Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pistakiss

    őstag

    válasz kano #20994 üzenetére

    Háát!
    Akkor így jártatok, idegeskedtek miattam!

    "Háát-tal nem kezdünk hozzászólást", meg nem ülünk lóra sem ;) GT P7500 (VODAFONE), Motorola Defy, hTC one x, Samsung Galaxy Tab 3 8.0 (SM-T311), LG G3; LG G4; LG G6, Huawei Mate 20 Pro, Huawei P 40 Pro, Samsung Galaxy S 22 Ultra, Olympus E3, 14-54 és 50-200 mm-es obival, mindkettő 2,8-3,5 fényerős

  • Szabolcs_76

    csendes tag

    válasz kano #20994 üzenetére

    Nem igazán tudom, hogy ezek a fogysztóvédelmes rémtörténetek honnan vannak, és azt sem, hogy miért írjátok, hogy magyarországon nem lehet kicsréltetni, ami sz@r!

    Korábban már próbáltam ezt leírni, de nem kell nekem hinni, javaslom, a magyarorszag.hu oldalon a jogtárt, ahol el lehet olvasni - többek között - a PTK-t is. Kikeresed a 248. §-t, ott elolvashatod, mi a jótállás. Ugyanott az (5) bekezdésben ezt látod: "A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell."

    Kikeresed a szavatosságot, amit "Hibás teljesítés" cím alatt fogsz megtalálni a 305. §-tól a 311/A. §-ig. Itt a lényeges rész ez:
    "306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet
    , kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
    b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
    (3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
    (4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja."

    Ha meg valaki azt mondja, hogy a szerződésedben (előfizető, adásvételi, stb) nem ez van, akkor ajánlom figyelembe az (5) bekezdést:
    "Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."

    Továbbra is azt mondom, akinek vacak a telefonja, kérhet cserét, ha megtagadják, panaszt tehet a FV-nél. De a cserét, vagy a javítást ne a C... Kft-től kérjétek, (nem tudom a nevét, aki szervízel) hanem attól, akivel az adásvételt köttetett (T-Mobile, Vodafone, Józsi GSM stb.). Ha egyenesen a szervízelő cégbe viszitek a telefont, úgy az eladó joggal mondhatja később, hogy nem is tudott a hibáról.

Új hozzászólás Aktív témák