- ArchiCAD és Artlantis topik
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Opera böngésző
- Windows 11
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
Új hozzászólás Aktív témák
-
7time
senior tag
Az mindenképp látszik, hogy a probléma szoftveres jellegű, hiszen a modern GPU-architektúrák fel vannak készítve az újabb és jobb programozási modellekre, amiből természetesen lényeges előnyt kovácsolhatnak az aktuális hardverek is.
Az Assassin's Creed Unity -t is sikerült konzolon CPU limitessé tenni, hát ennyit a magas szintű programozásról.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Szerintem hulyeseg, az igazan fotorealisztikus megjeleniteshez ray-tracing-re lenne szukseg, az pedig full-scene full-HD modban nem mukodik, mert nincs hozza eleg eros hardver, es nem is lesz az elkovetkezo par evben sajnos. A mostani grafikai paradigmak rendszeren belul maradva legfeljebb konvergalni fogunk a fotorealisztikus latvanyhoz, de elerni sosem. Vagy letezik olyan fotorealisztikus demo, mondjuk a full-HD-nal joval gyengebb felbontasban, ami ugyanazt az elethu latvanyvilagot tudja adni, mint a ray-tracing? Mert ha most meg tudja csinalni 640x480-ban azt, ami a cel par ev mulva full-HD-ban, akkor oke, addigra gyorsulnak majd a hardverek annyit, de en me'g ilyennel nem talalkoztam.
-
arn
félisten
A raytrace 20 eve is ugyanigy a jovo igerete volt
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
ilyen_85
senior tag
bevallom nem olvastam el, de minden évben kapunk egy ilyen ígéretet, így csak annyi fogalmazódott meg bennem, hogy "ja persze..."
-
Raymond
félisten
LOL
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Picturemaker
őstag
Nem teljesen témába vág, de az AMD megint túl nagyot akar. Mindig előremutató dolgokba vágják a "processzorukat", a jelenben meg a nagy semmi "van". Talán most kellene összehozni egy minden tekintetben versenyképes procit, talán most kellene a "hú de jó" GCN-hez normális drivert írni azután lehet a nagy jövőképpel foglalkozni. (Nem vagyok az ellentábor szószólója,AMD VGA-t és procit is használok.)
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
Findzs
addikt
a legújabb ut enginnel egy francia srác elég baba fotó realisztikus demókat csinált már és elvileg elfutnának egy középkategóriás gépen is
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
7time
senior tag
De ott nem a hardver a hibás hanem az hogy egy 4-5 éves motort próbálnak egy vadi új hardverre ráerőszakolni mert így könnyebb, szóval azt akartam mondani hogy hiába a modern vas ha senki nem ír rá szoftvert, sokkal komolyabb játékok is probléma mentesen futnak az új konzolon.
-
Jack@l
veterán
Ez nem fotorealisztikus, sima dx11. De hogy némileg on is legyek, a cikk amd bullshit, ray vagy path tracing nélkül soha nem lesz olyan szép egy grafika hogy arra azt mondanád okés.
Ellenben a Brigade engine-t épp integrálják bele az UE4-be... (kár hogy még csak cuda-t támogat, de azzal nagyon jól megy)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Dave™
nagyúr
Ez a csávó is elég élethűre sikeredett, szerintem nem kell hozzá 3 év sem
Amúgy ezt már hallottuk párszor, és valahogy még mindig nem nehéz megkülönböztetni a valóságot az azt utánozni próbáló effekthalmaztól.
-
kekegsm
őstag
Amíg a programozóknak mennyiséget kell produkálni (pl COD megjelenés minden évben), addig nem lesz idejük rendes munkát végezni.
Rákényszerítik a szoftvercégeket a dömpingre, ez a legnagyobb probléma. Azok meg spórolnak az embereken, szóval hatványozódik a dolog.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
Meteorhead
aktív tag
Vannak nálam kompetensebb emberek is, akik több műhely titkot tudnak nálam, de a ray trace-t egyáltalán nem tartom kizártnak 3 év múlva 4K-ban sem. A számítási teljesítmény a FullHD-hoz ma is megvan, memória sávszél hiányzik nagyon sok, és egy kicsit jobb random-access a GPU-kon. (Meg egy értelmes compute nyelv (C++?))
Ha beütnek a nem MB-os stacked memóriák (HBM), hanem O(10-100)GB, esetleg 1-2TB, és hoznák az ígért TB/sec tempót (kicsit nagyobb késleltetés mellett, mint amit a RAM tud, ami egy IGP-nek nem fáj), ami a jelenglegi technikai fejlődés mellett lássuk be nem lehetetlen, akkor már nem is tűnik olyan földtől elrugaszkodott kijelentésnek a fotorealizmus 3 év múlva.
Nem rég hallgattam előadást Olaszországban GPU-s octree építésről. 0,1sec alatt építenek maximum 16 mély octreet 1e9 elemszámú pontra a 3D-s térben. Ezt jobb HW-rel és jobb nyelvekben kb másfél nagyságrenddel lejjebb lehet szorítani. Innentől kezdve a TB/sec-hez képest elenyésző memory footprinttel és késleltetéssel be lehet járni a fát és a sávszél 99,99%-át hasznos számíásokra használni.
-
Duck663
őstag
Nem feltétlenül kell élethű vizuális megjelenítés, fontosabb hogy a játékoknak stílusa legyen és játékélményt/szórakozást nyújtson, ehhez pedig nem kell élethűnek lennie.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Fiery
veterán
Ennek az az oka, hogy 20 eve 320x200-ban kellett volna megcsinalni, hogy nagyot szoljon, most meg lassan mar 1920x1080-ra is csak legyintenenek sokan Most meg jon a 4K, tehat hiaba is oldjak meg idovel a 720p vagy 1080p realtime ray-tracing-et, addigra az mar megint keves lesz. Meg kellene allnia a felbontasnovelesnek, es/vagy hardveres gyorsitast kellene kifejleszteni.
-
wolfman
veterán
Ez is igaz, de én azt mondom, hogy magasról bele lehet sz@.ni a fotorealisztikusságba ha a játék bántóan felületes scriptelt mozgásokkal van tele. Minden szép már most is, inkább a realisztikus, összetett mozgáskultúrát fejlesszék a játékokban meg a fizikát. Kinézetre minek gyúrni még? Jah mert el kell adni a VGA-kat.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
7time
senior tag
Meg kellene allnia a felbontasnovelesnek, es/vagy hardveres gyorsitast kellene kifejleszteni.
Igen csak a hardver gyártók igyekeznek elsózni a vasat valami újításnak tűnő ficsőrrel a szoftveresek meg pont ellenkező irányba szaladnak mert próbálják eladni a régi szoftvert újnak így aztán nagyon soká lesznek közös nevezőn.
-
Fiery
veterán
Az elso video a "talan" kategoria, de csak azert, mert keves feny szurodik be, es az is siman egy teli uvegen at. A masodik videon pontosan latszik a jelenlegi grafikai motorok korlatja: hiaba tunik szepnek, a fenyek qrvara nem stimmelnek. A fak levelein at szurodo feny, a fak levelei altal a vizre es a falakra vetett arnyekbol szinte semmi nem jelenik meg rendesen. Innentol meg ez csak egy gyenge probalkozas, semmi koze a valosaghoz, sajnos. Ha viszont csak onmagukban nezzuk a videokat, akkor szepek, es biztos sok munka van bennuk, de ennyi.
-
Fiery
veterán
válasz Meteorhead #13 üzenetére
Nagyjabol akkor leirtad a full-HD raytracinghez szukseges vasat: Knights Landing, csak kicsit tobb RAM-mal A szamitasi kapacitasnal arra gondoltam, hogy van nehany olyan reszmuvelet a raytracingnel, amit nagyon lassan oldanak meg a GPU-k/CPU-k jelenleg, es nem is lehet a GPU-kkal jol parhuzamositani (***), ezeket kellene gyorsitani, adott esetben komplett szamitasi szakaszokat is egyben. Persze amig nincs elegendo memoria es elegendo memoria savszelesseg, addig nem kell ezzel molyolni
***: Gyokvonasra, logaritmustra, osztasra gondolok, ezekben eleg gyengek a GPU-k, inkabb a 3 alapmuveletben (osszeadas, kivonas, szorzas) erosek, azokra lettek kitalalva.
-
arn
félisten
hat igen, szarul skalazodik igazabol csak azt akartam mondani, hogy szvsz ugyanugy nem lesz semmi belole a kov par evben, mint az elmult 20 evben. csak kozelito dolgokkal csinalnak majd hasonlot.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Duck663
őstag
Hát igen a mozgásokon és a mozdulatok/mozgáselemek összefűzésén lenne még mit javítani!
Igen, a különféle interakciókon is lenne mit javítani, erre kellene jobb programozási modellt kidolgozni. Pl a ruha rásimuljon a testre, vagy mozogjon a testen, ha pl a játékos mászik, akkor a ruha annak megfelelően elmozduljon, ha már realitás...
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
shteer
titán
majd a Mantle
..szerintem jónak tűnik
-
Fiery
veterán
En meg azt mondom, hogy a mostani megoldasokra kellene vegre kimondani, hogy zsakutca, kukazni az eddigi paradigmat, es egy iranyba, a ray-tracing fele elindulni. De ugy, hogy a hardvergyartok ehhez epitsenek hardvert, megfelelo helyen a megfelelo gyorsitast es trukkozest kihasznalva, a szoftverkeszitok pedig erre fokuszaljanak, es ne a texelekkel bohockodjanak tovabb. No offense persze
[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
egyetértek veled
egyébként szerintem teljesen fotorealisztikus játékok sosem lesznek
egyszerűen a valóságban túl sok a változó lehetetlen szerintem leutánoznia sasszeműek mindig ki fognak szúrni valamit ami hibádzik
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
tabu3x
tag
Csak azt mondta, három éven belül megvalósulHAT. Mindenki tudja, h nem fog, de kellenek a hangzatos kijelentések...
-
wolfman
veterán
Amíg a haj meg a köpeny belelóg a karakterekbe, vagy éppen a kezükben lévő fegyver lóg bele mindenbe és látszik, hogy a fegyver fogása is csak egy mozdulat script, mert van hogy hozzá sem ér a karkater, addig ne a grafika legyen már az elsődleges.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
antikomcsi
veterán
Itt akkor életbe lép a hármas szabály.
-
aginor
addikt
A programozás részéhez nem értek, csak mint laikus (játékos) tudom elmondani, hogy szerintem mitől lennének a játékok hihetőbbek: az pedig a fizika és mimika. Bármilyen szép is egy karakter a játékban, ha üveges tekintettel bámul a semmibe, miközben beszéd gyanánt rángatózik a szája és úgy mozog, mint egy csípőficamos nagymama. Illetve a külömböző tárgyak interakciója egymással. Kicsit kiábrándító egy egymáson átfolyó textúra látványa. Tök mindegy mennyire fotórealisztikus a látvány, egy pillanat alatt össze tud dőlni az egész egy-egy ilyen anomália láttán. Szerintem.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Gyokvonasra, logaritmustra, osztasra gondolok, ezekben eleg gyengek a GPU-k, inkabb a 3 alapmuveletben (osszeadas, kivonas, szorzas) erosek, azokra lettek kitalalva. ... ezeket kellene gyorsitani"
Azért gyorsak mind a GPU-k, mind pedig a CPU-k (!) összeadásban, kivonásban és szorzásban, mert ezek mind visszavezethetőek összeadásra. (de szerintem ezzel most nem mondtam újat) Pl. osztásban meg azért rohadt lassúak, mert azzal nem lehet trükközni, sima összeadás(ok)ra visszavezetni. Az osztás, log, faktoriális és társai csak akkor lesznek gyorsak, ha egyszer rendesen megoldják a quantum-számítógépeket.
#31 antikomcsi: Melyik szabálykönyvből?
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Fiery
veterán
válasz VaniliásRönk #34 üzenetére
Alapvetoen arra celoztam, hogy a GPU-krol sokan azt gondoljak, hogy minden muveletben nagyon gyorsak, es rengeteg eroforras all rendelkezesukre, brutalisan parhuzamos architekturak. Es ez igy is van, a 3 alapmuveletig bezarolag A bonyolultabb muveleteknel -- ahogy a CPU-k is -- ezek is belassulnak, mert nagyon keves a dedikalt eroforrasuk. A jelenlegi GPU-knak meg mas szempontbol sem fekszik a ray-tracing, tehat ha valaki (tipp: Intel ) eldontene, hogy a ray-tracing a jovo, es azt mondjuk egy Knights Landing-szeru CPU-val akarja megoldani, akkor gyors iranyvaltas kellene a GPU gyartoktol is. Egyszerubb lenne, ha iparagi osszefogasban (vagy legalabbis egyetertesben) johetne egy fordulat, es mindenki arra koncentralna, hogy sajat hataskorben, sajat megoldasokkal oldja meg minel gyorsabban a ray-tracinghez szukseges szamitasokat. Sosem lesz ilyen, de ha mondjuk kituzne mindenki, hogy full-HD realtime ray-tracing megoldassal all elo 2016 karacsonyara, es valoban egyszerre jelenne meg mindenki ezekkel, az egy rendkivul erdekes -- es szerintem rendkivul hasznos -- fordulat lenne. Marha kivancsi lennek, egy komplett paradigma valtasnal melyik gyarto mikepp teljesitene. Onnantol mindegy lenne, hogy mit tudtal eddig letenni az asztalra (GCN, Gen8, Maxwell)
Tudom, fikcio az egesz... De en akkor is szeretnem, ha vegre befutna a realtime ray-tracing
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Amíg nem megy valós időben animálni az izmokat, szöveteket, valamint nem lesz lehetőség a vázrendszertől felépíteni az élőlényeket. A világ leképezése is majd akkor lesz fotorealisztikus, ha állandóan memóriában lehet a teljes világ minden pontja, s minden fényforrás 360°-ban van számolva, vektormodellekkel.
-
Kristof93
senior tag
Fotorealisztikussaghoz a raytracing is edes keves... Brute force path tracing kell mindenfele trukkozes nelkul + nagyon jo minosegu globalis illuminacio, visszaverodesek, fenytores, komplex, tobb retegu shaderek, stb. Ezt meg offline rendereloknel is nagyon nehez ma megoldani, nem csak valos idoben.
-
misx
senior tag
Mindig is az volt az elsődleges, mert az NVIDIA/AMD/Intel trió ebből él meg. Láttam én már ronda játékot szaggatni lowon úgy, hogy egy előtte pár évvel fejlesztett játék maxon szebben nézett ki (érdekes, hogy azt meg elbírta a gép?). Mindig mondtam, hogy a PC soha nincs 100%-osan kihasználva, mert millió egy konfigra lehetetlen úgy optimalizálni, mint egy adott fix hardverre. Konzolportoknál egyből kilóg a lóláb.
-
Jack@l
veterán
Biztos vagy te ebben?
https://pbs.twimg.com/media/Bwb_0seIEAAg5s3.jpg[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Findzs
addikt
-
Hiftu
senior tag
Fotórealizmus, mint minőségjelző.
Mégis mihez szeretnénk hasonlítani a számítógép által generált képi információt?
Az első fotógépekhez, vagy az első általánosan elterjedt filmes fotózáshoz esetleg az első digitális fotógéphez vagy valamilyen mai professzionális megoldáshoz?[ Szerkesztve ]
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
arfer
aktív tag
Most láttam a War Thunder előzetesét, hát leesett az állam. Még ha előre renderelt volt, akkor is... Ez már tényleg majdnem fotorealisztikus...
[ Szerkesztve ]
-
tbs
addikt
...sztemavilágakkorleszfotórealisztik,haoculustavolsagbólszemfeloldóképesség-fölémennek...
-
Fiery
veterán
Hogyne lehetne. Rengeteg mindent lehetne a GPU-kban vagy CPU-kban gyorsitani, csak az osszes ilyen megoldas penz-, ido- es terulet (chip terulet) igenyes. Csak akkor eri meg foglalkozni vele, ha egyertelmuen lenne ra igeny, meghozza szeleskoru igeny. Nem veletlen, hogy a GPU-kat is ugy tervezik, hogy minel sokoldalubbak legyenek, minel elemibb muveleteket oldjanak meg nagyon gyorsan. Minden, ami specialis igeny, oldd meg valahogy, es kesz. Ez a legtobb esetben eleg jo megoldas, hiszen me'g igy is gyorsabban kiszamitja az adott szoftver az adott eredmenyt GPU-n, mint CPU-n, de vannak olyan teruletek, ahol tenyleg jo lenne a hardveres implementacio. De valahogy nekem az az erzesem (persze lehet hogy tevedek), hogy nem is akarjak nagyon eroltetni a ray-tracing-et a gyartok, inkabb maradnak a "status quo"-nal, azaz a meglevo technologiak reszelgetesenel. Valamelyik cegnek az asztalra kellene csapnia, azt mondania, hogy akkor itt a cucc, megoldjuk hardverbol, de akkor gyertek es irjatok ra szoftvert, engine-t, jatekot. Talan a szinfalak mogott megy is ilyen puhatolozas, csak epp a szoftver/jatek keszitok nem hajlanak a dologra, nem tudom... Vagy az is lehet, hogy a GPU gyartok tudjak, hogy marha nehezen tudnak ezt megoldani dGPU-val is, iGPU-val is, me'g hardver gyorsitassal is, es me'g messze van az a pont, amikor ez megoldhato lesz, pl. a memoria savszelesseg vagy a videomemoria korlatja miatt.
-
ripla
őstag
a hangulatot ez nem fogja pótolni, szóval...tökmindegy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
- DJI topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Apple notebookok
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Azonnali notebookos kérdések órája
- PlayStation 1 / 2
- További aktív témák...