Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz sztanozs #2 üzenetére

    Én.

    Egyébként az a 8 megabit pont az irodai levelezésre elég. Nálunk volt olyan, hogy tavaly, hogy a diákokat regisztrálni kellett volna egy online tananyaghoz, és mikor a két gépterem együtt felszaladt a netre, akkor összeomlott a hálózat.
    A tananyag internettel kapcsolatos részeiről meg csak úgy beszélgettünk.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz sztanozs #9 üzenetére

    Ez így ebben a formában nem igaz. A legtöbb tanár ismerősöm azért akart tanár lenni, mert szeret tanítani. Az másik kérdés, hogy pár év munkatapasztalat után is akarnak-e még tanítani.

    Az ilyen "ki megy tanárnak" érvelésből mindig azt felejtitek ki, hogy van, aki azért csinálja, mert szereti. A pedagógus szakma (mert manapság így nevezik) nem csak abból áll, hogy te értesz valamihez, és azt elmondod másoknak. Az csak az egyik fele. Egyébként az a könnyebb. Egy tanárnak az is feladata, hogy nevelje a gyereket, meg az is, hogy olyan készségeket fejlesszen, amik a mindennapi életben szükségesek. Ez most nagyon fellengzősen hangzik, de nézd meg egy tanár munkaköri leírását! Ez mind benne van.

    Az egy másik kérdés, hogy a tanárok adott szakterületen meglévő tudása általában kevesebb, mint az ugyanazon a területen dolgozó szakembereknek. Ez pedig azért van, mert a közoktatásban nem szakembereket képzünk. Többet kell tudnunk, mint a gyerek, de közel sem annyit, mint egy szakembernek. Gondolj bele! Az informatika tanár képzése is ugyanúgy öt év, mint a programozónak, csak nekünk még egy csomó szakmódszertant meg pszichológiát is kell tanulni ugyanannyi idő alatt, plusz még egy másik szakot is el kell végezni, mert ma Magyaroszágon nem képeznek egyszakos tanárokat. Innentől fogva nem is lehet elvárni, hogy egy tanár ugyanannyit tudjon a szakterületén, mint egy szakember.

Új hozzászólás Aktív témák