Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz VaniliásRönk #34 üzenetére

    Alapvetoen arra celoztam, hogy a GPU-krol sokan azt gondoljak, hogy minden muveletben nagyon gyorsak, es rengeteg eroforras all rendelkezesukre, brutalisan parhuzamos architekturak. Es ez igy is van, a 3 alapmuveletig bezarolag :) A bonyolultabb muveleteknel -- ahogy a CPU-k is -- ezek is belassulnak, mert nagyon keves a dedikalt eroforrasuk. A jelenlegi GPU-knak meg mas szempontbol sem fekszik a ray-tracing, tehat ha valaki (tipp: Intel :D ) eldontene, hogy a ray-tracing a jovo, es azt mondjuk egy Knights Landing-szeru CPU-val akarja megoldani, akkor gyors iranyvaltas kellene a GPU gyartoktol is. Egyszerubb lenne, ha iparagi osszefogasban (vagy legalabbis egyetertesben) johetne egy fordulat, es mindenki arra koncentralna, hogy sajat hataskorben, sajat megoldasokkal oldja meg minel gyorsabban a ray-tracinghez szukseges szamitasokat. Sosem lesz ilyen, de ha mondjuk kituzne mindenki, hogy full-HD realtime ray-tracing megoldassal all elo 2016 karacsonyara, es valoban egyszerre jelenne meg mindenki ezekkel, az egy rendkivul erdekes -- es szerintem rendkivul hasznos -- fordulat lenne. Marha kivancsi lennek, egy komplett paradigma valtasnal melyik gyarto mikepp teljesitene. Onnantol mindegy lenne, hogy mit tudtal eddig letenni az asztalra (GCN, Gen8, Maxwell) :)

    Tudom, fikcio az egesz... De en akkor is szeretnem, ha vegre befutna a realtime ray-tracing :)

    [ Szerkesztve ]

  • Reggie0

    félisten

    válasz VaniliásRönk #34 üzenetére

    Az osztast vissza lehet vezetni osszeadasokra. Sot, arra vezetik vissza. A kerdes az, hogy altalaban az alkalmazasok gyorsulni vagy lassulni fognak-e attol,hogy ha implementaljak ezeket, mert nem mindegy, hogy az utasitasok hany szazaleka egy adott muvelet es az implementalasa hany szazalekkal noveli egy adott shader meretet, ami miatt vagy no a IC merete, vagy csokken a shaderek szama.

    A megoldas szerintem inkabb abban lenne, hogy ha lennenek olyan fix funkcios egysegek, amelyek hardveresen konfiguralhatoak(kb. mint az fpga, csak nem olyan melyen). Pl. van 10 szorzo 20 osszeado egyeg, 1-2 donto logikai egyeg(cmp) es szamlalo es ezek adatutjait lehet konfiguralni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák