- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jofi81
őstag
Nálunk az általános iskolában két számítógépterem van. Az egyikben vannak az "új" gépek, ezeket 2007 szeptemberében vettük. Celeron processzor, integrált VGA, 512 MB RAM, 17-es LCD monitorok. A másik teremben ennél régebbi gépek vannak, többféle, amit össze lehetett legózni a maradékokból, CRT monitorokkal. Természetesen mindegyiken XP van, a Win 7 vagy 8 nem megy el rajtuk. Esélyt sem látok rá, hogy a közeljövőben fejlesztés legyen nálunk.
-
#16939776
törölt tag
Ezt nem 8-10 évente kellene rohamszerűen megvalósítani, egyenletesen kellene a pénzt csorgatni, kiszámítható módon.
Középsulis rendszergazdánkat nagyon becsültem, nagyon ritkán volt gebasz a gépekkel.
Ha mégis, 5 percen belül üzembe tudta állítani a tartalékot. Hardvereket nem tudom, 90%-ban bőven elég volt arra amire használtuk, a net amit kapott az iskola szégyenletesen lassú volt.Közmunkás-rendszergazda dolog elég félelmes
[ Szerkesztve ]
-
Mastershifu
tag
-
veterán
Leppukant gépek szinte mindehol.Nincs kiút,mert nincs pénz rá.Nagyon elszomorító.Ez is olyan mint a magyar egészség ügy Sz@r.
duree54
-
GeryFlash
veterán
Két éve érettségiztem egy budai elit gimiben, nem rég beestem, hát láttam hogy ugyanazok a gépek voltak mint amikor el kezdtem 6 éve... És már akkor se voltak korszerűek, p4 3ghz+1 v 2GB RAM, villódzós 17-es crt... Kérdeztem az infó tanárt, hogy ez komoly, mondta ja, esélyük sincs a pályázatokon, hiába volt pár infós oktv döntős gyerek, a beruházásokat rendre a vidéki hátrányos helyzetű sulik nyerik. Más kérdés, hogy ott meg normális tanár nincs (persze akadnak kivételek).
Ellenben a 0 színvonalú OKJ-s sulikban 5-700 ezres iMac-ek, hát tényleg jól el van osztva a pénz...
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Hadeska22
aktív tag
A volt középiskolámban szerettem volna programozást tanítani (ha már ott nem igen tanítottak), ellenben a gépek nem képesek azt az adott programot elvinni rendesen. Ezt én személy szerint eléggé szomorúnak tartom. És itt nem arról van szó, hogy mer' kell a májkroszoft ofisznak az i7, 8gb Ram, stb..hanem hogy elvigyen érdemben egy programot anélkül, hogy hosszabb távon hajhulláshoz vezetne.
Mielőtt valaki kukacoskodna Visual Studio-ról van szó (a NetBeans-st sem képes érdemben futtatni).Az egyetem ahol tanulok,2 részegységből tevődik össze. A fenti egységben relatíve új gépek vannak és a szoftveres felhozatal is viszonylag jónak mondható.(a tanárok "tanításába" most nem mennék bele ).
Ellenben a lenti egység katasztrofális.Persze vannak ott is olyan termek amik up-to-date-k (i5,4 gb ram), viszont több terem is van,ahol sokszor vírusos Windows XP-s leginkább muzeális darabok keserítik meg a felhasználók mindennapjait.Amire a tanár csak von a vállán egyet, és közli " senki nem mondta, hogy nem lehet saját gépet használni".A főiskolák még csak-csak kapnak támogatást az ilyen fejlesztésekre, de a középiskolák eléggé le vannak sz@rva ilyen tekintetben.Nem mondom, hogy mindenhova csúcsgépek kellenének, mert valóban a nagy átlagnak nincs szüksége bika hardverre.
B.C Rich...Jackson...Ibanez(?)
-
perempe
addikt
-
Egon
nagyúr
Az ötletelőknek: tudtommal használt gépek beszerzése nem lehetséges közbeszerzés keretében. Ergo ez nem opció.
Egy minisztériumban (pontosabban annak háttérintézményében) dolgozom. A tárca alá tartozó szervezetekben, nagyságrendileg 16.000 db számítógép van. Egy tavalyi felmérés alapján, ebből mintegy 10.000 azaz tízezer db (sic!), arra is alkalmatlan, hogy Windows XP SP3 + víruskereső + felügyeleti szoftver elfusson rajta... Vannak pl. P2-es gépek, 128-256 MB memóriával. Az adott célprogram elketyeg rajtuk valahogy, de senki nem mer hozzájuk nyúlni, mert esélyes hogy azonnal lerohadnának.
A mi országos, kb. 1.700 gépből álló hálózatunkon, még tavaly a minimum konfig PIII, 512 MB RAM volt, a legmodernebb gépek HP DC7800 és DC7900-as szériába tartoztak, 1-2 GB memóriával, C2D E2140-es vagy E5500-as procival... Szóval nem csak az oktatásban siralmas a helyzet.
Azóta nálunk sokat javult a gépellátás: általánosnak mondható gépről írok, ebben i3-4310-es proci, 4 GB RAM található (Win7 64 bites verzió). A minimum gépek - mihelyt befejeződik a gépcsere - a már említett DC7800 és DC7900-asok lesznek. Az más kérdés, hogy milyen trükkel sikerült kijátszani a beszerzési tilalmat, és hogy mindez mennyibe kerül a cégnek...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Dr. Akula
nagyúr
1 stadionból hány suli fejlesztése kijönne...
(#2) tatararpad:
Új szoftverhez sokszor kell új vas is, nálunk anno a C++Builder fordító nem végzett cigiszünet alatt, pedig alapból 1 perc se lett volna egy akkori modern gépen. Általános iskolában nyilván nincs ezzel probléma, de nemcsak általános van.(#6) sz.balazs.95:
Ezek általában készen vett gépek (közbeszerzési 2x szorzóval számolva, természetesen), ami oprendszer először rákerül, azzal is hal meg. Nem jellemző a külön oprendszer vétel, de még az elavult gépek "tuningja" se. Pl. egy oldschool gép is szárnyakat kapna egy 20k-s SSD-től, és még jó lenne pár évig, de ilyenek fel se merülnek, csak teljes csere, sokszor 20k-ért, amire persze sosincs pénz, így sok év várakozás következik.[ Szerkesztve ]
-
Vladi
nagyúr
Közoktatás és informatika? Pár hete kaptam egy olyan feladatot, hogy néhány tanárnak tegyek rendbe egy laptopot, hogy online adminisztrációt tudják rajta csinálni. Magát a gépet az egyik helyi iskola igazgatója a saját leltárukból - lomukból - szedte elő és adta oda grátisz. Olyan 2002-es albacomp laptop volt. Képzelhetitek. 256 mega rammal.... na vettem bele gyorsan egy 512-es modult, kemény 400 forintért. Felment rá egy linux, megy rajta a firefox. Úgy de úgy örültek neki... nem kell otthon csináni a melót.
Ennyit szerettem volna mondani...
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
GeryFlash
veterán
13 éves albacomp, és még működik? Ez valami vicc?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
-
zoli62
addikt
Szomorú, hogy tíz év után ugyanolyan, vagy rosszabb állapotban van az iskolai géppark. Persze az intézményekben sem jobb a helyzet.
-
Dilikutya
félisten
válasz #16939776 #103 üzenetére
Nem csak rendszergazda van közmunkás. Az állami szférában rengeteg helyre vesznek fel közmunkást, diplomásokat is. Vidéken iszonyat kevés állás van, és ezt fent is tudják. Az MTVA digitalizáló közmunkásai csak az egy látványos ügy, vannak ám közmunkás hivatali ügyintézők, mérnökök, titkárnők, informatikusok, geológusok, bérszámfejtők, munkaügyesek is. És ők nem alibi munkára vannak felvéve, hanem ugyanazt a feladatot kapják, amit közalkalmazott, köztisztviselő kollégáik. Csak ez így kevesebbe kerül. Én láttam komplett 4-5 fős közmunkás csoportot AutoCAD-el dolgozni.
zoli62: Intézményi helyzet: tápcsere maszek táppal! Venni körülményes, nemrég egy otthagyott maszek tápot tettünk egy gépbe. A gazdája újat vett, mert szar volt, csak meg lehetett javítani. És ez nem egyedi eset, egyik ismerős is mondta, hogy ők is abból dolgoznak, ami van.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Orionhilles
senior tag
Majd írok én is, van mit bőven
– Yet, thou serves with thine eyes clouded in chaos. Thou, bound in the cage of madness. I am he who commands those chains – Fate/Zero Berserker Mad Enchantment
-
Igencsak alábecsülik egyesek hogy mik működnek még ennyi év után.
Nálunk 1 éve még a P4, celeronok és pár korai core2-n dolgoztak. 2002-es gépek is voltak. Mégis ment minden napi 8 órában sokszor éjszaka is bekapcsolva. 4-5 évente kondicsere filléres dolog, fincsi kodegen tápokkal. Xp-vel felbővítve 1Gb ramra mai napig használhatóak irodai célokra. Most is van pár P4-es, nincs vele semmi baj. Prescott cerka 2Gb rammal win7+of10 teljesen használható. Netezni persze nem lehet velük de irodába elég.
Szóval ha most lecserélnek valamit az még elmehet 5-10 évet. Csak annyi a lényeg hogy a célját szolgálja ki. Egy CAD-es gépre azért jóval több kell, de nem kell mindenhova i3 meg 8gb ram ssd-vel. Legtöbb ilyen helyre faék dual core 4gb ram... elég.
Btw most egy i5 előtt ülök és SEMMIVEL nem gyorsabb amire én használom mint az előző E5700-asom. (chrome, levelezés, office, pár alkalmazás) SSD-vel többre mentem volna.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
perempe
addikt
-
kameraman77
aktív tag
Igazából itt sima pénzlenyúlásról van szó alapjában.. ugye a vissza nem térítendő, vagy oktatásba folyó pénzek jó esetben zsebben kötnek ki..
Ezek a régi gépek is bőven elég tudásúak ahhoz, hogy pl 10 ujjal megtanuljanak gépelni a diákok, vagy szöveget szerkeszteni, táblázatot kezelni stb.. sőt mi annó CAD-okat sem a NASA gépein futtattunk a 90-es évek végén. Szóval nem értem a siralmakat, hogy mire nem elég a géppark.. heti 2 órában mi a p.csömet akarnak tanítani amúgy is? az alapvető feladatokhoz meg bőven elég egy 5-10 éves PC is.. lásd a legtöbb kis önkormányzatnál ilyenek futnak mind a mai napig.
Igazából a vállalati szponzoráció, vagy a nagyvállalatok szerepvállalása hiányzik már. Aki élt és tanult a 80-as években az tudhatja, hogy miről beszélek. Az állami cégek egy-egy település számára biztosítottak számítógépes hozzáférést iskolák számára, mi így jártunk az egyik nagy vállalat termeibe ált. iskolásként a 80-as évek közepén gépezni, azokon tanulni, programozni stb... Ma ez már nem működik, vannak ennek ugye okai.. mint ahogy eltűntek a gyárlátogatások is az általános iskolákból.
Az,hogy neked apuci-anyuci milyen gépet vesz az a te nyomorod, de a lényeg, hogy helybe, adott eszközön képes legyél végrehajtani a rád bízott feladatot. És a munkahelyeden sem fognak a két szép szemedért i7-es procis gépet venni, hanem elég vágják a HP 7-8 éves irodait aztán dolgozzááá. Szóval nem gond az, hogy régiek a gépek, a gond az, hogy k-rvára nem arra tanítják a diákokat, ami tényleg fontos lenne, hanem csapatják a netet számítástechnika órákon. Aztán jön a sok "túlképzett" és mondjuk a feleségem vállalkozása felvesz 4-et statisztikázni, meg kérdőíveket összesíteni, és lesnek mint a b.rmok, hogy hogyan álljanak neki, holott a jelentkezési lapján kifejti, hogy mekkora pc mágus.. hát lóf-szt. Nem attól vagy jógyerek, hogy tudsz torrentezni, meg összerakni egy gépet anyád pénzéből, hanem attól, hogy adott helyzetben helyt tudsz állni. És bizony ahhoz képest ahány pc forog közkézen alig 3-4% az, aki fiatalként munkára is fogható a számítógéppel! És ez az oktatás hibája is. Meg a szülőké, hogy minden sz.rt megvesznek a kis senkiháziaknak, mert az úgy jó, ha telefonból a legújabb van, meg i7 figyel a gépben, közben a kis majom a cucc tudásának alig használja ki néhány százalékát és a szülő feleslegesen vesz neki modern cuccot, mert ugyanúgy csak a facebook meg a game fut.. az meg ment a régin is.. így csak az ipari hulladék nő.. meg az agyakban a sötétség.
-
sz.balazs.95
veterán
válasz kameraman77 #121 üzenetére
De senki sem azt akarja, hogy gémer gépek legyenek, csak simán legyen valami ésszerűség/koncepció a dologban.
Egy Athlon II X2 + valami egyszerűbb alaplap + 64 GB SSD + 4 GB RAM + alap Win7 + egy HD 6850 szintű VGA + egy megbízható táp + valami minimál ház tökéletes lenne a feladatra.
Olyan nagyjából 120k lenne/db.
80 millióból kb. 660 db lenne meg, ami egy iskolához elég.[ Szerkesztve ]
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
MongolZ
addikt
válasz sz.balazs.95 #122 üzenetére
Áruld el, minek az SDD és a 6850?
Egy normális HDD-vel bőőőőven el lehet lenni irodai munkával.
-
sz.balazs.95
veterán
Mert gyors, és nem drága; TeraByte-os HDD-k meg tök feleslegesek.
A 6850 nélkülözhető, de szerintem tervezőmunkákhoz nem jönne rosszul.Nem Marika néni passziánszos/ofiszos irodagépét kell kitalálni, hanem olyan gépet, amit szakközepekben, OKJ sulikban, egyetemekben, stb. helyen használnak, érdemi feladatokra.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
KINKY_007
aktív tag
Nem veled akartam vitatkozni.
Ez a topic is a felszínt karcolgatja csak.
A hozzászólásom lényege az volt, hogy (elég) jó lenne olyan géppark, ami képes az office család programjainak futtatására-az kb. a emelt szinten használt programozási környezetet is elviszi.
Ez lenne a minimum.
Aki (komolyabb) informatikával szeretne foglalkozni, nem csak a digitális írástudást szeretné elsajátítani, ahhoz pedig innovatív (hardver és szoftver) eszközökkel is jó lenne találkozniuk. Pl. robotokkal (lego/arduino/festo), 3d nyomtatókkal. Rögtön lenne pár mérnökpalánta, aki tud programozni és/vagy 3d-ben tervezni...
Csak ezeket az új dolgokat meg is kellene tanulni használni, hogy a tanár taníthassa.
Könnyű dolog, mert olyan jó a fizetés, hogy bármit meg lehet venni belőle kipróbálni és olyan sok ideje van, hogy bármennyi netes turkálásra van lehetőség.
"Vicces" dolog a géppark mellett az infrastruktúra szoftveres része is, ami gyakorlatilag a microsoft termékre van szabva ám a tisztaszoftveres megállapodást évente újítják meg (más alternatíva választása esetén is több év lenne a kivezetés-amíg kikopnak a microsofton tanított diákok).
Az internet hozzáférés sebessége a tavalyi fejlesztéseknek köszönhetően drasztikusan megnőtt, hiszen eddig bevált 4 mbps helyett már 25 mbps-sel lehet kapcsolódni az információs szupersztrádához.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
sz.balazs.95
veterán
válasz KINKY_007 #125 üzenetére
Egyébként az is egy érdekes dolog, hogy a szakközépbe, ahova jártam, ott elvileg a MS Office mellett volt OOo/LOo oktatás is, de soha senkit nem kérdeztek meg, hogy min akarnak tanulni. Volt MS Office 2007, oszt jónapot.
Aztán a vizsgán persze hogy mindenki azt választotta, ha már egyszer azt tanították.Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
MongolZ
addikt
válasz sz.balazs.95 #124 üzenetére
Munkahelyemen egy Celeron G1820-am van, IGP-vel, 4 GB Rammal elfut az AutoCad 2014, Inventor 2014. Természetesen tervezni nem egy leányálom, a maszek tervezésemet én is otthon csinálom, de alap dolgokra ez is bőven elég.
Nem hiszem, hogy egy átlagos középiskolás, gimis tanuló megterrhelőbb feladatokat csinál, mint én.
Speckó iskolák, valamint a felsőoktatás más.[ Szerkesztve ]
-
LionW
tag
Mi sulinkban is pár éves gépek voltak, de arra hogy a májkroszoft offiszt futtassák teljesen jók voltak, mai napig teljesen jók. Az hogy nincsenek értelmes informatika tanárok sokkal nagyobb probléma. Módosítgathatják a kerettantervet, meg hozhatnak ilyen olyan törvényeket, de én 2012-es érettségimmel azt tapasztaltam hogy FRISSEN! főiskolát végzett informatika szaktanár egy egyszerű php kódot nem tudott megírni magától. Egyszerűen nem értette a programozás alapjait sem, nem tanított emellett pl kettes számrendszert, nem tanított semmit, csak az irodai alkalmazásokat nyomattuk az évi 300 infó óra alatt. Több tucat office feladatot csináltunk meg, megcsináltuk kb az összes ECDL feladatot, azon kívül semmit nem csináltunk, max játszottunk szabad foglalkozás keretein belül. Szégyen hogy ezt informatika oktatásnak nevezik, szégyen hogy ilyen embereknek diplomát adnak a kezébe. Húzzátok inkább le magatokat a wc-n. Ne mondja nekem senki hogy a hardverekkel van a probléma, pár ezer soros programokat írni a több éves gépeken is lehet...
Olyan dolgokat pedig itthon amúgy sem oktatnak sehol amikhez kellenének az erősebb gépek, gondolok itt modellezésre, játéktervezésre vagy bármire amihez tényleg kell a vas.
[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
Nekem édesanyám reál tárgyak mellett informatikát oktatott, általános iskola felsőben, a megyeszékhelyen egy viszonylag kiemelt iskolában. Ott tartott, hogy 7-8-ikos, elvileg informatika irányultságú gyerekek b*sztak programozást tanulni. Olyan szinten álltak, hogy tök mindegy, mit, de tanulniuk kellett volna, lehetett volna az akár QBasic is, még az alapokat sem értették, szóval nem technikai okai voltak... Csak a fészbúk, akkor még myvip, iwiw, meg youtube. Ennyi érdekelte őket.
Csinált egy faktot, du. önszorgalomból tartott órát azoknak, akiket saját maguk szerint tényleg érdekelt a programozás. Az egész iskolából 2-3 gyerek ment el, azok sem csinálták meg a következő órára a házit, nem figyeltek, stb.Úgyhogy fogta magát és felmondott.
Ennyit a tanárokról és a mai gyerekekről. -
Dilikutya
félisten
A középiskola az érettségire készít fel, az érettségi meg lényegében ECDL követelményeket támaszt veled szemben. Talán emelten a programozás a kivétel, az nincs az ECDL-en, de ebben se vagyok biztos. Az Office használatát mindenesetre meg kell tanítani, mert az ma már alap. És teljesen mindegy, melyiket tanulod meg, ha megtanultad az MS Office-t, a LibreOffice sem okozhat gondot. De felhasználói szemmel a Windows és a Linux között sincs túl sok különbség.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
GeryFlash
veterán
válasz Dilikutya #130 üzenetére
ECDL egy blöff amennyire én tudom, talán a közép szintű érettségi szintjét ha hozza, de egy emelt infós dokumentum kezelés egész más szint... De szerintem egy közép infót is nehezebb 50-60%ra megírni mint egy ECDL-t megcsinálni, nem is ér kb semmit egy titkárnőnek lehet elegendő de hogy ezzel informatikusként még a legsz*rabb bérért sem tudsz elhelyezkedni az biztos.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Ghoosty
őstag
válasz kameraman77 #121 üzenetére
"Aztán jön a sok "túlképzett" és mondjuk a feleségem vállalkozása felvesz 4-et statisztikázni, meg kérdőíveket összesíteni, és lesnek mint a b.rmok, hogy hogyan álljanak neki, holott a jelentkezési lapján kifejti, hogy mekkora pc mágus.. hát lóf-szt. "
Ez meg tipikusan a munkáltató hibája. Miért vesz fel bárkit is anélkül, hogy letesztelte volna, hogy mit tud?! Mert leírta egy papírra?
Én is szoktam tépni a hajamat, ha egy kollégám megkér, hogy segítsek Excelben egy 'IF' függvényt megírni, pedig minden pozícióhoz kötelező MS office ismeret. Ha elzavarnának mindenkit, aki tényleg nem ért hozzá, akkor előbb utóbb megtanulnák. -
UnSkilleD
senior tag
-
LionW
tag
Itt ennek pont az ellenkezője volt. Programozó szakon harmadik osztályig amíg új tanárt nem kaptunk(csak ideiglenesen, utána visszakaptuk az előzőt) 1 sort nem programoztunk. Semmi motiváció nem volt. Viszont arra az 1 évre amíg normális tanárunk volt, addig volt értelme bejárni az iskolába, rengeteget tanultunk, már aki akart persze.
Ált suliban mi programozást nem, de teknős Logo-t tanultunk. Az a legtöbb diákot érdekelte, bár csak 5-10 órán át foglalkoztunk azzal is.Annyit még hozzátennék hogy az iskola teljesen fel lett újítva, rengeteg pénzt öltek bele az elmúlt 5 évben, minden teremben projektor, minden második teremben digitális tábla. Digitális táblát egyszer nem láttam használatban, projektort is kb félévente egyszer, akkor is azért hogy mindenki megtudja a félévi jegyét. Tény hogy a nagyon régi gépeket fontos lenne cserélni, főleg hogy egy mai 2 magos gép bőven elég lesz a következő 5-10 évre oktatási célokra. De közel sem ez jelenti a legnagyobb problémát az infó oktatásban, örülnék hogyha ezt végre valaki észrevenni odafentről. Az hogy nulla tudással tanítani engednek embereket nem megoldás a tanárhiány problémára.
@Dilikutya:
Ez így van, viszont amikor én Informatika szakmacsoportra jelentkeztem akkor nem azt vártam hogy harmadik osztályban fogok először kettes számrendszerrel és programozással találkozni, azzal is csak azért mivel tanárcsere lett 1 évre. Azt ne mond nekem hogy ez normális állapot. Belgiumi magyarra fordított középsulis phyton könyvből tanultam itthon hogy tudjam tartani a tanár tempóját...[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
válasz tatararpad #2 üzenetére
Pontosan... leginkább parasztvakításnak jó az okostábla és társai, az oktatás minősége nem ezektől javul(na).
Szerintem nem is az eszközök korával van a baj, sokkal inkább a karbantartásukkal, üzemeltetésükkel. Megkockáztatom, hogy a magyar iskolák 90%-ában valami dilettáns, lusta, munkakerülő rendszergazda van, ahogy anyukám (középiskolai informatika tanár) eddigi munkahelyein is. Használhatatlan helyi hálózat, szar felhasználói jogosultság-kezelés, szakadozó-nem létező internetelérés... ezek sokkal inkább kihatnak az oktatás minőségére, mint az 5-6 éves hardverek.
(#134) LionW
A projektor pont az egyik leghasznosabb dolog lenne, ált. iskolában töri tanárom még írásvetítőt használt, és nagyon sokat dobott az órákon a kivetített képekkel, térképekkel, rajzokkal, vázlatokkal...
De pl. most egyetemen sorra halasztják meg a projektorokat, a beépített projektorok kb. sehol sem működnek, ott lóg a kábelezésük kihasználatlanul, a tanároknak meg cipelniük kell a mobil projektorokat (amikből jóval kevesebb van).
Programozásról, magyar infó oktatásról csak annyit, hogy anyum az én bátorításomra most, 51 éves fejjel kezdett el pythont bűvölni. Jobb később, mint soha...[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
sanzi89
addikt
Minimálbérért mit vársz? Egy takarító többet keres az iskolában, mint a rendszergazda. Szerinted ezzel milyen renoméja van a sulis szakmának? Aki kicsit is konyít a dologhoz és van lehetősége más munka után néz. Aki pedig marad innen megy nyugdíjba, mert semmit se kell csinálnia. Ha van egy dilettáns tanár, akire a fél iskola panaszkodik szerinted kirúgják?
Egyébként szerinted egy instabil router vagy egy le-le rohadó switch milyen hatással van a hálózat valamint az internet működésére? Vagy szabadidőben forrasztgasson össze azt is a rendszergazda a levedlett P1-esekből?
Vagy milyen felhasználó kezelésről beszélünk, amikor sok tanár nem képes megjegyezni egy jelszót, gőze nincs arról, hogy miért ér el egy hálózati megosztást egy adott felhasználóval és miért nem éri el egy másikkal.Nem védeni akarom a rendszergazdákat, rengeteg köztük a léhűtő, de azért nehéz a szarból várat építeni és sok helyen sajnos ez megy.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sg22
senior tag
majd a P2 400 mhz 32 MB ram W95os gepen csak ugy szaladni fognak a bitek
Minden iskola megkapja a szupergyors internetet jövő év végéig
what should I do about this?!
-
shiftac
aktív tag
A mi sulinkban sem ártana egy feljesztés. Az infóteremben ilyen gépek vannak: Intel Celeron 2,8ghz (régi egymagos), 1GB ram és Windows 7 Enterprise 32 bit. Az még hagyján, hogy 5 perc amíg bekapcsol, de iszonyat lassú minden és egy powerpoint diavetítés is laggol.
Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3
-
#47990528
törölt tag
Mint bennfentes (sulis rendszergazda) elmondanék pár dolgot.
Mondjátok, hogy az office-hoz nem kell erőgép, és igazatok van. Közben a fejetekben megjelenik egy mai viszonyok szerint nem erőgépnek számító valami. Pl. egy 2éves dualcore pentium, vagy egy kétmagos i3-as, mondjuk 4GB memóval.
A valóság SOKKAL rosszabb!!
Egymagos P4-es, egymagos Celeron, PATA(!) merevlemez, ilyenekre gondoljatok, 512MB - 1GB memóval. Rengeteg suliban ezek vannak még.
Office 2013-nak kell minimum a Win7, hogy feltelepüljön. Tehát van pl .egy Celeron proci, 1Gb RAM, erre felmegy a Win7+Off2013. EZ DÖG LASSÚ! Nem használhatatlan, csak közel 10 perc megy el az info órából, mire a diák eljut odáig, hogy neki tud állni a feladatnak.Alap info oktatásra nem kell i5 vagy i7-es, mert nem is kell túlzott processzorerő. Fontos, hogy az oprendszer gyorsan betöltődjön, ehhez kellene a több RAM és az SSD. Fontos, hogy minőségi alkatrészek legyenek: jó táp, ami bírja, ha egy nap 10-szer ki/be kapcsolják, jó ház(!), aminek a ki/bekapcsoló gombja bírja a strapát, stb.
Az iskolai hardver erózió egyébként közel sem lenne annyira durva, ha az esetleges központi beszerzéseket (pl.: pályázatos gépek) hozzáértő emberek végeznék és nem olyanok, akik pl. a tápra/házra anyit mondanak, hogy "mindegy milyen, csak legyen".Az IKT eszközök (aktív tábla, kivetítő, stb.) nagyon hasznosak, arról nem a tanerő tehet, hogy nem kap továbbképzést, hogy hogyan kell HELYESEN és HATÉKONYAN használni az órán ezeket.
-
Stukker1987
senior tag
Csak ötletelek:
Mondjuk a magánszektor nagyvállalatai,ahol gari után megy a levesbe minden(selejtezés után hulladékba kellene,de inkább az elszállító cég lopja szét a még használható dolgokat) felajánlanák a oktatási célokra,akkor "viszonylag" modern használt eszközökből álló gépparkot lehetne összehozni(szerverektől,hálózati eszközök és kliensek is).
Gyakorlatilag évente érkezne a "vérfrissítés"...
Cégeknek se lenne rossz,mivel a diákok színvonalasabb oktatást kapnának,ami a későbbiekben kifizetődne,esetlegesen az elszállítás költségének egy részétől is megszabadulnak.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Dilikutya
félisten
válasz GeryFlash #131 üzenetére
Ki beszél ebben az esetben informatikusként elhelyezkedésről? A középiskola nem informatikusnak készít fel. Arra meg jó lenne az ECDL, persze a követelmények ismeretével, hogy az ember ne üljön kukán, ha valamit meg kell írnia, vagy kap egy táblázatot... mert hogy ezek elég nagy hiányosságok olyan helyeken is, ahol amúgy az illető munkájához ezek kellenek. Ami miatt vicc az ECDL, az a vizsgán a gépekre előre feltöltött jó feladatmegoldások. Magad is fáradozhatsz vele, de mindenhogy átmész. Nem állítom, hogy mindenhol így megy, de volt szerencsém vissza hallani ilyet. Igaz, az valami EU támogatott tanfolyam volt, amire a kutya se ment volna még így se, ha a szervező cég nem eteti be vele a kollégákat, hogy a közszférában alapkövetelmény lesz az ECDL megléte - titkárnőknél mintha valóban lenne ilyen most is a kjtv-ben, de biztos nem vagyok benne. Szegény oktatót ismerem is, a feladatokról nem akart beszélni, de mondta, hogy sokan még azt se tudták, amit ő leadott a tanfolyamon, pedig nem bonyolult dolgokról van szó.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Egon
nagyúr
válasz Dilikutya #145 üzenetére
Érdekes dolog, hogy mit érnek ezek a képzések.
Jött hozzánk dolgozni egy csaj, az utalási részlegre. Első körben annyi dolga lett volna, hogy - mivel a programból nem teljesen jól jönnek ki az utalási fájlok - át kellett volna írnia a fájlok nevét, kiterjesztését, és a fájlban az első sorban levő dátumot. Visszakérdezett, hogy mi az a kiterjesztés... Mindezt szoftverüzemeltetői, vagy milyen OKJ-s papírral.
Nem is lett megtartva."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Dilikutya
félisten
Azt úgy nem lehet. Legalábbis a közszférában nem láttam még rá példát a direkt állami cégeknek fejlesztett programoknál.
Néha már inkább azt reméljük, nem nyúlnak hozzá egyik-másik programhoz. Amióta pl. a lokális adatbázist használó gazdasági rendszerünket feltolták a nagy faluba, és távoli asztallal kell használni, végképp nem igényeljük a fejlesztők "tevékenységét".
És ez a rendszer már offline korában is jó sok mókás anekdotát kitermelt.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Egon
nagyúr
Nem fejtettem ki bővebben, de nem feltétlenül a program a hibás.
Pl. adott utalást kigyűjt az operátor, mondjuk adott hónap 15-én. Megadja, hogy 16-án kerül elutalásra (mert ezt az infót kapja). De közben valami miatt változik a helyzet (pl. az adott KTK-n nincs elég előirányzat), és csak 17-én kerül elküldésre. Triviális, hogy át kell javítani a dátumot a fájlban. És ez csak egy példa volt.
Ettől függetlenül, sok esetben valóban ki kellene-lehetne javítani a programot. Hogy miért nem történik, ez megérne egy hosszabb háeszt, de nincs kedvem pötyögni. Maradjunk annyiban, hogy az érdekérvényesítő képesség a közszférában nagyon alacsony (mert túl nagy embereknek jelent bizniszt 1-1 fejlesztés, üzemeltetés-támogatási szerződés stb., és emiatt a végén azt rúgják ki, aki "akadékoskodik")."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest