Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • E770

    senior tag

    válasz dabadab #15 üzenetére

    pedig ez az egész téma inkább valami paródia,
    mert hát mit számít egy fiktív (kijelzett) érték +/- 1 egysége?

    az senkit nem zavar, hogy a hűtővíz, stb. értékek kijelzése sokkal nagyobb marketing torzításon megy át, mint ez a tartomány (amikor 90 C fokot mutat a műszer, akkor lehet a valós mért érték 72; 76; 83; 88; 92; ...

    örök igazság: a műszerfal nem a valós élő adatok kijelzésére, hanem a vezető parasztvakítására van
    (akit érdekel a valós mért adat, az foglalkozzon az ODB interfészekkel)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz dabadab #15 üzenetére

    Valószínűleg a sebességmérőnek sok köze nincs a tempomathoz- utóbbi leginkább fokozatból és motorfordulatszámból dolgozik, előbbi a kerék forgási sebességéből.

    ""ráadásul a valós sebesség függ a használt felnimérettől, de még a gumiabroncstól is"
    Ennek semmi köze az ügyhöz"

    Annyiban de, hogy egy autó, n felniméret és gumiméret, nincs mindegyikhez állandóan hozzáigazítva a rendszer sebességmérésnél-akár már téli-nyári gumi között lehet n százalék. Plusz mehetnek nagyobb kerekek is a gép alá, amit elvileg utólag is kicserélhet a delikvens. Amennyiben pedig ehhez nem állítják után az elektronikát, akkor nem egy km/h, hanem több eltérés is adódhat a tempomat valós kapcsolási pontjához.
    Ezen a ponton a gumiabroncsok légnyomása is figyelembe veendő, a jármű terhelésével egyetemben. Egy 50kg-os anyuka egyedül, vagy három nehézsúlyú díjbírkózó, plusz csomagok két hétre, plusz tetőbox megpakolva, nem ugyan azt a hatást fejti ki a rendszerre.

    "A user manual cikkben idézett része szerint balról zárt intervallumról lenne szó, vagyis nem, a 31 nem jó alsó határnak, csak a 30."

    Ez igaz, viszont nem tudjuk mi a valós érték: plusz nekem ez a 31 eléggé gyanús, hogy a digitális jelfeldolgozás irányába kacsintgat: 2^5-1. esetleg elég csak egyetlen bitet figyelni ahhoz, hogy kapcsolni lehessen, nem kell ötöt.

Új hozzászólás Aktív témák