- Milyen program, ami...?
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
válasz VaniliásRönk #34 üzenetére
Alapvetoen arra celoztam, hogy a GPU-krol sokan azt gondoljak, hogy minden muveletben nagyon gyorsak, es rengeteg eroforras all rendelkezesukre, brutalisan parhuzamos architekturak. Es ez igy is van, a 3 alapmuveletig bezarolag A bonyolultabb muveleteknel -- ahogy a CPU-k is -- ezek is belassulnak, mert nagyon keves a dedikalt eroforrasuk. A jelenlegi GPU-knak meg mas szempontbol sem fekszik a ray-tracing, tehat ha valaki (tipp: Intel ) eldontene, hogy a ray-tracing a jovo, es azt mondjuk egy Knights Landing-szeru CPU-val akarja megoldani, akkor gyors iranyvaltas kellene a GPU gyartoktol is. Egyszerubb lenne, ha iparagi osszefogasban (vagy legalabbis egyetertesben) johetne egy fordulat, es mindenki arra koncentralna, hogy sajat hataskorben, sajat megoldasokkal oldja meg minel gyorsabban a ray-tracinghez szukseges szamitasokat. Sosem lesz ilyen, de ha mondjuk kituzne mindenki, hogy full-HD realtime ray-tracing megoldassal all elo 2016 karacsonyara, es valoban egyszerre jelenne meg mindenki ezekkel, az egy rendkivul erdekes -- es szerintem rendkivul hasznos -- fordulat lenne. Marha kivancsi lennek, egy komplett paradigma valtasnal melyik gyarto mikepp teljesitene. Onnantol mindegy lenne, hogy mit tudtal eddig letenni az asztalra (GCN, Gen8, Maxwell)
Tudom, fikcio az egesz... De en akkor is szeretnem, ha vegre befutna a realtime ray-tracing
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz VaniliásRönk #34 üzenetére
Az osztast vissza lehet vezetni osszeadasokra. Sot, arra vezetik vissza. A kerdes az, hogy altalaban az alkalmazasok gyorsulni vagy lassulni fognak-e attol,hogy ha implementaljak ezeket, mert nem mindegy, hogy az utasitasok hany szazaleka egy adott muvelet es az implementalasa hany szazalekkal noveli egy adott shader meretet, ami miatt vagy no a IC merete, vagy csokken a shaderek szama.
A megoldas szerintem inkabb abban lenne, hogy ha lennenek olyan fix funkcios egysegek, amelyek hardveresen konfiguralhatoak(kb. mint az fpga, csak nem olyan melyen). Pl. van 10 szorzo 20 osszeado egyeg, 1-2 donto logikai egyeg(cmp) es szamlalo es ezek adatutjait lehet konfiguralni.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
válasz VaniliásRönk #83 üzenetére
Még csak nem is látszik agyonfilterezettnek. Amúgy lol, hogy van aki azt hitte, hogy így le tudják modellezni az embereket.