- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Motorola DEFY - gyakran ismételt kérdések, hasznos információk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pistakiss
őstag
Háát!
Akkor így jártatok, idegeskedtek miattam!"Háát-tal nem kezdünk hozzászólást", meg nem ülünk lóra sem ;) GT P7500 (VODAFONE), Motorola Defy, hTC one x, Samsung Galaxy Tab 3 8.0 (SM-T311), LG G3; LG G4; LG G6, Huawei Mate 20 Pro, Huawei P 40 Pro, Samsung Galaxy S 22 Ultra, Olympus E3, 14-54 és 50-200 mm-es obival, mindkettő 2,8-3,5 fényerős
-
Szabolcs_76
csendes tag
Nem igazán tudom, hogy ezek a fogysztóvédelmes rémtörténetek honnan vannak, és azt sem, hogy miért írjátok, hogy magyarországon nem lehet kicsréltetni, ami sz@r!
Korábban már próbáltam ezt leírni, de nem kell nekem hinni, javaslom, a magyarorszag.hu oldalon a jogtárt, ahol el lehet olvasni - többek között - a PTK-t is. Kikeresed a 248. §-t, ott elolvashatod, mi a jótállás. Ugyanott az (5) bekezdésben ezt látod: "A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell."
Kikeresed a szavatosságot, amit "Hibás teljesítés" cím alatt fogsz megtalálni a 305. §-tól a 311/A. §-ig. Itt a lényeges rész ez:
"306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja."Ha meg valaki azt mondja, hogy a szerződésedben (előfizető, adásvételi, stb) nem ez van, akkor ajánlom figyelembe az (5) bekezdést:
"Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."Továbbra is azt mondom, akinek vacak a telefonja, kérhet cserét, ha megtagadják, panaszt tehet a FV-nél. De a cserét, vagy a javítást ne a C... Kft-től kérjétek, (nem tudom a nevét, aki szervízel) hanem attól, akivel az adásvételt köttetett (T-Mobile, Vodafone, Józsi GSM stb.). Ha egyenesen a szervízelő cégbe viszitek a telefont, úgy az eladó joggal mondhatja később, hogy nem is tudott a hibáról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NBA és kosárlabda topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iPhone topik
- További aktív témák...