Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Tehát akkor külön apukra is leszt még egy api, jó lesz ez a piacnak? DX12, mantla + erre fejleszteni egy csóró játékot?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nubreed
veterán
Lehet te ezt másképp látod Abu, de szerintem ez egy teljesen rossz irány, ebbe bele fog roppanni az AMD. Évek óta ezt játszák, pontosabban hosszú évek óta elindultak ebbe az irányba és mit látunk? Azt hogy egyre jobban zsugorodik a piaci részesedése vagy jobb esetben stagnál. Meddig szopatja még magát tövig az AMD? Nem kéne felébredniük?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
#85552128
törölt tag
Napi felhasználásnál az APU-k "előnye" még most 3 évvel később sem jön elő az alkalmazások 95%-ban, de legalább van tartalék ha a dVGA elromlik...
Nem mondom, hogy rossz irány, de nem hinném hogy ennyire jó helyzetben lennének, hogy valós váráslói igények helyett víziókat fejlesztenek és próbálnak eladni már X éve.Egy 4.3 GHz-en járatott 5600k-val COD:AW, BF4.ben cpu limitem volt egy "szar" 260X-el. Kétlem, hogy egy 7850k-val jobb lenne a helyzet, de egy FX6 vagy FX8-al biztosan...
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
"Van az FX-8350, az egy két éves fejlesztés, míg az A10-7850K csak egy éves. Utóbbi IGP-jét számos dologra be lehet fogni az új BIOS-szal, és ha megveri az FX-8350-et, akkor nem gond."
Bárcsak megverné bárhol is sebességben. És ne jöjjön senki az openoffice-al példának.
Én kérek elnézést!
-
Televan74
nagyúr
Szóval ha jól értelmezem akkor lesz Mantle és Mantle 2.0 és a kettő között nincs átjárás.Tehát aki ma Mantle termékkel rendelkezik az a jövőben veheti az új Mantle 2.0 -s termékeket,ha az új tudás ki szeretné használni.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Jack@l
veterán
Ha apu + dgpu-ra lesz tervezve, akkro gyakorlatilag apu-hoz van kötve. Tök jó hogy már doblják a mostani még nem is véglegesített mantle kompatibilitást, így megint megkérdöjelezhető a mostani kártyák kompatibilitása.(az igért 290 alatti nagy megváltás se igazán teljesedett be)
Magyarul vizionálják, hogy te büdös disznó, ha új játékokkal akarsz játszani, vegyél évente új kártyát. Mi nem szarozunk a kompatibilitással visszafele...
Ebbe bele fog dögleni az amd gpu fejlesztő részlege, ami legalább eddig nyereséges volt.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
Mi az oka, hogy csak most tették elérhetővé ezt a frissítést?
Illetve te mit saccolsz (reálisan), mikor lesz széles körűen használva a HSA mondjuk játékokban, vagy egyéb teljesítmény igényes progikban: videó kódolás, render, stb?
Bár a legtöbb render progi nagyon nVidia párti irányt vett az Autodesk / Mental Ray / CUDA miatt, szóval ez erősen kétséges, de a többire hátha van remény.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nubreed
veterán
Ok az AMD-nek akkor lesz egy saját kész megoldása, ha úgy tetszik platformja a multi gpu -ra. De mi lesz pl az Intel igp + nVidia vagy Intel igp + AMD videokártya vagy AMD cpu/apu + nVidia videokártyásokkal (ilyet is láttunk már)?
#55 Valdez: uh de jó, hogy felhoztad a témát, bár itt off de ez nekem nagyon nem tetszik.
Ha igazak a pletykák, az AMD Radeon R9 380X 300W os TDP-vel fog rendelkezni? Oh my god... komolyan nem értem itt sem az AMD-t, miért nem lehet egy sokkal energia hatékonyabb megoldással kijönni?[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Jack@l
veterán
Azért van a gamer oldalról kétségem a multi gpu-val kapcsolatban, mert még azonos kártyáknál is ramaty a megoldás.
Hogy fognak majd a különböző sebességű/arhitektúrájú/memóriájú kártyák érdemben öszedolgozni?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Mármint explicit majd rakosgatják egyik kátrya ramjáából a másik kártyába a textúrákat, modelleket, mert elfogyott? Vagy netán megvárja az egyik kártya míg a másik elvégzi a részfeladatát? Vagy mire gondolsz?
Ha nem csak a rész képet küldi át az egyik kárty a másiknak, mekkora rohadt nagy kommunikációs overhead lesz ott?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nubreed
veterán
Na jó azért nem kéne ennyire elrugaszkodni a földtől. Mégis kinek van arra pénze, hogy 6-7 gpu-t (gondolom egy az apu-ban a többi meg dgpu) vegyen és fizesse az ebből adódó áramfogyasztást és gondoskodjon a megfelelő szellőztetésről. Elismerem, van egy két ennyire őrült, aki biztos beruházna egy ilyenre, de a nagytöbbségnek 1 vga kell és/vagy 1 apu/igp oszt csókolom. Attól függetlenül is amiről néhánnyal feljebb beszélgettünk, nem hiszek ebben a multi gpu-s dologban. Hamvába holt ötlet vagy hogy kell ezt mondani.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Jack@l
veterán
Én már bőven megelégednék 2-3 gpu 90%-os hatékonyságú skálázódásán is, majd hiszem ha látom...
A lucid is csak olyan, jó hogy van, de minek kategória volt.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Duck663
őstag
Abu, ez egy eszement baromság!!! DX 9 és 10 váltásánál is a 10-re szartak a fejlesztők. Ezzel épp ugyanígy lesz. Nem kellene hagyni, hogy beültessék őket a hintába. A fejlesztők még egyáltalán nem bizonyítottak, van néhány Mantle program, ami működik ahogy?! Egyedül a Frostbite motorosok működnek rendesen, se a Thief se a SE3 nem. És akkor most arra mennek amerre a fejlesztők kigondolják? Aztán meg majd jól szarnak az egészre és Shitworksöznek. Na ezt én nem engedném az AMD részéről, először bizonyítsák elkötelezettségüket és lojalitásukat aztán kapnak majd többet. Ráadásul a Mantle és a PS4 között elég nagy az átjárhatóság, ezt még plusz kockára tenni azzal, hogy egy nem kompatibilis API-t felépíteni? Na neee! Ez baromság. Itt őszintén szólva megint az nvidiát vélem felfedezni, egyrészt azért mert a fejlesztőkkel még mindig jó kapcsolatuk van, másrészt mert a fejlesztők szereik a pénzt, és simán elképzelhetőnek tartom, hogy ez részükről egyfajta stratégia a Mantle kinyírására. AMD meg szokás szerint van olyan balek, hogy felül az ilyeneknek. Többet kell mutatniuk/bizonyítaniuk a fejlesztőknek.
"ezért cserébe exkluzív funkciókat és kiemelt támogatást ígérnek számukra." Csak nem nekik hanem a Shitworksösöknek.
Persze lehet csak én vagyok paranoid, de 99%-ban nálam ezek bejönnek! :-O
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
#06658560
törölt tag
Még mindig marginális piaci szegmens. Ennyire naív vagy, hogy elhiszed, majd fognak optimalizálni több rendszerre? Avagy majd a fejlesztés során csak ezt a kis részt fogják figyelni? Ergo mindkét konzol, valamint a nem kompatibilis AMD és a teljes NV és Intel szegmens le lesz szarva? Tényleg elhiszed, hogy minden területre optimalizálni fognak?
-
flashpointer
őstag
Azért ez a "mindenki gondolja át mit szeretne, és ne végezzenek felesleges munkát" elég nevetségesen hangzik, nem tudom IT területen hogy mennek a dolgok, csak így bemondásra? Semmi kötelezettég, megállapodások, kötbér (pl ha nem dobtok ki évenként 5 AAA címet) ?
Mert így később is jöhetnek olyan dolgok amikre a fejlesztők azt mondják hogy "hát jó-jó, de nem éri meg úgyhogy csácsumicsá" mert nekik van alternatíva. -
Duck663
őstag
Értem és köszönöm a választ. De ebből mi felhasználók mikor fogunk valamit is érezni?
(#150) Abu85: Az AMD-nek azonban látni kellene azt is hogy ők nem egy jótékonysági szervezet. Flashpointer jól érzi, hiányzik innen a kötelezettség. Ezt sokkal szigorúbban kellene venni. Nem csak a fejlesztők igényeit de a saját piaci helyzetüket is szem előtt tartva. Igenis elvárni a Mantle használatát, és amit már korábban is írtam, igenis megkövetelni a fejlesztőktől a shitworks elemek mellőzését. Valamit valamiért. Adnak egy eszközt, ami a fejlesztőt segíti, akkor jogosan elvárhatják azt, hogy a fejlesztő ne köpje őket szembe.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Duck663
őstag
(#152) Abu85: Azt a tesztprogram megvan és hát nem mondanám, hogy hasra vagyok esve tőle.
Az első és legfontosabb, Mantle van, DX12 még nincs, nem elérhető publikusan. Nem a sebesség a lényeg, hogy van-e plusz a Mantle vagy DX12 között, hanem hogy a saját eszközük (SDK) használatát meghatározzák, hogy nem élnek vissza vele a fejlesztők az AMD kárára.
Igen ott a több száz oldalas doksi, ami alapján pontosan lehet tudni milyen kód kell ahhoz hogy jól fusson és pontosan lehet azt is tudni, hogy milyen kell ahhoz, hogy ne fusson jól! Ez itt a lényeges az AMD szempontjából, hogy vissza lehet élni vele. Elég egy kis Nokiás doboz a fejlesztőknek és máris egy 750Ti sebességén van a 290X, pedig köszönő viszonyban sincsenek. Ezért kell az elvárás és a kötelezettség.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Duck663
őstag
Nem az SDK-ra gondoltam, hanem Mantle már van, DX12 majd Win10-el jön.
Nem az SDK vagy a dokumentáció meglétével van a bajom, nem is baj hogy van sőt, de hogyha már van és adnak, akkor az azzal való visszaélést nehezítsék meg.
Egy pár játék amik jönnek majd PC-re: Assassin's Creed: Rogue, Assassin's Creed: Victory, Batman: Arkham Knight, Battlefield Hardline, Dead Island 2, DiRT 4, Doom 4, Dying Light, Evolve, GTA V, Just Cause 3
Mad Max, Mass Effect 4, Mirror's Edge 2, Project Cars, Rainbow Six: Siege, Star Citizen, Star Wars: Battlefront, The Division, The Witcher 3: Wild Hunt, ezeknek közül hány is lesz megfelelően optimalizálva? Mennyiben is lesz shitworks féle antioptimalizálás? És mennyihez is használják a Mantle SDK-ját? Na itt a probléma kérem!Lehet, hogy a kötelezettségeket gyűlölik a fejlesztők, de az hogy azt várja el egy vállalat, hogy egy adott eszközért ne köpjék le őket, nem egy olyan kötelezettség, amibe különösebben bele lehet kötni.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Duck663
őstag
Komolyan nem hiszem, hogy nem érted! 'A' vállalat ad valamit ingyen, ami a fejlesztőt segíti, majd a fejlesztő egy 'B' vállalattól jó pénzt bezsebel, a shitworks féle szemétért, nem hiszem el, hogy nem érzed, hogy ez a fejlesztők részéről nem etikus, az 'A' vállalat felé! És itt teljesen mindegy melyik az 'A' és melyik a 'B' vállalat. Ezért kell 'A' vállalatnak, ezt egyszerűen nem megengedni, és bizonyos megkötésekkel engedni csak az amúgy ingyenes eszköz használatát!
Az Evolve is mehet a shitworksös listához, itt a gépen a Beta. És ennyit a 2K-ről!
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
#06658560
törölt tag
Alaposan forgatod a véleményed low level apival kapcsolatban. Plusz ha hátrébb lépsz egy lépést, hogy lásd is, miről van szó: fejlesztők kontrollt akartak, AMD megadta nekik, Mantle. Plusz vele párhuzamosan a konzolok, két eltérő, bár hasonló API-val. Plusz a futó DX11. Majd jött a DX12- jön-, aztán kiderült, hogy az AMD innentől mossa kezeit, ha újabb kártyáin rosszabbul fut egy program, mert más az architektúra annyira, hogy a régi kódot optimalizálni kelljen. Majd kiderült, jelenleg is Mantle alá vagy tíz eltérő architektúrát kéne venni. Plusz a jövőbeliek. Most bedobod, hogy erre a fejlesztők még újabb API-t kérnek, AMD meg vígan megadja nekik, nuku kompatibilitással. Ergo, akiket most a Starswarmmal és a Mantleval beetetett, hogy majd milyen jó lesz neki, mekkora előnye lesz a hardverrel a közeljövőben, azok vakarhatják a fejüket, hogy kuka az egész. Avagy várjanak a játékfejlesztőkre, hogy hátha majd megírják a megfelelő optimalizálást. Ami ha végignézzük DX11, DX12, (elvileg lehet egy kód), XbOne (talán szintén bele fog férni), PS4, esetleg PS3, XB360, Mantle, Mantle2.0, ha megy mobileszközökre is, akkor OpenGL, Metal. Plusz a milliónyi hardverre. Mindezt véges erőforrással, véges időkeretben, abban bízva, hogy majd a fejlesztők ígéretüket be is tartják, s egy Duke Nukem Forevernél gyorsabban végeznek a fejlesztéssel, mikor már ma is halom bug minden játék, milliónyi frissítés, javítás kell hozzájuk. Úgy, hogy ha nem fordítva ülnek a lovon, akkor rájönnek, nem az EA érdeke, hogy jól fusson AMD kártyán a programja, hanem az AMD-é. Ahogy nem a Gameloft érdeke, hogy jól fusson NV-n, hanem fordítva. mivel van konkurencia.
Tényleg úgy látod, az szolgálja a játékipar jövőjét, amit az AMD csinál?
-
stratova
veterán
Érdekes az ajánlott gépigénye:
RECOMMENDED REQUIREMENTS:
OS: Windows 7 64-bit
INTEL CPU: Core i7-920
AMD CPU: A8-3870K
SYSTEM RAM: 6GB
NVIDIA VIDEO CARD: GeForce GTX 670 or GTX 760
ATI VIDEO CARD: Radeon R9 280
VIDEO MEMORY: 2GB
HARD DRIVE: 50GBMi a manó.
Abu lehet, hogy ebben lát összefüggést a kolléga:
http://blogs.nvidia.com
Crytek Adds NVIDIA GameWorks to “Warface”http://cryengine.com
"Evolve" from 2k Games and Turtle Rock Studios goes goldBár én azt feltételeztem, hogy egy-egy ilyen partnerség nem alkalmazott játékmotoronként, hanem szerződött kiadó/stúdiónkként alakul ki.
Egyébként pcper megjelentetett, egy a helyzetet viszonylag részletesen taglaló cikket mindkét fél álláspontjával.
Eszerint tán fejlesztői nyomásra, de Nvidia a nem kizárólag saját kártyáin futtatható megoldásokat elérhető teszi, amennyiben a szerződő fél a GameWorks forráskódot is tartalmazó változatát választja - ez eltérő díjjal jár - ill. az adott csomag már kikerült a béta stádiumból.
A cikket végigolvasva nekem úgy tűnik, hogy Nvidia elérhetővé tesz egy middleware-t a gyorsabb implementálásért, de külön költsége van a AMD-re történő optimalizálásnak.
AMD esetében a Mantle ugyan előnyhöz juttathatja a Radeon kártyákat, de nem érintheti direkten hátrányosan az Nvidia kártyák tulajdonosait, hiszen nem erőltet egy a konkurenciára optimalizált kódot a hardverre. Itt viszont a fejlesztőnek eleve plusz költség és idő lehet - ahogy feljebb már taglalták is - DX mellett Mantle több verziójára és több kártyára optimalizálni.[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
Igaziból egyedül WOT-ot játszok, sajnos nincs már időm komolyabban játszani. Csak feltűnt, hogy anno mekkora hype vette körül a mantle-t, meg mindenki azt várta tőle, hogy majd az APU-k végre begyorsulnak, aztán mekkora pofára esés volt, hogy gyakorlatilag a kizárólag APU-s gépek szart se gyorsultak, és kiderült, hogy igaziból az APU-val CPU limites diszkrét VGA-s rendszerek gyorsulnak tőle, és még azok se háromszorost, hanem jó ha 50%-ost.
Én csak a fórumtársnak akartam mindezt nyomatékosítani, mert ezek szerint a fejekben még mindig a régi hype-olt tévhitek maradtak meg, a szakmai cikkek meg jó szokás szerint már kevesekig jutottak el.
Nyilván kb. ugyanez lesz érvényes a most sokak által csodaként várt DX12-re is. Szimpla APU ott se fog érdemben gyorsulni, maximum ahogy írtad néhány mellékes funkcióban, ahol előnyt tudnak kovácsolni a masszívabb többszálúsításból.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
De ez megint nem arról szól amiről én beszélek. Ez megint azt mutatja, hogy mantle-el kihasználható marad a bika GPU, harmat gyenge APU-k esetén is, és ezáltal sokszoros gyorsulás érhető el.
Én viszont végig arról beszélek, hogy mekkora hazugság volt előadni, hogy a csak APU-s rendszerek mennyit fognak profitálni a Mantle megjelenéséből.
Komolyan megnézném ezt a játék demót egy szál Kaveri APU-n futtatva... Ha a 10fps gyorsul is 20%-ot, a 12FPS még mindig a bőven játszhatatlan kategória maradÉn kérek elnézést!
-
stratova
veterán
Szerintem nem azzal van gond, hogy akár 3x sebességnövekedéssel reklámozták, vagy sem. Csak jó lett volna legalább egy elérhető végfelhasználó számára teljes értékűen használható (nem csak bench hanem pl. megjelent játék) programban viszontlátni ezt a szintet.
Még ha tudvalevő is, hogy ez egy szélsőséges [masszívan CPU intenzív és több száló feldolgozásra érzékeny] szituációt takar és nem feltétlenül vonatkoztatható a gyorsulás mértéke más programokra.
Azaz ez a gyorsulás (akár mantle akár GPGPU) ne csak a programok elenyésző hányadában jelenjen meg. Nyilván ez erősen függ AMD piaci befolyásától is. Remélhetőleg legalább egy területen (notebook) teret tudnak nyerni Carrizo fogyasztás teljesítmény arányának javulása és a Carrizo/Carrizo-L lapkák kompatibilitása révén.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Egyébként a jelenlegi benchmarkon túl mikorra várható tőlük piaci forgalomba kerülő alkotás az új motorral? Netán ők a motor értékesítésében látnának fantáziát (pl. Dx12 érkeztével)?
Az új verzió szintén APU + nagyvad feléllással kerülhet bemutatásra, ahol az iGPU feladata az AI számítása lehet?[ Szerkesztve ]
-
-
Köszi!
Már csak azt nem értem, hogy ha a Nitrous Engine Mantle-re lesz kigyúrva és még DX11 alatt is túl lassú a sebesség, ahogy ezt sokszor is leírtad már, akkor hogy lehet az, hogy a motort használó Offworld Trading Company játék DirectX 9 alatt is működni fog és DX11-t pedig ajánlják? A Mantle-t még csak meg sem említik itt.
A Star Control-ra egyelőre semmiféle konkrét infót nem találtam, csak ezt az 1 éves bejegyzést.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ