Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hohoo

    senior tag

    válasz Angel1981 #4 üzenetére

    Milyen next gen konzoloké? még nincs is ilyen. egy llano ma is egyedül veri teljesítményben a jelenlegi konzolokat, aztán az meg még csak egy "próba" APU. Persze az intelnél nagyobb gondok lesznek, mert azok gpu teljesítménye egy béka hátsóját paskolja. De max beperlik a nvidiát mondjuk mert megsértette a tranzisztorok egymás mellé helyezési szabadalmát, aztán közös megegyezéssel az nv átad pár tippet :DD

    [ Szerkesztve ]

    T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!

  • smkb

    őstag

    válasz Angel1981 #2 üzenetére

    Itt arról a szegmensről van szó ami mind az AMD, mind az NV-nek fáj, a notikba szerelt belépő szintű diszkrét vga-k, amik hatalmas mennyiségben kerültek Intel cpu-val szerelt notikba (ez főleg az AMD-nek fájó, mert ebben a szegmensben ő volt nagyobbik kutya nem az NV, és több bevétele származott az Intel procik mellé rakott vgaikból, mint a saját AMD platfomra szereltekből, mivel ez utóbbi alig 20%-át tette ki a piacnak). Na ezeket az SB igpje megölte.

    Tehát nem maga a VGA piac zuhan ilyen mértékben.

  • hohoo

    senior tag

    válasz Angel1981 #10 üzenetére

    persze mert a konzolgyártók ugye időutazók, és a 100 évvel későbbi ufotechnológiát használják :DD
    a llano-nak meg ugye nem lesz addig utódja :))

    T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #14 üzenetére

    Az Intelnek egyértelműen nem tetszik, ha a számítások nem a procit, hanem a GPU-kat terhelik. Az SB-nél egy picit szabotálják is ezeket az irányokat, de látják, hogy az internetböngészők a megterhelő tartalmakat GPU-val gyorsítják, és ez hátrányos a Sandy Bridge webes teljesítménye szempontjából. Fel kell szállni a vonatra, mert elindult és megállíthatatlanul megy előre. A HTML5, WebM, WebGL, WebVision, Unity, Flash 10 mellett jön a Silverlight 5, a Flash 11, a WebCL, és mindegyik erősen épít a GPU-ra. Ha az Intel ezeket nem fogja támogatni, úgy ahogy a Llano/Trinity, akkor az komoly gond lehet, mert nem tudni, hogy a web rákap-e ezekre. Jelenleg a Llano a webes streaming videók képminőségében tart jelentősen előrébb a Sandy Bridge-nél, többet az Intel nem engedhet meg, már ez is sok. Az emberek nem keveset lógnak a Youtube-on és látható különbség van a Llano és a Flash post-process szűrőit nem támogató Sandy Bridge képminősége között.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • big-J

    őstag

    válasz Angel1981 #2 üzenetére

    szerintem azért mennek le a vga megoldások eladásai mert majdnem minden játék konzol átirat/konzol kompatibilis és nem fognak külön, egy jobban kinéző verziót kiadni, ha megjelenik a köv ps vagy xbox, és ahhoz lesznek gépáritatok , na akkor vinni fogják őket mert senkinek se fog eldöcögni a régivel :D

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #24 üzenetére

    Jó munkához idő kell. ;] Oli már javában írja, nem sok idő még. Remélhetőleg ezen a héten kész lesz, de legkésőbb jövőhét.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #33 üzenetére

    A GPU-k esetében nem dominálhat az x86, ha az Intel ezt a dominanciát elveszti, akkor a piacra betörnek az ARM-os rendszerek seregei, az Intel GPU-ihoz képest nagyságrendekkel jobb képességekkel, és nagyon nehéz lesz tartani egy 80%-os piaci pozíciót. Plusz három gyártóval megtoldva a jelenlegi duopóliumot (NVIDIA, Qualcomm és esetleg a HTC) még a 60%-os részesedés is elképesztően nehezen hozható. Azért kell a szoftverfejlesztőket az x86 mellett tartani, mert ha ez az előny elveszik, akkor az a részesedés nagy részébe kerül. A problémát az jelenti, hogy az okostelefonok esetében az Intel ezt a folyamatot képtelen irányítani, és a PC közvetetten profitál abból, hogy a telefonok miatt a GPU-s gyorsítás irányába megy a net.
    Ettől függetlenül a back up plan, hogy úgy fejlesztik az új IGP-t, hogy az is tudjon szinte mindent kezelni, hátha a piac többi szereplőjének lesz igaza. Ha az IB IGP-je nem is lesz gyors, legalább tudni fogja a jelen korban elvárható alap dolgokat. A gyorsaság itt akkor kell, ha a neten a GPU-s tartalmak tényleg eldurvulnak. Tekintve az okostelefonok képességeit ezt még nehezen lehet elképzelni. Az AMD is főleg extrákra használja a Llano IGP-jének erejét: webes videók képminőségének felskálázása, kamerarázkódás valós időben történő csökkentése. Ezek valóban nagyon értékes dolgok, de egyelőre nem követelmények. Bár a Flash post process szűrőit már illik támogatni egy 2011-es PC-s platformnak, de a Sandy Bridge IGP-je még nem olyan fejlett, hogy ezt kivitelezze. Az Ivy ellett már talán nem lesz probléma. Az AMD és az NV egy éve vezette be ezt, 2012-re szerintem az Intel IGP-je is eléri ezt a szintet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #35 üzenetére

    Mivel övék a piac nagy része, így ők diktálnak. Most csupán az nem megy nekik, hogy az okostelefonok piacát irányítsák, és ennek hatásait a PC-n is érezzük az új generációs böngészők és a jelenlévő/érkező GPU-s gyorsítást használó webes szabványok esetében.
    Az Intel terveiből az látszik, hogy továbbra is az x86 irányítja az egész fejlesztést. Nem nagyon akarnak itt erős GPU-kat. A dark silicon problémáját is úgy oldanák meg, hogy a főmagok mellé x86-os vektormagokat, vagy ismertebb néven Larrabee magokat helyeznének. Ezzel az x86-ös ökoszisztéma teljesen megtartható. A nagy kérdés itt az, hogy a memóriaműveleteket és a koherenciát mereven kezelő x86 utasításkészlet jó lesz-e kvázi GPU-nak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #44 üzenetére

    Ez abból a szempontból nem túl lényeges kérdés, hogy lényegében mindenki egy irányba megy. Az AMD számára ott lehet nyerő, hogy az új GCN architektúrát az FSA miatt szándékosan nagyon egyszerűre tervezték. A fejlesztők könnyen megtanulhatják natívan programozni. Ez konzoloknál számottevő előny.

    (#45) nuke7: Ezek a víziók csak PC-n számítana. Konzolra úgyis mindenki direkten fog programozni. Ebből a szempontból mindegy, hogy ki nyeri meg a beszállítást. Egyébként valószínű, hogy már csak az új PS rendszere a kérdéses. Az AMD nem beszélne az új Xboxról ilyen beleéléssel, ha nem a saját GPU-ja lenne benne.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák