Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    Azért tegyük hozzá gyorsan, hogy state-of-the-art fejlesztése itthon tudtommal - már - nincs. Megkapjuk a németek által levetett platformokat vagy al-al-al fejlesztőként vannak benne itthonról egy-egy aktuális platform fejlesztésében. Én egyetlen egy emberről tudok a kopidoo által említett cégeknél, aki ténylegesen teljes aktuális platformot vitt és felelt érte világszinten, de ő is inkább otthagyta. Egyszerűen itthon nem arról szól a fejlesztés, hogy te rakj hozzá érdemi ip-t.

    A cikkhez: tesztpálya pont automated drivinghoz nem kell, már régen az utakon tesztel mindenki, bár miért pont ehhez értenének a soha nem dolgozó komcsiszármazékok...

    henrihenri: Kismillióan szóltak a szakmából, hogy mi kéne: jogszabály p rendszám használatához; egyedi viszga tesztautók használatának engedélyezéséhez (most német vizsgákra kell hordani a kocsikat, mert itthon nincs ilyen lehetőség); normális államigazgatás, mert a mérnökök lépnek pár év után külföldre a jövőbeli életkörülményeik miatt (oktatás, egészségügy, rendészet, stb.); stb. Bár ezekből nyilván nem lehet pár mrd-t lopni, mint egy teljesen felesleges tesztpálya megépítéséből...

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz #06658560 #39 üzenetére

    Konkrétan? Legjobb tudomásom szerint csak régebbi platformok túrása megy minkét cégnél, illetve egy-két apróbb besegítő munka a mostani kurrens fejlesztésekbe. De semmi olyasmi nincs, hogy nulláról felhúzunk egy platformot saját architektúrával, stb. Ezeket nevezheted state-of-the artnak, de az baromira nem az, hogy egy tpms-nek az egyik almodulját megkapja egy-egy magyar és előírt spec és req alapján kipofozza/lefejleszti a platformba. :U Ez még messze van pl. attól, mint most a Bosch pl. az új kerékpár ecu-ját az egyik ázsiai részlegében fejlesztette ki nulláról. Vagy éppen a Valeo átdobott néhány fejlesztést a csehekhez (radar és pp).

    Goose-T:Legjobb tudomásom szerint a Thyssen sem itthon fejleszti az új generációs rendszereket, bár itt van a kompetencia központ. Javítson ki valamelyik Prestás ha itt lenne már a research a valóságban is és itthon hoznának döntést arról, hogy fejelsztünk egy új 48V-os kormányművet vagy kanyarstabit. :U

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz #06658560 #44 üzenetére

    Az általad említettek régi német platformra épültek, ha jól tudom. Az, hogy a régi gen-t át kellett húzni egy új megrendelőre, messze nem ugyanaz, hogy akkor most kifejlesszük az új generációs protonhajtóművet a régi helyett és utána azt legózzuk az OEM-ekre. Ilyen alapon persze, hogy van fejlesztés, az összes ECU egy másik OEM-nek így új fejlesztés, a valóságban viszont ugyanazt a generációs hw-t legózzák még ha magas szinten is Ez nem state-of-the-art.

    Contis példánál maradva, az nem state-of-the art, hogy az Aston megkapja végre a MK60-at hw-ed EBV-vel. Fejlesztésnek persze fejlesztés, de 3-5 év után az ilyesmi nem kihívás. State-of-the-art az, ha részt veszel az MK100 fejlesztésében, ne adja Isten, az itt folyik. Na most ilyen state-of-the art fejlesztésből tudtommal itthon kooperáció szintjén egy-két alacsonyabb/kisebb funkcionalitás elkészítésében van magyar kolléga bármely cégnél (a korábbi egyetlen példát leszámítva). Olyan meg egy darabig nem lesz, hogy az MKXX-re itthon legyen a teljes felelősség, miközben az a legfejeltebb rendszer. Majd ha jön az MKXX 2nd gen, akkor megkapja talán a magyar Conti.

    Hogy még tisztább legyen a difi: elmész egy Prezi-hez vagy LogmeIn-hez és a fejlesztés élvonalába kerülhetsz itthon,a világpiaccal konkurál az amit csinálsz. Autóipari szinten ez egyelőre nem lehetséges, csak ha kimész az anyacéghez és ott folytatod. (Mondjuk ez nem véletlen, nem láttam egy olyan német céget sem, hogy az IP-t külföldre vitték volna. Egy kivétel van, ha a helyi piacra kell valami csinálni (lásd Bosch-os példám korábbról), ilyesmi viszont itthon nem jellemző.)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz #06658560 #47 üzenetére

    State of the art-on azt értem, amikor tényleg az élvonalba fejlesztesz oda tartozó eszközök és tudás alapján. Semmi köze a state-of-the arthoz annak, hogy mások által készített process-ek alapján, mások által ezer éve leírt architektúrára létrehozol valamit ami új ugyan, de nem formálja az adott ipar irányvonalát.

    Ellenben egy prezinél te egyből a világ összes prezentációs eszköz fejlesztőjével versenyezhetsz, fejlesztheted akár egyből az ottani "platformot", te irányíthatod az adott ipar irányát. Remélem így már érted a különbséget. Nyilván a különbség abból jön, hol van az anyacég és hol kell tartani az ip-t, ennyi.

    kopidoo: Senki nem degradál semmit, de kezeljük már a helyén, hogy egy DA core-ban itthon mit csinálnak pl. ha már felhoztad :U Nyilván kell tudás és fejlesztőmunka ahhoz, hogy megcsináld az adott task-od, de nem te választod ki, hogy miért azt csinálod és mi alapján csinálod és milyen architektúrával. Hanem az anyacégtől megkapja az ember az irányt és kész.
    (Semmi degradáció, csak egyszerűen idegesít, hogy az itthon tipikus (=értsd amit egyébként indiába is kivisznek simán) fejlesztőmérnöki munkát szeretik a hr oldalon világklasszis fejlesztésként leírni. Aztán meg az éves 10-20%-os fluktuációnál megy a sírás, hogy nem értik miért van. Szerencsére ez már változik, de nagyon lassan csak.)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák