Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vanhalen

    senior tag

    válasz Tikakukac #22 üzenetére

    Ez [link] DURVAAA! Egyébként nem értem miért a Vas megyei intézkedett és miért írnak IIII. kerületet. Full hülyék, és/vagy részegek voltak a fakabátok is :F :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • apóka

    aktív tag

    válasz Tikakukac #25 üzenetére

    Nem tudok veled egyetérteni, sajnálom.
    A "fával benőtt 5 méter magasra tett tábla" szabálytalan. Egy jó ügyvéd simán "megbuktatja" ezzel a hatóságot.
    A kilométerórák meg mind csalnak.......többet mutatnak.
    Az hogy Pesten mindenki hajt mint az őrült (sokat vezetek Pesten, ismerem)....majd most leszoknak róla, vagy fizetnek. Ez csak szokás kérdése.
    Ha hatvan lenne a megengedett, akkor meg mindenki hetvennel járna.

    Ha csak egy ember életét lehetne megmenteni a szigorítással és tudnánk, hogy ki, érdemes lenne megkérdezni a véleményét......ugye sejteni lehet a választ.
    Tavaly vezettem elég sokat Ausztriába alsóbbrendű úton. Kínosan ügyeltem a sebességhatár betartására....senki sem "tolt" le az útról.

    Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004

  • apóka

    aktív tag

    válasz Tikakukac #28 üzenetére

    Amit linkeltél az 1 eset.....hány jogos büntetésre jön ki a hiba? Hol állítottam azt, hogy a rendszer tökéletes :F
    Bármelyik hivatal vagy multi rendszerében van ilyen, ahol emberek dolgoznak.....tele van a net ilyen példákkal.
    A szabályokat be lehet tartani..... csak akarni kell, ez szokott segíteni

    Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004

  • horush

    addikt

    válasz Tikakukac #28 üzenetére

    Amit linkeltél egy topikban ki lett már beszélve. Akkor ott leírta nem egy ember, hogy ahol lefotózták, ott épp valami kereszteződés érvényét veszi a 70-es táblának, s csak vagy 50m-rel később van a következő. Ergo jogosan büntették meg, még ha full hülye is volt az intéző, a rendőr meg köcsög, hogy ilyen helyre beállt.

    vanhalen: ez neked is ment.

    [ Szerkesztve ]

  • spyduck

    nagyúr

    válasz Tikakukac #51 üzenetére

    Nálunk van baleseti helyszínelő a családban és szoktunk erről beszélgetni. A balesetek okozói általában:

    -ittas személyek
    -béna személyek (koncentrációs képesség hiányára gondolok)

    Valamint ha hideg vagy meleg front van akkor is bekövetkezik a baleset.

    A leggyakoribb baleseti forrás viszont a követési távolság be nem tartása (hátulról csatt :) ), ezt nagyon gyakran okozza sebességtúllépés.

    A statisztikákról meg annyit, h sosem adnak valós képet, főleg egy baleset bekövetkezéséről.

  • VS461

    tag

    válasz Tikakukac #51 üzenetére

    Pont erről akarok szösszenni a Logout-on. '97 óta vezetek, kábé 150 ezer kilométernél járhatok. Nagy része "útvonal", kisebb része (nagy)város, jártam már külföldön, ebből bal oldali közlekedés is volt egy-két ezer kiló. Ez alatt a távolság és idő alatt valószínűleg megéltem az összes "korszakot", amely egy tizenéves, friss jogsis srác kezdeti bizonytalanságától, majd hirtelen jött "tapasztalatából", s a nyilván ebből adódó lazaságától indul. Változtam én is, ráadásul anyámat is látom, hogyan adja elő kiskorom óta, és hogyan maradt meg ő kisvárosi (majdnem falusi) sofőrnek, annak előnyeivel és hátrányaival.

    Nem vagyok hivatásos sofőr, lehet, hogy pl. te is sokkal többet vezetsz, mint én, lehet, hogy nem. A magam körül zajló forgalomról szoktam elmélkedni, meg néha elcsodálkozni, hogy a 10 kilométeres, szögegyenes útszakasz közepén, fényes nappal miért van ott valaki az árokban... Hogy egy vizsgált időszak baleseteiből mennyit okozott pl. a gyorshajtás, az statisztikai adat. Csak ki tudja, igaz-e, illetve ki tudja, helyes következtetéseket vonunk-e le belőle? Hadd mondjak egy példát:

    A munkám a repüléshez köt. Régen sok baleset okára mondták, hogy "pilótahiba". Legyen mondjuk, 70 százalék. Viszont, ha elmegyünk addig, hogy mi juttatta a pilótát a hibás döntéshez... eljuthatunk addig, hogy mondjuk, 5 százalék, és ez csak a szándékos fegyelmezetlenségre húzzák rá. Az amerikai repülésbiztonsági terminológia inkább humán faktort emleget, ami az elégtelen, túl gyors kiképzettségből, a fáradtságból, a repülést megelőző, hosszú kihagyásból, a nem rendezett családi életből stb. állhat össze, amíg a rossz időjárással, egy meghibásodással és a bonyolult forgalommal karöltve egyszer csak kialakul egy olyan szituáció a levegőben, amit a személyzet már nem tud elhárítani.

    Lehet, hogy a légi példa messzire vezet, de nem tudok én sem kibújni a szakmai bőrömből. Ha egy adott balesetet vizsgálunk, akár ráhúzhatjuk, hogy Z úr frontálisan ütközött előzés végrehajtása közben, miáltal nyilván ő a hibás (nem győződött meg az előzés biztonságáról), ügy lezárva. Csak az autókban nincs fedélzeti adat- és hangrögzítő, így nem biztos, hogy kiderül valaha is, hogy Z urat most rúgták ki a munkahelyéről, emiatt folyamatosan anyázott a kormány mögött, és öt percenként gyújtotta a cigarettát, ráadásul az éppen előzni kívánt 30 éves Wartburg sofőrje, a 72 éves W úr 36 perce ment előtte 65 km/h sebességgel, lakott területen kívül és belül egyaránt, emiatt Z úrban folyamatosan nőtt a feszültség, míg egy rosszul felmért szituációban előzésbe kezdett. Ki a hibás? A Kresz szerint Z úr. De ugyanúgy hibásnak tekintem W urat is, aki ráadásul közvetve cserbenhagyást követett el, mivel az egészből semmit nem vett észre, és elegánsan elpöfögött. Emellett hibás W úr háziorvosa is, aki annak ellenére engedte W úr jogosítványát meghosszabbítani, hogy tisztában volt W úr orvosi alkalmatlanságával. Hibás Z úr főnöke is, mert kirúgta, de hibás Z úr cégének portása is, aki évek óta ismerte Z urat, és látta rajta, hogy nincs vezetésre alkalmas lelkiállapotban, mégis kiengedte a zárt parkolóból.

    Ha ezek után azt mondom, a baleset Z úr előzéséből, tehát Z úr hibájából következett be, akkor a törvény betűje szerint jártam el, hiszen az előzés végrehajthatóságáról minden esetben meg kell győződni. De ha nem veszem figyelembe a többi körülményt is, és elintézem azzal, hogy Z úr kap másfél év letöltendőt, ez mellé pedig arra az útszakaszra ki kell tenni egy "Előzni tilos" táblát, meg át kell festeni a terelővonalat záróvonalra, az nem fogja megakadályozni az embereket abban, hogy máshol, máskor hibás döntéseket hozzanak. Én, mint szabályalkotó persze nem tudom a Z urakat megtartani a munkahelyükön, viszont ki tudom szűrni azt, hogy a W urakat az útra engedjék. El tudom hinteni a szabálykövető magatartás csíráit az általános iskolai oktatásban, hogy a Z urak gyermekei, unokái már kevesebb hibás döntést hozzanak, és például vegyék észre magukon, hogy nem alkalmasak a járművezetésre, illetve vegyék észre ezt másokon is.

    Egyébként jogosnak érzem, hogy lenyúlás jelleggel bírságolnak ma nálunk (a jogsija meg nem biztos, hogy ugrik az illetőnek, hiszen lehet, hogy jövő héten is le lehet nyúlni egy százassal), meg én is nézek magam körül néha, hogy ezeket miért nem állítja meg a rendőr??? Ha ez azzal együtt menne, hogy bevezetik a tisztességes Kresz-oktatást már az általános iskolában, szigorúbbá válik a jogosítvány megszerzése (lőfegyver tartása gyakorlatilag lehetetlen, miközben minden 17 éves suttyó a kezéhez kaphat egy egy-másfél tonnás szerkezetet, amely mozgási energiája...), rendszeresen számon kérik a vezetők tudását, akár rendszám és jogsi kelljen a bringákra is, minden sarkon traffi lenne stb. akkor ez idővel úgysem lenne költségvetési tétel, és nagyon nagyot lépnénk előre. Amíg ez nincs, addig gondolom, marad a bírság. Ha emiatt kevesebben mennek bele olyan szituációba, amiből emberhalál lesz, hát legyen. Egyelőre túl messziről kellene kezdeni. Csak elkezdenék végre...

    Szerk.: hopp, igazából nem is válasz, inkább továbbgondolás...

    [ Szerkesztve ]

    Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

  • Skynet258

    veterán

    válasz Tikakukac #63 üzenetére

    Így van, nem úgy értettem, hogy ahogy begurulok a pirosba, máris egyesbe rakom, hanem mielőtt sárgára vált (nem, nem vagyok jövőlátó, de azért rá lehet érezni a dologra :D ). De a lényeg abban van, amit mondtál, hogy "gyorsan" idulok (1.2-es Punto Classic, relatív a gyors fogalma, de a többiekhez képest még mindig jobban startolok általában).
    Így többen átférnek a lámpán is. De a nyakamat rá, hogy sokszor a dugókra (ami az elcseszett lámpák miatt van részben) rátesz egy lapáttal a sok olyan sofőr, akik szépen lassan meggondoltan indulnak... :U

    https://geekpulse.hu

  • mycso

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #85 üzenetére

    +1 ezt szoktam én is elmondani 1-2 tudatlan (jóakaró) ismerősömnek, akik jönnek röhögve, "hogy megint emelik az üzemanyagárat, majd jól megszívom hahaha"
    Hiába emelgetik 3-5 forinttal akár hetente is, nekem nem tétel, nem autózok olyan sokat viszont a boltban majd minden rohadt drága lesz (annak is, aki most röhögve busszal jár + a busz költségei is növekednek...) :(

    [ Szerkesztve ]

    “The Night is Dark and Full of Terrors”

  • Skynet258

    veterán

    válasz Tikakukac #91 üzenetére

    Remélem veszíteni fogsz, bár nem kergetek illúziókat. ;]

    https://geekpulse.hu

  • Calibra72

    aktív tag

    válasz Tikakukac #93 üzenetére

    A spekulánsok jól dolgoznak, nem is olyan sokára meg lesz az 500 ft sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • Prof01

    veterán

    válasz Tikakukac #91 üzenetére

    Na de meddig szólt a fogadás? Dátumot nem kötöttetek ki? Ha nincs dátum, akkor mindenképp te fogsz nyerni. ;]

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

  • Prof01

    veterán

    válasz Tikakukac #96 üzenetére

    Szegény gyerek! :DD

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

Új hozzászólás Aktív témák