Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    Nem meglepo, ezek a mostani elektromos autok meg elegge elso generacios termekek. Igazabol ahhoz kepest nem is rossz a statisztikajuk. Szerintem kell meg 1-2 generacionyi tapasztalat (~10-15 ev), mire ilyen szempontbol nem csak utolerik, de le is hagyjak a benzines/hybrid tarsaikat.
    Bonusz, hogy a Toyota/Lexus meg nem igazan kezdett bele komolyabban az elektromos autozasba. Majd ha ok is nekiesnek, meglatjuk, hogy tenyleg ilyen nehez megbizhato elektromos autokat gyartani, vagy csak a tobbi gyarto hozta a szokasos formajat. :U

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Szirtimorc #5 üzenetére

    Igen, ezert mondtam, hogy meglatjuk, milyen statisztikak lesznek, amikor majd lesz komolyan veheto elektromos autoja a Toyota group-nak is. Ne erts felre, rajuk is jellemzok a filler szarazon torteno megszexualizalasa, plane szoftver oldalon sokszor, viszont a megbizhatosagbol nem igazan szeretnek/szoktak engedni, ugyhogy kivancsi leszek ra, hogy naluk is problemas lesz-e, vagy csak siman megint a tobbi gyarto szarik ra.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Heimerdinger #12 üzenetére

    Figy, igazad van abban, hogy ugy lett volna korrekt, ha egyszerre a tobbi adattal rakja be. Viszont a komment masik reszere:
    A kispolak sokszor lerohadt. Az 1200-es Skoda is. Jobb auto lett a kispolak attol, hogy a Skoda is fos volt?

    Na, pont ennyire lesz jobb auto a Tesla azert, mert a BMW is szar (kizarolag megbizhatosag szempontbol nezve persze, amugy szerintem egyik se szar kocsi, sot). :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz cinemazealot #14 üzenetére

    Ildomosnak ildomos, mert azonos piacon versenyeznek, azonos vevokert. Azt megmutatni, hogy az uj technologia meg kiforratlan (ha ez igy van) az szerintem nemhogy ildomos, de konkretan kotelezo egy magara valamit ado medianak. Persze ha a tajekoztatas celja az ismeretterjesztes, nem valami mas.

    Heimerdinger: Akkor felreertettem a mondandod, bocsanat. Igy, hogy kifejtetted es sikeresen felfogtam, mit akartal, mar teljesen egyetertunk. :D :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz cinemazealot #17 üzenetére

    " Naná, hiszen egy összetett, nagy teljesítményű akkumulátor pakk feltöltése nyilván bonyolultabb, mint egy tartály folyadékkal való feltöltése és szivattyúval való adagolása az égéstérbe."
    Amugy igen, joval bonyolultabb. :D

    "Naná, hiszen vadonatúj technológiákról van szó, ami azért kellett, hogy új gyártóként hamar és olcsón teljesíthessenek, pl.: egyben préselt elemek, takarékos hőszivattyúk... csupa olyan dolog, ami korábban nem volt."
    Igen, es itt jon be az, hogy kieretlen meg a technologia. Par generacio es jo lesz az.

    "annak ellenére, hogy anno azt hangoztatták, hogy egy EV kevesebb alkatrészt igényel egy ICE-nél."
    Ami amugy tovabbra is abszolut igaz. Mas kerdes, hogy igazabol ettol az auto nem lesz kevesbe komplex, csak mashogy lesz komplex. Plusz hiaba kevesebb az alkatresz, mert nem ugyan azokbol az alkatreszekbol kell kevesebb, amikbol van 100 ev tapasztalat.

    "Vajon akkor is igaz ez, ha a tranzisztorok és kondenzátorok számát is figyelembe vesszük az erősáramú és a gyengeáramú modulokban egyaránt?"
    Ne haragudj, de ez konkretan baromsag. Jo, hogy a festek szemcseit nem kezdjuk el szamolgatni. Semmi koze a tranzisztor/cpu komplexitasanak az auto komplexitasahoz. Szoftverkomplexitas noveszik, igen, de az a hagyomanyos autoknal is novekszik ugyanugy, szoval tok8.

    "Ha ez nem releváns tényező, ne is említsük!"
    Szerintem se emlitsuk, mert nem nem relevans tenyezo, hanem konkretan baromsag, semmi koze a temahoz.

    "Az sem segít, ha mindent IS elektronikusan akarunk vezérelni"
    Nyilvan minden extra alkatresz, minden extra sor szoftver es minden extra szolgaltatas egy extra hibalehetoseg. Csak... Ugyan ezek ugyan ugy benne vannak sok megbizhato autoban is. Jo pelda a Toyota Century. A minden IS automatizalt benne 30 eve, aztan megis arrol hires a tipus, hogy ha nem a leglerugottab, szethasznalt fost veszed meg, minden mukodik benne, es minden mukodni is fog, orok elet+1 nap az egesz kocsi. Pedig elektromos bizbaszbol mar 30 eve is annyi volt benne, hogy meg ma sincs annyi meg egy jol felszerelt kozepkategorias kocsiban sem. Szoval meg lehet azt csinalni, csak akarni kell.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz aquark #23 üzenetére

    Mi az, hogy hol hallottam? :DDD
    Nem ma születtem, ismerem, ezerszer tapasztaltam, hogy működik minden hasonló fejlesztési iteráció, plusz tájékozódok a témában. Ez alapján az átlag ember számára elérhető, megbízható, nem első generációs, 1000km körüli hatótávú, szilárd elektrolitos (tehát nem tűzveszélyes, nagy kapacitású, gyorsan tölthető, kevésbé melegedő) akkus elektromos autók úgy 2035 körül kezdenek majd megjelenni. Ami pont az a pár generáció (10-14 elév), amit mondtam.
    Ehhez jön hozzá az, hogy addigra lesz velük elég tapasztalat gyártás, support, szerelés és tervezés szempontjából is.

    Tehát tartom a véleményem: pár generáció és jó lesz az.
    És igen, ez egy személyes (bár szvsz megalapozott) vélemény, bevallottan nem látok a jövőbe. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz aquark #28 üzenetére

    Rádióhullámok meg évmilliárdokkal korábban voltak, az első generációs mobiltelefonok mégis csak a 80-as években jelentek meg. Na, pont ennyi köze van ahhoz, hogy hány éve fejlesztenek akkumulátort ahhoz, hogy hányadik generációs termék a jelenlegi elektromos autós felhozatal. És még 2035-ig se kellett hozzá várni, hogy rájöjjek. ;)

    De amúgy hajlandó vagyok fogadni:
    Mivel teljesen, 100% biztos vagy az igazadban, meg abban, hogy mindenki más bármit mond az baromság, ezért picit magam felé fog hajlani a kezem, de meglepne, ha szerinted nem lennék így is hatalmas tévedésben:
    Fogadás tárgya:
    2040-re lesz olyan, átlag ember számára megvásárolható, középkategóriás árszinten (tehát BMW 5, Mercedes E, Audi A6 - vagy ezeknek megfelelő) elérhető elektromos autó, ami wltp szerint átlépi az 1000km-es hatótávot, és kevesebb, mint 30 perc a 20-80% töltési idő, megfelelő infrastruktúrát feltételezve.
    Fogadás tétje:
    Legyen a tét mondjuk 1 millió (1.000.000) forint. Ne csak a levegőbe beszéljünk, papirozzuk le rendesen, közjegyzővel, mindennel.
    Fogadás ideje:
    Amikor legközelebb hazaesz a fene végre. Talán április fele reális. Addig lehet tartani a kapcsolatot privátban vagy valami, hogy ne felejtsük el. :K

    Mehet?

    Sokkal nagyobb fun lenne úgy olvasni az autós híreket, ha találnék végre egy olyan szkeptikust, aki hajlandó oda tenni a pénzét is a szája mellé, de eddig sajnos mindenki visszautasította a fogadási ajánlatomat. :DDD

    Pedig ha így robog tovább a gazdasági gyorsnaszád, addigra az a pénz egy rendelt pizza ára lesz kb. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz aquark #33 üzenetére

    Akkor legyen mind a kettő. 1 köbméter ivóvíz (:DDD) meg 1 millió forint.

    De mondom, jogerősen. Tehát ha 2041 előtt bármikor lesz ilyen autó (fenti feltételeknek megfelelően persze), akkor fizetés idő van.

    Mehet?

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák