeséget csinál az ember...
Persze ha éjjel elalszol, az nem túl jó, erre is ki lehet találni sokmindent, önpofozás, szotyi, hangos zene, stb.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Rhino666 #32929 üzenetére
még akkor is ha Svéd és -30°C-ban is pöccre indul.
Mint már írtam, ez a Mitsubishi Carisma-val egyezik meg a borítólemezek alatt, a nedcar üzemben gyártották 95-től a hollandoknál, valójában karosszéria merevségileg, tartósságilag semmi közel a Volvohoz, még töréstesztileg sem. Egy 93-94-es tervezésű autó, ami az akkori normáknak felelt meg (mint pl egy F Astra) csak jó sokáig gyártották, ráncfellvarták, de ennyi, viszont a 2004-től gyártott S40 az már tényleg Volvo, ennek a dolognak egyébként is megvan a magyarázata, a Volvo nem akart nagyon nyitni az olcsó és kisebb kocsik felé, viszont így bepróbálkoztak, bejött a drága, márkás imidzs a kisebb autóknál is, utána már csinálták tényleg Volvoból csinálták ezeket is. . A biztonsági rész, a karosszéria mind a Mitsubishié, nem Volvo, az csak a külső dizájn, meg a feliratok.
A svéd autók is csak azért indulnak -30-ban, mert ott mindenkinek van blokkfűtése, és este rádugja a konnektorra. Ez meg egy Renault motor, szóval jó, meg, megáll de kb ennyi. Azért mindent Te se higgy el.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
pmheros
senior tag
válasz ShadowX #32936 üzenetére
Első ssd -mnél még megcsináltam minden LOGOUT -os cikkekben lévő ssd kímélő beállítást.
Az utóbbiaknál már csak megvettem, betettem, felnyomtam a 7-est és örültem.(bár az újabb gyatra TLC SSD -knél lehet értelme a sok kímélő beállításnak.)
Nekem van elméletben gyorsabb és lassabb SSD -m is, de nem lehet érezni a közöttük lévő különbséget. Szóval veheted az olcsóbbat, csak arra figyelj: hogy MLC legyen, ne TLC ! Ehhez mindenképp olvasgatni kell az SSD topikot, ott vannak ajánlott típusok.
nem vagyok tökéletes
-
őstag
válasz viperabácsi #32907 üzenetére
Nálam is csak frissítés után indulnak el a videók. Chrome. Win7.
-
zeg
senior tag
A tizenakárhányéves háromszázsokezer kilométeres astraGém is pöccre indul gyanús zörejek nélkül a ~ -25 fokos esti 'ropógósra' fagyások után(sípályáknál rendszeresen tesztelve), nem gondolom hogy az ezredforduló után a hidegben indulás rendszeresen karban tartott gépkocsiknál probléma lehet.
3dfx cuccokat keresek megvételre
-
Rhino666
őstag
Ez az amiben tévedsz. A törésteszt nem csak a karosszérián múlik és az S40 volt az első olyan autó, ami valaha elérte a 4 csillagot az EURO NCAP törésteszten, vagyis kimagasló eredményt ért el. A légzsákok, biztonságiövek, biztonsági felszerelések Volvo gyártmányúak és minőségűek, csak a karosszériája Carisma.
Részben Renault motor, de egy igen jó Renault motor ha utánanézel! De ha szerinted csak 250.000km a szavatossága, akkor is van még hátra 20 év (éves 3000km-el számolva). A váltó viszont szerencsére szintén Carisma, a Renault-ok ugye problémásak. Azért ezt a kocsit sem csak úgy összecsapták, általában jó véleménnyel vannak róla. Nem zsákbamacskát vettem, hanem autót.
Ja, Svédországban hideg van. Van pár videó YouTube-on, hogy a hóval takart S40-be beülnek és pöccre indul, ha nekem nem hiszed el.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Rhino666
őstag
válasz johnny82 #32952 üzenetére
Tesztek alapján a legjobb téliguminál 3,5%-kal rosszabbul teljesít fékútban a legjobb négyévszakos. És ha téli gumit is vennék, akkor sem a legjobbat venném, hanem amit fele annyiból meg lehet kapni és minőségileg közel ugyanaz (mondjuk 3,5% híján). Szóval nem igazán látok minőségbeli különbséget a középkategóriás téligumik és a felső kategóriás négyévszakos gumik között és még árban is hasonlóak. Egyébként is, 99%-ban városban vezetek, nem az Alpokat akarom megkerülni vele...
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
őstag
válasz Rhino666 #32965 üzenetére
Az, hogy te nem látsz különbséget, az nem azt jelenti, hogy nincs is. Videó. Nem néztem végig, nem tudom konkrét típusokat említenek-e benne. Nem kell 200-al menni egy megcsúszáshoz szerpentinen, elég 50 is, meg egy sz@r gumi, egy rutintalan sofőr, meg egy apró kis bucka.
Mod: de úgy érzem, te nem engem akarsz meggyőzni, hanem saját magadat...
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Csak egy az ezer teszt és infó közül: [link]
Ez természetes, hogy nincs tökéletes gumi, de keveset használt, és többnyire városban ott a 4 évszakosak nem rosszak.
-
őstag
válasz Rhino666 #32968 üzenetére
Nagyon is jól tudod, hogy hogyan függ össze a témával. Te négy évszakos gumit akarsz venni, mert az szerinted olcsóbb. Ennyi. Én Goodyear UG8-at vettem tavaly, mert nekem többet ér a biztonság, figyelembe véve, hogy nem 1 évre veszek gumit. Őszintén kívánom, hogy soha ne bizonyosodjon be a véleményem és soha ne 1,5-2 méteren múljon a csatt!
(B)(#32969) Attix82(/B)Mod: valóban nem rosszak. De szerinted elérik egy téli gumi teljesítményét télen, hóban, latyakban, vagy nem?
[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
válasz johnny82 #32970 üzenetére
Az a gond hogy 5 évvel ezelőtti helyzet nem tükrözi a mostani helyzetet. Nem az olcsóság a lényeg és nem is áldoznám fel a biztonságot. A városban használnám és télen a főutakon itt javarészt nem hó lesz, hanem latyak. A négyévszakos gumik vizes utakon jobban teljesítenek, mint a téli gumik, mert a téli gumik arra vannak kihegyezve, hogy vastag hórétegen jól tapadjanak. Frissebb tesztek alapján városi utakra, rövidebb távokra tökéletesen megfelelnek a négyévszakos gumik is télire, sőt, némelyik középkategóriás télinél még jobbak is. 50km/h alatt egyébként sem méterekről beszélünk, csak centikről.
De ez majd a gyakorlatban kiderül, ha tényleg négyévszakos lesz belőle.
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Attix82
őstag
válasz johnny82 #32970 üzenetére
Ha elérnék nem venne senki se téli gumit ...viszont sokan még így is nyárival mennek (télen) ,mert nincs pénzük 2 settet fenntartani. Azoknak viszont jó választás lehet egy köztes megoldás.
Teszem azt, nyári és a téli gumi 13e ft / db, 4 évszakos meg 17e ft/db.
Vagyis 1 gumit nézve nyári + téli 26e ft + évente csere. 4 évszakosnál ilyen nincs....meg ugye mint említettem elrepedeznek egy idő után a gumik.
Hátránya: Mindenképpen óvatosabban kell menni télen, viszont jobb mintha nyárival frangálni az emberünk a városba.
-
őstag
válasz Rhino666 #32971 üzenetére
Akkor légyszi oszd meg velem, hogy egy adott négy évszakos gumi, ami akár szerkezetileg, anyagában eltér adott téli és adott nyári gumitól is egyaránt, az hogyan képes szerinted mégis jobb, vagy akár egyenlő teljesítményre mind téli, mind nyári körülmények között, az adott évszakhoz kifejlesztett gumihoz viszonyítva. Köszi! A következő kérdés, hogy miért nem ilyet használ mindenki?
(#32972) Attix82: ezzel a hsz-al tökéletesen egyetértek.
[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
válasz johnny82 #32973 üzenetére
Ilyet nem állítottam. A legjobb négyévszakos gumik rosszabbak a téli gumiknál, mert vastag havon jobban csúsznak, de jobbak náluk, mert latyakban jobb a fékútjuk! Nyáron csak hátrányuk van, de nem biztonság szempontjából, hanem annyi, hogy többet fogyaszt velük a kocsi, hangosabbak és sokkal gyorsabban kopnak (ami nálam nem gond, mert amennyit megyek, úgyis hamarabb kirepedezik, mint hogy elkopna).
Szóval ezek csak egy szűk célcsoport vezetési szokásainak felelnek meg és egész véletlenül pont beleesek a csoportba.
Ha nagyobb távokat tennék meg, városon kívül is használnám télen, vagy állatul vezetnék, biztos meg se fordulna a fejemben a négyévszakos, de látszólag az én körülményeimnek ugyanúgy megfelelnek, mint egy azonos kategóriás téligumi.
Itt látszik, hogy nedves úton rosszabbak a téligumik.
proper, légy oly kedves és tegyél igazat közöttünk, te vagy ennek a szakértője.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
proper
őstag
válasz johnny82 #32973 üzenetére
azért nem ilyet használ mindenki mert drágább mint az adott nyári vagy téli külön
de aki csak tényleg évi 3000-et megy és megteheti akkor annak jobban megéri a négyévszakos
amit linkeltem neki quatrac már azt mondom hogy kezd közeliteni a tényleges négyévszakhoz
mert a belső fele full téli mintás, a külső fele nyári mintás a közepe pedig vegyesvan rengeteg ügyfelem aki télen megteheti és elő sem veszi a kocsit ha olyan az idő pedig bőven megengedhetné a téli garniturát is magának de teljesen feleslegesen nem veszi meg mert nincs rá igénye
meg azt mondom hogy mindig az utnak megfelelő sebességgel kell közlekedni és akkor elkerülhető a baj
ha téli ha nyári gumi van az autón -
DarkByte
addikt
Hanggal kell hajtani a kocsit! [link]
-
őstag
válasz proper #32975 üzenetére
Nekem télen is használnom kell az autómat, nem tehetem meg, hogy nem veszem elő. Azt meg nem értem, hogy szerinted azért nem vesz mindenki négy évszakos gumit, mert drágább. Szerintem többe kerül 2 szett gumit venni. Attix82 hsz-val értek egyet, miszerint olcsóbb az egy szett négy évszakos, ezért veszik az emberek. Ha csak az anyagi vonzatát néznénk, én is azt vennék.
Én legelőször is a biztonság mellett érveltem. Szerintem jobb télen téli, nyáron nyáron gumival közlekedni. Annak, aki megteheti és használja is az autóját. Ez a véleményem, nem fog változni.
Üdv!
-
proper
őstag
válasz johnny82 #32980 üzenetére
kb erre utaltam én is, csak a másik oldalról
ha te sokat mész akkor jobb a 2 garnitura külön
ha valaki keveset megy akkor elég az 1 garnitura ha erre van igényde manapság az üzletben azt veszem észre hogy 1-2k/ szett is fontos az embereknek
a négyévszakos pedig 5-6kval drágább szokott lenni /db ezért sem veszik az embereka legjobb bejönni hozzám és adok használt téli és nyári garniturát is a négyévszakos garnitura 70%ért
szerinted akkor mennyi négyévszakos gumit vagy egyáltalán uj gumit adok el?
kb 5% uj gumi és 95% használt -
félisten
Vegyetek valamit.
-
Rhino666
őstag
válasz johnny82 #32980 üzenetére
Ahogy proper írta, 5k-val többe kerül az ugyanolyan kategóriás négyévszakos, mint a téli. 5k-ért meg talán el tudnám adni a mostani nyáriakat, amik fent vannak. Szóval ha kiszámolod, nagyjából ugyanott lennék pénzügyileg, ha télit veszek, ha négyévszakosat. Szóval nem az anyagiak miatt gondolkozom rajta.
Sokkal inkább amiatt hajlok afelé, mert nem kell cserélgetni folyton, nem kell tárol(tat)ni a cseregumit, nincs meg a hibalehetőség, hogy cserénél tönkremegy, és nem két garnitúra abroncs megy tönkre egyszerre, csak egy. Télire megveszem, felteszik és X>5 év múlva, mikor megrepedezett/elkopott, veszem a következőt.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
macilaci78
nagyúr
Ha már autó ennyire szóba került, jár valaki Debrecenben? Ottani vevő akadt a mikrómra, de postázni nem óhajtom.
Privit kérek!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rhino666
őstag
válasz macilaci78 #32985 üzenetére
Futár?
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
lorcsi
veterán
válasz macilaci78 #32985 üzenetére
ha bő egy hete szóltál volna..
de most elég sokáig nem lesz arra utam -
félisten
Milyen szép.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Rhino666 #32986 üzenetére
3k-ért kínálom ezt, ha csak 2k-ért viszi is el a futár, azt is aránytalanul soknak tartom. Na meg dobozom sincs, hogy szépen be tudja csomagolni.
lorcsi: Köszönöm! Teszek egy próbát a Ph!uvarban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rhino666
őstag
válasz macilaci78 #32990 üzenetére
Ennyiért valaki elviszi személyesen is, és akkor nincs vele macera...
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
SirRasor
őstag
válasz macilaci78 #32992 üzenetére
Mert nem itt keresnek ilyeneket. IMHO aprod.hu-ra tedd fel.
Make Love not war!
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Rhino666 #32965 üzenetére
Én kb 2010 telén vettem a kocsira téligumit, az akkori tesztgyőztes Michelin-t. Nagyon sokat jelent a téli közlekedésben.
Ha elfogadjuk, hogy ettől a négyévszakos 3.5%-kal rosszabb (de nem hiszem el, tapasztalatból, faterom kocsiján ilyen van), akkor 100 méteren ez 3.5 méter fékút, ami bőven elég ahhoz hogy elüss egy gyalogost, vagy belemenj az előtted levőbe, vagy kiegyenesíts egy kanyart. És akkor már nem pár ezer ft a difi, hanem egy totálkár, súlyos sérülés, sitt. Az a 3.5 méter (aminél szerintem jóval több, de maradjunk csak ennyiben) nagyon sok lehet adott esetben szerintem. -
Attix82
őstag
válasz lugosi #32994 üzenetére
A probléma az , hogy sokan még nyáron is a télit hagyják fent, mert nincs pénzük nyárira. És lehet látni, hogy azért a "hajszál" keresztbordák szépen el vannak kenődve...és nem hinném, hogy télen azok maximálisan funkcionálnak.
Fentebb említettem, hogy a parkolóba 5 autóból 3 télis és 2 nyáris felszerelésű autó volt.
Persze a legtökéletesebb 2 garnitúra, csak ezekre nincs pénzük az embereknek.
-
Rick4
félisten
válasz Rhino666 #32963 üzenetére
Nem részben, hanem teljesen Renault motor, attól függetlenül, hogy látszik, nem szeretnéd ezt a szót hallani. Nem írtam hogy rossz, csak szimplán olyan mint a többi, nem kell tőle hasraesni.. Egyébként meg olvasgasd, írtam már a vétel előtt is, hogy ez a modell micsoda valójában: [link]
És mint Mondtam, ha lenne egy igazi Volvod, éreznéd a különbséget. Egyébként ha vettél volna egy Laguna II-est, akkor lenne egy olcsóbban javítható, kényelmesebb, korszerűbb motoros autód, kevesebb pénzből. Ja, és persze 5 csillagos törésteszttel.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz lugosi #32994 üzenetére
Én a Puntora vadiúj Michelin-t vettem, a Multiplára meg 6mm-es használt Good Year-t, mindkettő a jobbik fele a listának (konkrétan a Michelin tesztgyőztes volt) és a megnyugváson túl amit ezek a hóban csináltak, azt öröm volt nézni. Felénk nem jár a hódúró, ha az Algyői út már száraz, és 1 hete nem hullott hó, itt akkor is 20 centi hóban kell kimenni odáig (mert ugye errefelé nem jó emberek laknak, ellenben Baktóban sokkal jobbak, ott valamiért tisztítanak rendszeresen) és próbálgattam rendszeresen, de ahogy a hóban megállt, meg elindult, azt öröm volt nézni. Sokkal jobb a tapasztalat, mint amire számítottam. Igaz, én sokat megyek, nekem számít minden nap, és ezen egyébként se múlhat.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MaciG
addikt
.gif kiterjesztésű képekhez van olyan progi amivel lehet rajtuk nagyítani meg lehet manuálisan is léptetni az animációt? Nem szerkeszteni akarom csak nézni.
BANZAII
-
Rawulf
őstag
"Please state the nature of the medical emergency."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen