-
IT café
Motorola DEFY - gyakran ismételt kérdések, hasznos információk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szabolcs_76
csendes tag
Na, most megakadtam.
A Market webes felületéről elindítottam egy installt, ami a készüléken látszólag elindult, de véget nem ér. Ha a telefonon a market alkalmazásban nézem, a programot már betette a my apps közé, de még nem installáltként. Ha itt is elindítom, akkor 2. letöltésként indul el, és ez sem megy. Hogy a túróba kell megszakítani a weben indított letöltést?
Próbáltam Market storage ürítést, meg újraindítást, meg mindent, de semmi nem segít. -
Szabolcs_76
csendes tag
A 2.2 OTA frissítésről eszembe jutott valami. Amikor egy vodás ismerősöm először szólt, hogy januárban jön hozzájuk a Defy (ez decemberben volt, és éppen azon gondolkodtam, hogy átköltözök as Defy miatt a T-hez), akkor volt szerencsém látni a felkészítő anyagot, amit az eladóknak küldtek szét, hogy mit tud a telefon, mit kell hangsúlyozni, stb. Na, ebben az volt, hogy "2.2 Froyo frissítés: 2011. március". Emlékszem, milyen jót röhögtem, gondoltam vevőcsalogatás, mindenki tudja, hogy leghamarabb Q2. Lehet, hogy mégsem akkora hülyeség...
-
Szabolcs_76
csendes tag
Na, ezek kivételesen engem is nagyon érdekelnének.
Bringás tartót keresek már egy ideje, de ezek az univerzálisak nem tűnnek túl megbízhatónak. Van köztük olyan is, ami egyszerűen (befőttes-) gumival erősíti a kormányhoz a cuccot. Nagyon hi-tech... Jó lenne valaki, akinek van gyakorlati tapasztalata is.
Az USB takaró fedele szintén érdekes kérdés. Minden éjjel töltöm a cuccot, illetve navigáció alatt autóban is. Az enyém normálisan már nem is megy vissza a helyére, mivel kicsit elgörbült. Cserélte már ezt valaki?
-
Szabolcs_76
csendes tag
Na, akkor néhány fogalmat tegyünk tisztába, ha már a reklamációk ennyire izgatják a hölgyeket/urakat.
Három különböző dologról írtok (ami valójában kettő), és a legtöbben keverik is ezeket, ami persze abból adódik, hogy a boltok és eladók is keverik legtöbbször.
Na szóval, van: szavatosság, jótállás, és garancia. Előbbi kettő polgárjogi fogalom, az utolsó a szolgáltató (eladó) szerződésbe foglalt vállalása, ami tulajdonképpen megegyezik a jótállással, annak a köznyelvbe beépült szinonimája.
A szavatosság a szolgáltató (eladó) kötelezettsége, három eleme van, kellékszavatosság, jogszavatosság, illetve tájékoztatási kötelezettség. Az itt tárgyalt esetben a kellékszavatosság az érdekes. Ez nem azt jelenti, hogy valamilyen kellékre vonatkozik (senkit ne zavarjon meg a kellék szó), hanem azt, hogy a termék: 1. rendeltetésszerű használatra alkalmas; 2. megfelel a szerződésben és a jogszabályokban rögzített tulajdonságoknak. Amennyiben ezek bármelyike nem teljesül, akkor a szerződés ún. "hibás teljesítése" forog fenn. Na ekkor jön képbe a szavatosság, illetve a korábban írt Ptk. 306. §, miszerint a vevő választ, hogy cserét avagy javítást kér (persze itt is vannak megkötések, nem okozhat aránytalan többletköltséget, illetve nem kérhetünk cserét, ha lehetetlen, stb.). A szavatosság egyébként 2 éven keresztül jogot ad a reklamációra. Érdemes még a határidőket megemlíteni: 72 órán belüli alapos reklamáció azonnali cserét von maga után, illetve 6 hónapon túl a vevőnek kell bizonyítania a rendeltetésszerű használatot. (Nem kell megijedni, ez csak akkor jön képbe, ha a jótállás (garancia) már lejárt)
A jótállás egy ún. szerződést biztosító mellékkötelezettség. Ptk. 248.§ (1) "Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett." Itt a hangsúly azon van, hogy a szolgáltatót (eladót) terheli a bizonyítási kényszer, vagyis ha nem tudja bizonyítani, hogy a hiba oka az eladás után keletkezett, akkor köteles jótállni. Ami még nekünk érdekes, az az (5) bekezdés: "A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell." Magyarul itt is a vevő dönti el, hogy milyen jogcímen lép fel: cserét kér, vagy kijavítást. Az a duma, hogy a szakszervíz dönti el, hogy cserél-e nem állja meg a helyét, mert a szakszervíz a szerződésben nem fél. A szerződés - adásvételnél persze - a vevő és az eladó között köttetett, és ha az eladó a T-Mobile, vagy a Vodafone, akkor a jótállási kötelezettség őt terheli.
Összefoglalva tehát a szavatosság egy hibás teljesítés esetén alkalmazandó törvényi szankció, míg a jótállás egy szerződést biztosító mellékkötelezettség. De ami a lényeg:
A cserét csak akkor lehet megtagadni, ha az a javításhoz képest - a jogszabály megfogalmazása szerint - "aránytalan többletköltséggel jár". Nem fogadható el a csere elutasításának indokaként az, hogy a termék javítható, és az a már-már általánosnak mondható érv sem, hogy amíg a szerviz ki nem állít egy csereigazolást arról, hogy a termék javítható-e, addig a kereskedő nem hajlandó újat adni helyette. Csak az jelenthet kivételt a csere joga alól, ha az fizikailag nem lehetséges, vagy az említett aránytalan többletköltség fennáll, egyébként azonban a vásárló mindig kérheti ezt az opciót.
És végül a fogyasztóvédelem: Végtelenül leegyszerűsítve nem tesz mást, mint vitás kérdésekben dönt. Ha beírtok a panaszkönyvbe, annak egy példányát a bolt köteles megküldeni a fogyasztóvédelemnek. Ha ott azt állapítják meg, hogy a reklamáció alapos volt, és a szolgáltató nem a jogszabályok szerint járt el, bírságot szabhat ki, aminek az összege jóval magasabb, mint egy nyamvadt cserekészülék ára, így ez nekik nem túl jó üzlet.
Bocsánat a nagyon hosszú offért, gondoltam másnak is jól jöhet még, ha ezeket tudja. -
Szabolcs_76
csendes tag
Smartbench programmal csinált már valaki benchmarkot? Külön teszteli a 3D teljesítményt is, ezzel mondjuk nincs is bajom, de a "Productivity index"-re valami gyalázatos 359-et mért. 2.1-el 800-on. 1 ghz-en meg kb 400-at. Csak összehasonlításképpen: a Galaxy S húzás nélkül is több, mint kétszer ennyi, húzva 1000 fölött van, az újabb vasak (GS2, Xoom, Optimus 2X) ütik a 4000-et. Ez nekem elég durva különbségnek tűnik. Az én telóm szar, vagy ez ennyi?
[ Szerkesztve ]
-
Szabolcs_76
csendes tag
Na erre voltam kíváncsi. 890-el én is megelégednék. Valami itt nálam nem stimmel, mert a 400 1 ghz-en igen halovány. Egyébként azért is néztem meg, mert használat közben is érzem, hogy akadozik a cucc. A játékok szépen mennek, - bár igen ritkán játszom vele - de a sima használat kezd idegesítően lassulni.
[ Szerkesztve ]
-
Szabolcs_76
csendes tag
válasz Clueso #15376 üzenetére
A távollévők között létrejött szerződéseknél ez általános szabály. Mármint a 8 napon belüli elállás. Az idézett rendelkezést meg úgy kell érteni, hogy nem rendeltetésszerű használat esetén is él az elállási jog, de az okozott kárt meg kell téríteni. Úgyhogy ne használd kalapácsnak, ha vissza akarod küldeni ...
-
Szabolcs_76
csendes tag
válasz RootRulez #15758 üzenetére
CM7 = CyanogenMod 7 Ez egy ROM. Hosszú lenne, itt olvashatsz utána:
[link]
Ennek én jobban örülök, mint a hivatalos 2.2-nek. Igazság szerint mostantól a hivatalos Froyo nem is érdekel. Ha másért nem, önmagában azért, mert 2.3 alapokon készül, de egyébként is minden szempontból jobb. Remélem hamar meglesz. -
Szabolcs_76
csendes tag
Kis segítség kellene! (fél órája visszaolvasok-keresek, de nem találtam semmit, úgyhogy kérdés
GO Launcher van fenn, illetve a Fancy widget pro. A home képernyőre a fancy home-ját tettem ki, időjárással, miegyébbel. Az időjárás frissül is (asszem), de az óra nem. Van, hogy órákkal korábbi időt mutat, és egy manuális időjárás frissítés kell neki, hogy beállítsa az időt is. Olyan, mintha megállna az órád, és azt az időpontot mutatja folyamatosan, ahol megállt.
Járt már így valaki? Mi a franc...? -
Szabolcs_76
csendes tag
válasz Titi76 #16465 üzenetére
Igen, én is így tudom, de a dolog ennél azért valószínűleg bonyolultabb. Ezekben a töltőkben ugyanis némi vezérlő elektronika is van. Pontosan nem tudom, hogyan szabályoznak, de egy biztos: a melóban a gyárival töltöm, itthon az 1200 mAh-s Nokia töltőmmel. A 850-es gyárival hamarabb készen van. Na ezt fejtse meg valaki....
-
Szabolcs_76
csendes tag
Olyan appot esetleg tud valaki, ami az automata fényerőszabályzó határait módosítja? Egészen konkrétan arra gondolok, hogy az automata minimuma egy sötét szobában még mindig sok. Egyes e-book readerek le tudnak menni fényerőben ez alá is bőven, így biztosan nem lehetetlen.
-
Szabolcs_76
csendes tag
válasz Szabolcs_76 #17726 üzenetére
Akkor válaszolnék is magamnak izibe'! A Screen Filter nevű app tökéletesen megoldotta a problémámat. Jó kis cucc, aki használja a defyt vaksötétben, és nem akarja, hogy kisüsse a szemét, annak ajánlom!
-
Szabolcs_76
csendes tag
Én is olvastam tegnap, és mára ígérik a ROM-ot (MIUI-nál mindig pénteken jönnek a frissítések). Egyelőre azonban a ROM menüben nincs ott a DEFY. Délutánra szerintem felteszik.
Amúgy nagyon érdekes ROM a MIUI, ha valaki kipróbálja, írhatna róla néhány sort, engem nagyon érdekelnének a tapasztalatok.
-
Szabolcs_76
csendes tag
Nem tudom, hogy írta-e már valaki korábban, de megvan a MIUI ROM a Defy-re! Nem akarja valaki feldobni? Valami nagy ROM gurura gondoltam, akinek ez pikk-pakk megy. Én ehhez béna vagyok, bár előbb - utóbb...
[link] -
Szabolcs_76
csendes tag
GYÖNYÖRÛ!!!
"original rom on quadrant 1550" 800-on, ha igaz![ Szerkesztve ]
-
Szabolcs_76
csendes tag
Nem igazán tudom, hogy ezek a fogysztóvédelmes rémtörténetek honnan vannak, és azt sem, hogy miért írjátok, hogy magyarországon nem lehet kicsréltetni, ami sz@r!
Korábban már próbáltam ezt leírni, de nem kell nekem hinni, javaslom, a magyarorszag.hu oldalon a jogtárt, ahol el lehet olvasni - többek között - a PTK-t is. Kikeresed a 248. §-t, ott elolvashatod, mi a jótállás. Ugyanott az (5) bekezdésben ezt látod: "A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell."
Kikeresed a szavatosságot, amit "Hibás teljesítés" cím alatt fogsz megtalálni a 305. §-tól a 311/A. §-ig. Itt a lényeges rész ez:
"306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja."Ha meg valaki azt mondja, hogy a szerződésedben (előfizető, adásvételi, stb) nem ez van, akkor ajánlom figyelembe az (5) bekezdést:
"Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."Továbbra is azt mondom, akinek vacak a telefonja, kérhet cserét, ha megtagadják, panaszt tehet a FV-nél. De a cserét, vagy a javítást ne a C... Kft-től kérjétek, (nem tudom a nevét, aki szervízel) hanem attól, akivel az adásvételt köttetett (T-Mobile, Vodafone, Józsi GSM stb.). Ha egyenesen a szervízelő cégbe viszitek a telefont, úgy az eladó joggal mondhatja később, hogy nem is tudott a hibáról.
-
Szabolcs_76
csendes tag
Én nem akarom szétoffolni ezt a topicot, de komolyan nem értem, miért kötekedsz. Azért mert neked volt egy elcseszett ügyed a békéltető testületnél, még nem kell kijelenti, hogy a világban elveszett az igazság!
Én amit leírtam, azok jogszabályok, és akárhol olvasol is utána, például a www.nfh.hu oldalon, ugyanezeket fogod találni. Olyan jogi fogalmakba kötsz bele, amikről láthatólag fogalmad sincsen: például hibás teljesítés és szavatosság. Ha nem értesz hozzá, akkor nézz utána, vagy kérdezz meg egy jogászt, mielőtt letorkolsz valakit.
Részemről ennyi ez a téma, én segíteni akartam azzal, hogy leírom azt, milyen lehetőséget adnak a jogszabályok. Van nekem ennél jobb dolgom is, úgyhogy akinek gondja van, és nem kér a segítségből, az járjon utána. Vagy okoskodja ki, mit bánom én.[ Szerkesztve ]
-
Szabolcs_76
csendes tag
Te, most már kezdesz felidegesíteni!
Ugyan írd már le, mi a valótlanság? Hol írtam én le, hogy szavatosság = hibás teljesítés? Azt írtam, hogy a PTK-ban a szavatossági jogok a hibás teljesítés cím alatt vannak, mert egyébként oda is tartozik. Korábban leírtam mi a jogszavatosság, meg a kellékszavatosság, meg mindent, amiről úgy gondoltam, hogy idevág. Olvasnád el, mielőtt baromságokat írsz!
Az meg, hogy nekem nincs fogalmam a dolgokról, az egyetemi tanáraimra nézve sértés, akik néhány év okítás után csak doktorrá fogadtak valamiért. Egyébként kezdem érteni, miért nézett hülyének a békéltető testület is ... -
Szabolcs_76
csendes tag
Ne személyeskedj, ha kérhetem! Gondolod nőgyógyászként osztogatom a tanácsokat?
A hibás teljesítés a szerződések teljesítése körében jön fel, és akkor beszélünk róla, ha a termék vagy szolgáltatás nem felel meg a jogszabályokban előírt és a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, rendeltetésszerű használatra alkalmatlan. Az, hogy megfeleljen úgy a jogi (jogszavatosság) mint a fizikai (kellékszavatosság) tulajdonságai tekintetében, a szolgáltató, jelen esetben eladó felelőssége. Nagyjából ez a szavatosság. Ebben a körben javításról még szó sincs! Áá... mindegy. Lesz@rom!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gumi és felni topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- YouTube
- További aktív témák...