- ASUS routerek
- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Linux kezdőknek
- eBay
- DIGI kábel TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kapanyél
őstag
Tökéletesen mutatja az egész cikk, hogy a Consumer Reports az, amit nem szabad elolvasni.
Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
-
hokuszla
aktív tag
TÜV:
A legtöbb hibát produkáló autók – 2-3 éves korosztály
Típus Hibaarány
Tesla Model 3 14,7%
Dacia Logan11,4%
Seat Alhambra10,3%[ Szerkesztve ]
10400 16GB 1660s 4.5TB
-
opr
veterán
Nem meglepo, ezek a mostani elektromos autok meg elegge elso generacios termekek. Igazabol ahhoz kepest nem is rossz a statisztikajuk. Szerintem kell meg 1-2 generacionyi tapasztalat (~10-15 ev), mire ilyen szempontbol nem csak utolerik, de le is hagyjak a benzines/hybrid tarsaikat.
Bonusz, hogy a Toyota/Lexus meg nem igazan kezdett bele komolyabban az elektromos autozasba. Majd ha ok is nekiesnek, meglatjuk, hogy tenyleg ilyen nehez megbizhato elektromos autokat gyartani, vagy csak a tobbi gyarto hozta a szokasos formajat."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Szirtimorc
aktív tag
Egyrészt igen, másrészt meg azért akku-vezérlő-motor kombináció nem a XXII. század. Persze, javítják a hatásfokot, meg az üzemelési körülmények elég mostohák egy autóban, de én inkább a szokásos mai technológia rákfenéjét látom ebben is: túlzott költségoptimalizálás (fillérb@szás a végsőkig) , teszteletlenség (majd a felhasználó tesztel, ha meg szar és visszahozza, akkor kap egy frissítést), kapkodás (Úristen, ha a cégcsoportunk másik részlege előbb jön ki valami hasonlóval, akkor övék lesz a karácsony juti)
Meg az elektromos autóhoz való futóműhöz meg elektromos klímához se kell már alapkutatás. Nagyjából van minden készen, csak össze kell legózni (kis túlzással).[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Szirtimorc #5 üzenetére
Igen, ezert mondtam, hogy meglatjuk, milyen statisztikak lesznek, amikor majd lesz komolyan veheto elektromos autoja a Toyota group-nak is. Ne erts felre, rajuk is jellemzok a filler szarazon torteno megszexualizalasa, plane szoftver oldalon sokszor, viszont a megbizhatosagbol nem igazan szeretnek/szoktak engedni, ugyhogy kivancsi leszek ra, hogy naluk is problemas lesz-e, vagy csak siman megint a tobbi gyarto szarik ra.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Heimerdinger
kezdő
-
Szirtimorc
aktív tag
válasz cinemazealot #7 üzenetére
Pont a 30 év körüliek voltak talán a legmegbízhatóbbak, japán meg német vonalon is. Az a korosztály sokszor megjárta a Föld-Hold távolságot, és az üzemeltetési költségeik is tört része egy mainak.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszla
aktív tag
válasz Heimerdinger #9 üzenetére
A villanyautók közül a 2-3 évesek között három olyan modell van, amelyekről már van elég adat.
ki bántott? akarsz róla beszélni?10400 16GB 1660s 4.5TB
-
Heimerdinger
kezdő
Nem bántás volt csak kicsit meglepett vagy talán zavart a hülyeség és megtévesztés ami következhet a kommentedből. Ugye aki nem akar tájékozódni csak elolvassa amit írtál az gondolhatná, hogy a Tesla Model 3 nem megbízható, nem jó autó.
Mint az előző válaszomban írtam is, vannak más gyártók is szar autókkal pl. bmw és se forrást nem adtál meg se más kategóriákat csak kiemelve azt az egyetlen esetet ahol egy Tesla konkrétan a Model 3 lett a legrosszabb. Ezért írtam, hogy gyanús nekem az olcsó hangulatkeltés és a Tesla hater duma. De elképzelhető, hogy nem így van.
Persze utólag már beírtad, hogy villanyautó így érthető lenne a Tesla fókusz de ez ugye nem szereplet se az eredeti kommentedben se a TÜV cikk nem elektromos specifikus.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Heimerdinger #12 üzenetére
Figy, igazad van abban, hogy ugy lett volna korrekt, ha egyszerre a tobbi adattal rakja be. Viszont a komment masik reszere:
A kispolak sokszor lerohadt. Az 1200-es Skoda is. Jobb auto lett a kispolak attol, hogy a Skoda is fos volt?Na, pont ennyire lesz jobb auto a Tesla azert, mert a BMW is szar (kizarolag megbizhatosag szempontbol nezve persze, amugy szerintem egyik se szar kocsi, sot).
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cinemazealot
addikt
válasz Szirtimorc #10 üzenetére
Csak hasaltam egy számot. Panaszkodhatnánk arra is, hogy régen még hosszú időre terveztek termékeket, ma meg a tervezett elévülés dívik. Akkor sem érzem ildomosnak a ~10 éve elterjedt EV-ket összehasonlítani a ~100 éve elterjedt belsőégésűekkel.
-
Heimerdinger
kezdő
Az elejével egyetértek és igazad van, én is ezért linkeltem egy olyan oldalt forrásnak ahol lehet bővebben tájékozódni az adatok kapcsán és ne nekem kelljen leírni mindent.
A másik fele hibás. Én nem gondolom úgy és nem is érveltem azzal, hogy a Tesla attól jobb lesz mert a bmw szarabb. Csak simán közöltem a cikkből tényeket adatokat és leírtam a véleményem.
Gondoltam érdemes megmutatni, hogy attól még mert egy autó 18%-ban megbukik!! a német TÜV vizsgán attól még használható és gondolhatják róla az emberek, hogy jó autó. Ez a 18%-ban bukó autó a prémium bmw.
Tehát a Tesla Model 3 eredménye a TÜV vizsgálatban tényleg a legrosszabb lett a 2-3 éves elektromos járművek között ÉS! bőven jó és használható autókat gyárt a Tesla ( ahogy a bmw is gyár nem rossz autót ).
-
opr
veterán
válasz cinemazealot #14 üzenetére
Ildomosnak ildomos, mert azonos piacon versenyeznek, azonos vevokert. Azt megmutatni, hogy az uj technologia meg kiforratlan (ha ez igy van) az szerintem nemhogy ildomos, de konkretan kotelezo egy magara valamit ado medianak. Persze ha a tajekoztatas celja az ismeretterjesztes, nem valami mas.
Heimerdinger: Akkor felreertettem a mondandod, bocsanat. Igy, hogy kifejtetted es sikeresen felfogtam, mit akartal, mar teljesen egyetertunk.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cinemazealot
addikt
Oké, legyen ildomos őket összehasonlítani. Viszont az eredeti cikkben állított dolgok eléggé "almát körtével" szitut idéznek:
"For the legacy automakers, (EVs) are really new technologies, so they don't have a lot of experience with batteries, charging and motors." -- Naná, hiszen egy összetett, nagy teljesítményű akkumulátor pakk feltöltése nyilván bonyolultabb, mint egy tartály folyadékkal való feltöltése és szivattyúval való adagolása az égéstérbe. Ha pedig "legacy" autógyártókról van szó, akik benzingőzős tapasztalattal próbálnak villanyverdát gyártani, nem is csoda a "rengeteg a baj" az elektromos portékáikkal.
"The survey ranked Tesla (TSLA.O) at 14th place on issues related to its body hardware, paint and trim, and climate system used in its battery-powered vehicles." -- Naná, hiszen vadonatúj technológiákról van szó, ami azért kellett, hogy új gyártóként hamar és olcsón teljesíthessenek, pl.: egyben préselt elemek, takarékos hőszivattyúk... csupa olyan dolog, ami korábban nem volt. Előbbi a gyorsan/olcsón legyártható, nagy szilárdságú és nagy teherbírású kaszni miatt kell, utóbbira meg korában azért nem volt gond, mert ott volt az elégetett üzemanyag energia tartalmának ~60%-a, amiből szabadon gazdálkodhatott a fűtés és az AC egyaránt. Elektromosnál viszont minden Wh számít.
"Consumer Reports survey covers 20 problem areas including engine, electric motors, transmission and in-car electronics." -- Naná, ICE esetén mi van? Motor hajt, kuplung/váltó áttételt képez, fékbetét fékez. EV esetén meg ott az erősáramú inverter, amiben két jelzőlámpa között még az energia iránya is változik. Egészen más komplexitás mechanikusan és elektronikusan is... annak ellenére, hogy anno azt hangoztatták, hogy egy EV kevesebb alkatrészt igényel egy ICE-nél. Vajon akkor is igaz ez, ha a tranzisztorok és kondenzátorok számát is figyelembe vesszük az erősáramú és a gyengeáramú modulokban egyaránt? Esetleg számoljuk ide a néhány EV részét képező gamer PC-t is? Hol volt ilyen az ICE-ben? Ha ez nem releváns tényező, ne is említsük!
"Even with monumental shifts in the auto marketplace, what matters most to consumers remains the same: finding safe, reliable cars," -- Az sem segít, ha mindent IS elektronikusan akarunk vezérelni. A Ladában vagy a 20 éves Suzukiban még én nyitottam a légbeömlőt. Ma ezt már szervo intézi helyettem, ami plusz egy megbízhatósági hibaforrás. Régen az indexkar is mechanikus volt, ma a Tesla nyomógombokat tesz helyette a kormányra. Ez viszont nem EV specifikus, épp csak EV-kben jelenik meg először, mert abban mer a gyártó innovációkkal előállni.
Nem az EV-kkel van a baj, hanem a trenddel. A magyar cikk pedig lehetne pontosabb.
-
opr
veterán
válasz cinemazealot #17 üzenetére
" Naná, hiszen egy összetett, nagy teljesítményű akkumulátor pakk feltöltése nyilván bonyolultabb, mint egy tartály folyadékkal való feltöltése és szivattyúval való adagolása az égéstérbe."
Amugy igen, joval bonyolultabb."Naná, hiszen vadonatúj technológiákról van szó, ami azért kellett, hogy új gyártóként hamar és olcsón teljesíthessenek, pl.: egyben préselt elemek, takarékos hőszivattyúk... csupa olyan dolog, ami korábban nem volt."
Igen, es itt jon be az, hogy kieretlen meg a technologia. Par generacio es jo lesz az."annak ellenére, hogy anno azt hangoztatták, hogy egy EV kevesebb alkatrészt igényel egy ICE-nél."
Ami amugy tovabbra is abszolut igaz. Mas kerdes, hogy igazabol ettol az auto nem lesz kevesbe komplex, csak mashogy lesz komplex. Plusz hiaba kevesebb az alkatresz, mert nem ugyan azokbol az alkatreszekbol kell kevesebb, amikbol van 100 ev tapasztalat."Vajon akkor is igaz ez, ha a tranzisztorok és kondenzátorok számát is figyelembe vesszük az erősáramú és a gyengeáramú modulokban egyaránt?"
Ne haragudj, de ez konkretan baromsag. Jo, hogy a festek szemcseit nem kezdjuk el szamolgatni. Semmi koze a tranzisztor/cpu komplexitasanak az auto komplexitasahoz. Szoftverkomplexitas noveszik, igen, de az a hagyomanyos autoknal is novekszik ugyanugy, szoval tok8."Ha ez nem releváns tényező, ne is említsük!"
Szerintem se emlitsuk, mert nem nem relevans tenyezo, hanem konkretan baromsag, semmi koze a temahoz."Az sem segít, ha mindent IS elektronikusan akarunk vezérelni"
Nyilvan minden extra alkatresz, minden extra sor szoftver es minden extra szolgaltatas egy extra hibalehetoseg. Csak... Ugyan ezek ugyan ugy benne vannak sok megbizhato autoban is. Jo pelda a Toyota Century. A minden IS automatizalt benne 30 eve, aztan megis arrol hires a tipus, hogy ha nem a leglerugottab, szethasznalt fost veszed meg, minden mukodik benne, es minden mukodni is fog, orok elet+1 nap az egesz kocsi. Pedig elektromos bizbaszbol mar 30 eve is annyi volt benne, hogy meg ma sincs annyi meg egy jol felszerelt kozepkategorias kocsiban sem. Szoval meg lehet azt csinalni, csak akarni kell."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
PDA_FAN
tag
Azt, hogy mennyire nem a villanyhajtás dönt a megbízhatóságról, jól példázza, hogy a Nissan Leaf 2. generációja évekig a megbízhatósági listák élén, a top 5-ben szerepelt.
Ellenpélda az egyébként agyonsztárolt BMW, amelynek egyes dízel szériái igencsak látványos tűzhalált tudnak halni, méghozzá igen nagy számban. -
cinemazealot
addikt
"Semmi koze a tranzisztor/cpu komplexitasanak az auto komplexitasahoz."
Addig, amíg vannak tönkremenő termékek, amiket csak egy felpúposodott kondi vagy egy eldurrant tranyó cseréjével meg lehet menteni a kidobástól, addig úgy gondolom, hogy ez igenis számít. Nem (csak) komplexitásban, hanem megbízhatóságban.
-
Szirtimorc
aktív tag
válasz cinemazealot #20 üzenetére
Ez igaz, viszont nincs aki megcsinálja. Az autószervizek (főleg a gyáriak) se nagyon javítanak, hanem fődarabokat cserélnek. Pl. egy fűtésrendszer egyik gombjának kontakt hibája miatt az egész vezérlést akarták cserélni, potom egy milla körül, a gomb javítása úgy fél órát vett igénybe hobbista szinten.
-
cinemazealot
addikt
válasz Szirtimorc #21 üzenetére
Na, ez a nagyon komoly probléma, hogy egyfelől nincs, aki javítson, másfelől a gyártó szándékosan (?) úgy tervez meg mindent, hogy az körülményesen legyen javítható. És itt mutatkozik meg, hogy melyik termékkel (legyen az autó, kazán alaplap vagy szünetmentes -- nemrég egy 2000 Ft-os relé cseréjével mentettem meg egy ilyet) van sok baj és melyik megbízható, mert könnyen javítható (vagy megelőzhető!) a sarki műszerésznél vagy akár otthon, házilag. Illetve abban, hogy ezekre a hibákra mennyire alakult már ki javítási praktika. De semmiképp nem abban, hogy az adott autó ICE vagy EV.
[ Szerkesztve ]
-
Kutyából nem lesz szalonna, az elektromos autó parasztvakítás, szerintem az is fog maradni (az akksitechnika egy rossz vicc...)
[Lásd 18:00-tól]"Pár generáció, és jó lesz az!" -Ezt meg hol hallottad????
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
A videóra: összehasonlítani egy ember alkotta 150 éves múlttal rendelkező, reverzibilis (tehát kisütés utan újra feltölthető) energia tárolási technológiát egy a természet által évtízmilliók által végrehajtott metamorfózissal, ami az ember által irreverzibilisen (elégeted, oszt' jóccakát) alakítható csak energiává, különös bölcsességre és tudományos objektivitásra vall. És mindezt egy vegyészmérnöktől. Gratulálok.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Mi az, hogy hol hallottam?
Nem ma születtem, ismerem, ezerszer tapasztaltam, hogy működik minden hasonló fejlesztési iteráció, plusz tájékozódok a témában. Ez alapján az átlag ember számára elérhető, megbízható, nem első generációs, 1000km körüli hatótávú, szilárd elektrolitos (tehát nem tűzveszélyes, nagy kapacitású, gyorsan tölthető, kevésbé melegedő) akkus elektromos autók úgy 2035 körül kezdenek majd megjelenni. Ami pont az a pár generáció (10-14 elév), amit mondtam.
Ehhez jön hozzá az, hogy addigra lesz velük elég tapasztalat gyártás, support, szerelés és tervezés szempontjából is.Tehát tartom a véleményem: pár generáció és jó lesz az.
És igen, ez egy személyes (bár szvsz megalapozott) vélemény, bevallottan nem látok a jövőbe."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz cinemazealot #24 üzenetére
31 éve foglalkozom autókkal, (talán pont ezért meg kellett néznem, mit jelent az EV és az ICE), és én még úgy tanultam, hogy nem ezeket kell hajtani, (gyű, te fakó…) hanem ezekkel kellene a járműveket...
Harmad annyi energiát igényel:
Két azonos tömegű test (jármű) azonos távolságra és idő alatt való eljuttatása (azonos körülmények, pl. lég és gördülési ellenállás, stb.) mindig azonos energiát igényel.
Csak az energia tárolását (vagy odajuttatását) kell megtérülőbbé fejleszteni:
Hát ezzel egyet kell értsek, a tárolással vannak nagy bajok, nem csak hogy nagyon rossz az akksik energia/tömeg aránya, de még baromi környezetszennyezőek is (gyártás és megsemmisítés), továbbá az elektromos áram előállítása (főleg fosszilis energiahordozókból, mint a valóság mutatja...) és többszörös átalakítása, szállítása, tárolása rengeteg veszteséggel jár. De nem baj, a felsővezetékes/áramszedős technika már több mint száz éves… (Szerintem Gelencséré a pont, 2. helyezett Kandó K.) -
-
Heimerdinger
kezdő
Szerintem 2-3 éven belül nem várható 1000 km hatótáv a Teslától, így nem lesz ilyen jármű a tömegeknek elérhető.
Az nem tudom mennyire fontos, hogy egy laborban kísérleteztek egy darab cellával ami elméletileg tudna ilyen hatótávot... Tehát ha értékesíteni fognak ilyen járműveket elérhető áron ( ezért írtam példának a Teslát ) akkor aktuális lesz.
-
cinemazealot
addikt
"Két azonos tömegű test (jármű) azonos távolságra és idő alatt való eljuttatása (azonos körülmények, pl. lég és gördülési ellenállás, stb.) mindig azonos energiát igényel."
Így van, épp csak nagyon nem mindegy, hogy elfűtjük-e közben a mozgásra fordított energia kétszeresét vagy sem.
Gelencsérnek abban igaza van, hogy meg kell baratkoznunk a szomorú jövőnkkel, mert még ma sem vesszük elég komolyan. De ahogy az elektromos hajtás ellen érvel, azt sok helyen érzem elfogultnak. Az elektromos hajtásnak igenis van jövője. Lehet, hogy nem pont közúton, de már ott is jelentősen jobb a hatásfok, mint egy olajkályhában. Igen, az aksi technológia még kiforratlan. De inkább dolgozzunk rajta, fejlesszük, mint üljünk ölbe tett kézzel és elfogadva a sorsunkat égessük tovább az olajat. Pénzbe kerül? Üzleti érdekek (is) hajtják? Persze, az ember már csak ilyen. Ülhetnénk továbbra is a fán, figyelve az idő múlását, de akkor nem embernek hívnánk magunkat, hanem valami egészen másnak.
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #30 üzenetére
Annyit még hozzátennék ehhez, hogy természetesen nem szabad célul kitűzni a teljes meglévő közúti járműflotta BEV-re (akkumulátoros elektromos hajtásúra) történő lecserélését. Az konkrétan őrültség és talán kivitelezhetetlen is lenne. A belsőégésű technológiának megvan és meg is lesz a maga helye... ahogy az elektromos hajtásnak is. Persze nem úgy, hogy mindenhova aksi gyárat építtetünk meg az egész munkaerő piacot az autógyártásnak rendeljük alá.
A közlekedést/szállítást és a közlekedésre/szállításra való igényt, a fogyasztást (mármint a vagyoni javak felhalmozását és birtokolni akarását) és a populáció ilyetén növekedését és mobilitási vágyát kell visszafognunk. Ha ugyanis ilyen iramban éljük fel ennek a sárgolyónak az erőforrásait, tényleg élhetetlen lesz. De ez itt már nagyon OFF.
-
opr
veterán
Rádióhullámok meg évmilliárdokkal korábban voltak, az első generációs mobiltelefonok mégis csak a 80-as években jelentek meg. Na, pont ennyi köze van ahhoz, hogy hány éve fejlesztenek akkumulátort ahhoz, hogy hányadik generációs termék a jelenlegi elektromos autós felhozatal. És még 2035-ig se kellett hozzá várni, hogy rájöjjek.
De amúgy hajlandó vagyok fogadni:
Mivel teljesen, 100% biztos vagy az igazadban, meg abban, hogy mindenki más bármit mond az baromság, ezért picit magam felé fog hajlani a kezem, de meglepne, ha szerinted nem lennék így is hatalmas tévedésben:
Fogadás tárgya:
2040-re lesz olyan, átlag ember számára megvásárolható, középkategóriás árszinten (tehát BMW 5, Mercedes E, Audi A6 - vagy ezeknek megfelelő) elérhető elektromos autó, ami wltp szerint átlépi az 1000km-es hatótávot, és kevesebb, mint 30 perc a 20-80% töltési idő, megfelelő infrastruktúrát feltételezve.
Fogadás tétje:
Legyen a tét mondjuk 1 millió (1.000.000) forint. Ne csak a levegőbe beszéljünk, papirozzuk le rendesen, közjegyzővel, mindennel.
Fogadás ideje:
Amikor legközelebb hazaesz a fene végre. Talán április fele reális. Addig lehet tartani a kapcsolatot privátban vagy valami, hogy ne felejtsük el.Mehet?
Sokkal nagyobb fun lenne úgy olvasni az autós híreket, ha találnék végre egy olyan szkeptikust, aki hajlandó oda tenni a pénzét is a szája mellé, de eddig sajnos mindenki visszautasította a fogadási ajánlatomat.
Pedig ha így robog tovább a gazdasági gyorsnaszád, addigra az a pénz egy rendelt pizza ára lesz kb.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
És mit kezdenék a pénzzel? Gyújtsak be vele? (Ha esetleg meg is éljük 2040-et?) Fogadjunk inkább egy köbméter (1.000 liter) tiszta ivóvízben, na az érték lesz akkor, de akkora vagyonod úgyse lesz
A Növekedés Határai Wiki <<< Ez a könyv 51 éves, azóta hidd el, sokan és sokat dolgoztak az akksikon, és máson is, de nem nagyon szólnak a fanfárok...
Egyébként tiszta szívből kívánom: Legyen igazad!
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Akkor legyen mind a kettő. 1 köbméter ivóvíz () meg 1 millió forint.
De mondom, jogerősen. Tehát ha 2041 előtt bármikor lesz ilyen autó (fenti feltételeknek megfelelően persze), akkor fizetés idő van.
Mehet?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Ilyen EV már most is lehetne, ha még nincs, (1000km, 30 perces résztöltés), és talán E-Merci árban is meg lehetne csinálni (gyártásautómatizálás/gy.optimalizálás/legyártott széria méret függvénye), csak nyomna vagy 3 tonnát üresen.
Ne erőltesd a fogadást, szerintem mindketten tudjuk, hogy nem nyerhetek meg egy ilyet, még ha igazam van, akkor sem. Pl.:
Nem csak a hatótáv-ár-töltésídő a lényeg, hanem pl. mint írtam a saját tömeg, de bele kellene venni az élettartam CO2 kibocsájtást, (gyártással megsemmisítéssel együtt), az egyéb szennyezéseket (nehéz és ritkaföldfémek az akksiba, elektronikába, ezek bányászatától a leselejtezett EV+akksija megsemmisítéséig…), és természetesen az élettartam alatt felhasznált energiát, (gyártás-üzemszerű használat-megsemmisítés), ami szintén fosszilis energiahordozókból jön, világszinten nézve jóval több mint 50%-ban, pontosan nem tudom, de talán 80%-ban is… (a maradék atom meg megújoló)
Tömören:
1., Általánosságban a jelenlegi ICEV-eknél nagyságrenddel környezetkímélőbb közúti, nem kötöttpályás rendszer nem lesz 2041-ig.
2., Tételezzük fel, hogy bukik a világ, hogy hajtom be az anarchiában a tartozásod? Ott a papír, de akkor már kenhetem a hajamra… Ha meg Te nyered (amit szívből kívánok) akkor valószínűleg marad a rendszer, behajthatod a dolgot.Rokonom a hidrogénhajtásban bízik, de az is problémás szerintem, az üzemanyagcella jó, (mint a villanymotor is), de egyéb részegységek meg nem jók, és mint tudjuk, a leggyengébb láncszem...
-
yanna
őstag
Én már rohadtul várom az elektromos repülőket...
-
-
-
yanna
őstag
Srácok! Nem játékszerekre céloztam. Tudjátok olyanra, ami át tudja repülni az óceánokat.
-
yanna
őstag
válasz Szirtimorc #41 üzenetére
Úgy tűnik ez nem igen visz el pár száz utast, vagy néhány tonna árut.
-
yanna
őstag
válasz Szirtimorc #43 üzenetére
Ilyen vicceket már a Wright fivérek édesapja is szerkesztett befőttes gumival.
-
yanna
őstag
válasz Szirtimorc #45 üzenetére
Persze, természetesen gondoltam.
-
Mit tudtok erről, ti gyerekek!
Édesapámnak (Isten nyugosztalja) Trabantja (26 lóerő) volt, mikor mondtam neki, hogy ejj apa, nem megy ez a kocsi, (csak ketten voltunk vagy 230kg...) másik kéne, mindig ezt felelte: "Fiam, a Wright fivérek 12 lóerővel REPÜLTEK!!"
Trabanton szállni? -ÉLVEZET! -
Alaaf Pi
aktív tag
válasz cinemazealot #7 üzenetére
Egyrészt nem, mert minden már megvan valahol, ami elektromos autóhoz kell, másrészt, az elektromos autók nem a harminc-negyven évvel ezelőttiekkel versenyeznek a vevőkért.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Heimerdinger #29 üzenetére
Az elektromos autóban rém egyszerű hatótávot növelni, be kell dobni még egy akkupakkot. Semmi mást nem kell változtatni szinte.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- PlayStation 5
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- Autós topik
- Politika
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- Sound Blaster Audigy 2 fehér / bézs előlapi panelt keresek (SB0250)
- Samsung Galaxy S24+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7470 - i5 6200U / 8-16GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Samsung Galax Tab A7 Lite 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen