Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    Szerintem hulyeseg, az igazan fotorealisztikus megjeleniteshez ray-tracing-re lenne szukseg, az pedig full-scene full-HD modban nem mukodik, mert nincs hozza eleg eros hardver, es nem is lesz az elkovetkezo par evben sajnos. A mostani grafikai paradigmak rendszeren belul maradva legfeljebb konvergalni fogunk a fotorealisztikus latvanyhoz, de elerni sosem. Vagy letezik olyan fotorealisztikus demo, mondjuk a full-HD-nal joval gyengebb felbontasban, ami ugyanazt az elethu latvanyvilagot tudja adni, mint a ray-tracing? Mert ha most meg tudja csinalni 640x480-ban azt, ami a cel par ev mulva full-HD-ban, akkor oke, addigra gyorsulnak majd a hardverek annyit, de en me'g ilyennel nem talalkoztam.

  • Fiery

    veterán

    válasz arn #3 üzenetére

    Ennek az az oka, hogy 20 eve 320x200-ban kellett volna megcsinalni, hogy nagyot szoljon, most meg lassan mar 1920x1080-ra is csak legyintenenek sokan :( Most meg jon a 4K, tehat hiaba is oldjak meg idovel a 720p vagy 1080p realtime ray-tracing-et, addigra az mar megint keves lesz. Meg kellene allnia a felbontasnovelesnek, es/vagy hardveres gyorsitast kellene kifejleszteni.

  • Fiery

    veterán

    válasz Findzs #8 üzenetére

    Az elso video a "talan" kategoria, de csak azert, mert keves feny szurodik be, es az is siman egy teli uvegen at. A masodik videon pontosan latszik a jelenlegi grafikai motorok korlatja: hiaba tunik szepnek, a fenyek qrvara nem stimmelnek. A fak levelein at szurodo feny, a fak levelei altal a vizre es a falakra vetett arnyekbol szinte semmi nem jelenik meg rendesen. Innentol meg ez csak egy gyenge probalkozas, semmi koze a valosaghoz, sajnos. Ha viszont csak onmagukban nezzuk a videokat, akkor szepek, es biztos sok munka van bennuk, de ennyi.

  • Fiery

    veterán

    válasz SylverR #17 üzenetére

    Nekem is jo lenne, kiegyeznek vele, csak a legtobben meg fikaznak, hogy latszik a pixel. Egyesek pl. az iPhone 4 kijelzojen is latjak a pixeleket, nekik nehez lenne elsozni egy 720p-s barmit :))

  • Fiery

    veterán

    válasz Meteorhead #13 üzenetére

    Nagyjabol akkor leirtad a full-HD raytracinghez szukseges vasat: Knights Landing, csak kicsit tobb RAM-mal :) A szamitasi kapacitasnal arra gondoltam, hogy van nehany olyan reszmuvelet a raytracingnel, amit nagyon lassan oldanak meg a GPU-k/CPU-k jelenleg, es nem is lehet a GPU-kkal jol parhuzamositani (***), ezeket kellene gyorsitani, adott esetben komplett szamitasi szakaszokat is egyben. Persze amig nincs elegendo memoria es elegendo memoria savszelesseg, addig nem kell ezzel molyolni :)

    ***: Gyokvonasra, logaritmustra, osztasra gondolok, ezekben eleg gyengek a GPU-k, inkabb a 3 alapmuveletben (osszeadas, kivonas, szorzas) erosek, azokra lettek kitalalva.

  • Fiery

    veterán

    válasz arn #23 üzenetére

    En meg azt mondom, hogy a mostani megoldasokra kellene vegre kimondani, hogy zsakutca, kukazni az eddigi paradigmat, es egy iranyba, a ray-tracing fele elindulni. De ugy, hogy a hardvergyartok ehhez epitsenek hardvert, megfelelo helyen a megfelelo gyorsitast es trukkozest kihasznalva, a szoftverkeszitok pedig erre fokuszaljanak, es ne a texelekkel bohockodjanak tovabb. No offense persze :)

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz VaniliásRönk #34 üzenetére

    Alapvetoen arra celoztam, hogy a GPU-krol sokan azt gondoljak, hogy minden muveletben nagyon gyorsak, es rengeteg eroforras all rendelkezesukre, brutalisan parhuzamos architekturak. Es ez igy is van, a 3 alapmuveletig bezarolag :) A bonyolultabb muveleteknel -- ahogy a CPU-k is -- ezek is belassulnak, mert nagyon keves a dedikalt eroforrasuk. A jelenlegi GPU-knak meg mas szempontbol sem fekszik a ray-tracing, tehat ha valaki (tipp: Intel :D ) eldontene, hogy a ray-tracing a jovo, es azt mondjuk egy Knights Landing-szeru CPU-val akarja megoldani, akkor gyors iranyvaltas kellene a GPU gyartoktol is. Egyszerubb lenne, ha iparagi osszefogasban (vagy legalabbis egyetertesben) johetne egy fordulat, es mindenki arra koncentralna, hogy sajat hataskorben, sajat megoldasokkal oldja meg minel gyorsabban a ray-tracinghez szukseges szamitasokat. Sosem lesz ilyen, de ha mondjuk kituzne mindenki, hogy full-HD realtime ray-tracing megoldassal all elo 2016 karacsonyara, es valoban egyszerre jelenne meg mindenki ezekkel, az egy rendkivul erdekes -- es szerintem rendkivul hasznos -- fordulat lenne. Marha kivancsi lennek, egy komplett paradigma valtasnal melyik gyarto mikepp teljesitene. Onnantol mindegy lenne, hogy mit tudtal eddig letenni az asztalra (GCN, Gen8, Maxwell) :)

    Tudom, fikcio az egesz... De en akkor is szeretnem, ha vegre befutna a realtime ray-tracing :)

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz mzso #47 üzenetére

    Hogyne lehetne. Rengeteg mindent lehetne a GPU-kban vagy CPU-kban gyorsitani, csak az osszes ilyen megoldas penz-, ido- es terulet (chip terulet) igenyes. Csak akkor eri meg foglalkozni vele, ha egyertelmuen lenne ra igeny, meghozza szeleskoru igeny. Nem veletlen, hogy a GPU-kat is ugy tervezik, hogy minel sokoldalubbak legyenek, minel elemibb muveleteket oldjanak meg nagyon gyorsan. Minden, ami specialis igeny, oldd meg valahogy, es kesz. Ez a legtobb esetben eleg jo megoldas, hiszen me'g igy is gyorsabban kiszamitja az adott szoftver az adott eredmenyt GPU-n, mint CPU-n, de vannak olyan teruletek, ahol tenyleg jo lenne a hardveres implementacio. De valahogy nekem az az erzesem (persze lehet hogy tevedek), hogy nem is akarjak nagyon eroltetni a ray-tracing-et a gyartok, inkabb maradnak a "status quo"-nal, azaz a meglevo technologiak reszelgetesenel. Valamelyik cegnek az asztalra kellene csapnia, azt mondania, hogy akkor itt a cucc, megoldjuk hardverbol, de akkor gyertek es irjatok ra szoftvert, engine-t, jatekot. Talan a szinfalak mogott megy is ilyen puhatolozas, csak epp a szoftver/jatek keszitok nem hajlanak a dologra, nem tudom... Vagy az is lehet, hogy a GPU gyartok tudjak, hogy marha nehezen tudnak ezt megoldani dGPU-val is, iGPU-val is, me'g hardver gyorsitassal is, es me'g messze van az a pont, amikor ez megoldhato lesz, pl. a memoria savszelesseg vagy a videomemoria korlatja miatt.

  • Fiery

    veterán

    válasz Meteorhead #73 üzenetére

    Nem gondolnam, hogy egy szoftver kifejlesztese sokkal idoigenyesebb, mint egy uj GPU architektura kifejlesztese. Attol fugg, milyen szoftverrol van szo, es milyen radikalis valtozasokat tennenk a GPU architekturaba, osszehasonlitva az elodjevel. Ha rajtam mulna, en megcsinalnam mindket reszet a dolognak, hazon belul, egy igazan utos "csomagot" leteve az asztalra, es utana mar csak a jatekfejlesztoket kellene bevonni a buliba. De lehet kisebb lepesekben is haladni, pl. elso korben egy kiegeszito gyorsitot kifejleszteni, ami parosithato a mostani CPU-kkal vagy GPU-kkal, stb. Vegul is, a PPU is igy indult :) (Ageia)

    Az OpenRT remek otlet, de sajnos a mai vilagban marha lassan mennek az ilyen open dolgok, foleg amikor egy adott, nem feltetlenul piacvezeto ceg inditja el a dolgot. Nem akarok peldalozni, szerintem mindenki tud mondani egy open technologiat, ami mar evek ota keszul, es csak nem tud elkeszulni, raadasul hiaba open, ha nem csatlakoznak hozza a piacvezeto cegek :( Az lenne a jo, ha a ray-tracing kapcsan nem fordulna ez elo...

Új hozzászólás Aktív témák