Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
Szerintem hulyeseg, az igazan fotorealisztikus megjeleniteshez ray-tracing-re lenne szukseg, az pedig full-scene full-HD modban nem mukodik, mert nincs hozza eleg eros hardver, es nem is lesz az elkovetkezo par evben sajnos. A mostani grafikai paradigmak rendszeren belul maradva legfeljebb konvergalni fogunk a fotorealisztikus latvanyhoz, de elerni sosem. Vagy letezik olyan fotorealisztikus demo, mondjuk a full-HD-nal joval gyengebb felbontasban, ami ugyanazt az elethu latvanyvilagot tudja adni, mint a ray-tracing? Mert ha most meg tudja csinalni 640x480-ban azt, ami a cel par ev mulva full-HD-ban, akkor oke, addigra gyorsulnak majd a hardverek annyit, de en me'g ilyennel nem talalkoztam.
-
Fiery
veterán
Ennek az az oka, hogy 20 eve 320x200-ban kellett volna megcsinalni, hogy nagyot szoljon, most meg lassan mar 1920x1080-ra is csak legyintenenek sokan Most meg jon a 4K, tehat hiaba is oldjak meg idovel a 720p vagy 1080p realtime ray-tracing-et, addigra az mar megint keves lesz. Meg kellene allnia a felbontasnovelesnek, es/vagy hardveres gyorsitast kellene kifejleszteni.
-
Fiery
veterán
Az elso video a "talan" kategoria, de csak azert, mert keves feny szurodik be, es az is siman egy teli uvegen at. A masodik videon pontosan latszik a jelenlegi grafikai motorok korlatja: hiaba tunik szepnek, a fenyek qrvara nem stimmelnek. A fak levelein at szurodo feny, a fak levelei altal a vizre es a falakra vetett arnyekbol szinte semmi nem jelenik meg rendesen. Innentol meg ez csak egy gyenge probalkozas, semmi koze a valosaghoz, sajnos. Ha viszont csak onmagukban nezzuk a videokat, akkor szepek, es biztos sok munka van bennuk, de ennyi.
-
Fiery
veterán
válasz Meteorhead #13 üzenetére
Nagyjabol akkor leirtad a full-HD raytracinghez szukseges vasat: Knights Landing, csak kicsit tobb RAM-mal A szamitasi kapacitasnal arra gondoltam, hogy van nehany olyan reszmuvelet a raytracingnel, amit nagyon lassan oldanak meg a GPU-k/CPU-k jelenleg, es nem is lehet a GPU-kkal jol parhuzamositani (***), ezeket kellene gyorsitani, adott esetben komplett szamitasi szakaszokat is egyben. Persze amig nincs elegendo memoria es elegendo memoria savszelesseg, addig nem kell ezzel molyolni
***: Gyokvonasra, logaritmustra, osztasra gondolok, ezekben eleg gyengek a GPU-k, inkabb a 3 alapmuveletben (osszeadas, kivonas, szorzas) erosek, azokra lettek kitalalva.
-
Fiery
veterán
En meg azt mondom, hogy a mostani megoldasokra kellene vegre kimondani, hogy zsakutca, kukazni az eddigi paradigmat, es egy iranyba, a ray-tracing fele elindulni. De ugy, hogy a hardvergyartok ehhez epitsenek hardvert, megfelelo helyen a megfelelo gyorsitast es trukkozest kihasznalva, a szoftverkeszitok pedig erre fokuszaljanak, es ne a texelekkel bohockodjanak tovabb. No offense persze
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz VaniliásRönk #34 üzenetére
Alapvetoen arra celoztam, hogy a GPU-krol sokan azt gondoljak, hogy minden muveletben nagyon gyorsak, es rengeteg eroforras all rendelkezesukre, brutalisan parhuzamos architekturak. Es ez igy is van, a 3 alapmuveletig bezarolag A bonyolultabb muveleteknel -- ahogy a CPU-k is -- ezek is belassulnak, mert nagyon keves a dedikalt eroforrasuk. A jelenlegi GPU-knak meg mas szempontbol sem fekszik a ray-tracing, tehat ha valaki (tipp: Intel ) eldontene, hogy a ray-tracing a jovo, es azt mondjuk egy Knights Landing-szeru CPU-val akarja megoldani, akkor gyors iranyvaltas kellene a GPU gyartoktol is. Egyszerubb lenne, ha iparagi osszefogasban (vagy legalabbis egyetertesben) johetne egy fordulat, es mindenki arra koncentralna, hogy sajat hataskorben, sajat megoldasokkal oldja meg minel gyorsabban a ray-tracinghez szukseges szamitasokat. Sosem lesz ilyen, de ha mondjuk kituzne mindenki, hogy full-HD realtime ray-tracing megoldassal all elo 2016 karacsonyara, es valoban egyszerre jelenne meg mindenki ezekkel, az egy rendkivul erdekes -- es szerintem rendkivul hasznos -- fordulat lenne. Marha kivancsi lennek, egy komplett paradigma valtasnal melyik gyarto mikepp teljesitene. Onnantol mindegy lenne, hogy mit tudtal eddig letenni az asztalra (GCN, Gen8, Maxwell)
Tudom, fikcio az egesz... De en akkor is szeretnem, ha vegre befutna a realtime ray-tracing
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Hogyne lehetne. Rengeteg mindent lehetne a GPU-kban vagy CPU-kban gyorsitani, csak az osszes ilyen megoldas penz-, ido- es terulet (chip terulet) igenyes. Csak akkor eri meg foglalkozni vele, ha egyertelmuen lenne ra igeny, meghozza szeleskoru igeny. Nem veletlen, hogy a GPU-kat is ugy tervezik, hogy minel sokoldalubbak legyenek, minel elemibb muveleteket oldjanak meg nagyon gyorsan. Minden, ami specialis igeny, oldd meg valahogy, es kesz. Ez a legtobb esetben eleg jo megoldas, hiszen me'g igy is gyorsabban kiszamitja az adott szoftver az adott eredmenyt GPU-n, mint CPU-n, de vannak olyan teruletek, ahol tenyleg jo lenne a hardveres implementacio. De valahogy nekem az az erzesem (persze lehet hogy tevedek), hogy nem is akarjak nagyon eroltetni a ray-tracing-et a gyartok, inkabb maradnak a "status quo"-nal, azaz a meglevo technologiak reszelgetesenel. Valamelyik cegnek az asztalra kellene csapnia, azt mondania, hogy akkor itt a cucc, megoldjuk hardverbol, de akkor gyertek es irjatok ra szoftvert, engine-t, jatekot. Talan a szinfalak mogott megy is ilyen puhatolozas, csak epp a szoftver/jatek keszitok nem hajlanak a dologra, nem tudom... Vagy az is lehet, hogy a GPU gyartok tudjak, hogy marha nehezen tudnak ezt megoldani dGPU-val is, iGPU-val is, me'g hardver gyorsitassal is, es me'g messze van az a pont, amikor ez megoldhato lesz, pl. a memoria savszelesseg vagy a videomemoria korlatja miatt.
-
Fiery
veterán
válasz Meteorhead #73 üzenetére
Nem gondolnam, hogy egy szoftver kifejlesztese sokkal idoigenyesebb, mint egy uj GPU architektura kifejlesztese. Attol fugg, milyen szoftverrol van szo, es milyen radikalis valtozasokat tennenk a GPU architekturaba, osszehasonlitva az elodjevel. Ha rajtam mulna, en megcsinalnam mindket reszet a dolognak, hazon belul, egy igazan utos "csomagot" leteve az asztalra, es utana mar csak a jatekfejlesztoket kellene bevonni a buliba. De lehet kisebb lepesekben is haladni, pl. elso korben egy kiegeszito gyorsitot kifejleszteni, ami parosithato a mostani CPU-kkal vagy GPU-kkal, stb. Vegul is, a PPU is igy indult (Ageia)
Az OpenRT remek otlet, de sajnos a mai vilagban marha lassan mennek az ilyen open dolgok, foleg amikor egy adott, nem feltetlenul piacvezeto ceg inditja el a dolgot. Nem akarok peldalozni, szerintem mindenki tud mondani egy open technologiat, ami mar evek ota keszul, es csak nem tud elkeszulni, raadasul hiaba open, ha nem csatlakoznak hozza a piacvezeto cegek Az lenne a jo, ha a ray-tracing kapcsan nem fordulna ez elo...
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Politika
- Okos Otthon / Smart Home
- Gurulunk, WAZE?!
- Vallás
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Futás, futópályák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- Gainward Phoenix RTX3080
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE