Új hozzászólás Aktív témák
-
buzus
aktív tag
Most komoly? A mobil piacon? Mi a túrónak van a brazos meg a Llano. Brazos már rég mehetne a tabletekbe. Egy A8-3500M-et 35W TDP-vel pedig mennyi ideig tartana belekumberiálni egy netbookba. Túl vannak árazva, az persze más kérdés. Így is köhög az intel az atommal, mobil sandy pedig mobil Llanoval szerintem abszolút megszorítható lenne. Go amd.
[ Szerkesztve ]
-
Angel1981
veterán
Csak így tovább AMD!
VGA eladások ilyen hirtelen zuhanása tényleg kicsit meglepő!
Vajon mi lesz az elkövetkezendő 1-2-3 évben?
Úgy értem, az közhely, hogy zsugorodni fog a VGA piac, de mégis milyen gyorsan?
Továbbra is felül (alul) fogja múlni a várakozásokat?[ Szerkesztve ]
-
hohoo
senior tag
jajj de jó lesz nem kell 100 ezres végéákat venni hogy jól fusson valami, mert nem is lesz ilyen, így mindíííg minden körülmények között rendesen kell futni a játékoknak egy xy APU-n Tehát újra optimalizálni kell, és el lehet felejteni a nem látszó modellek renderelése, meg pixelnél kisebb háromszöges gépigénynövelő marhaságokat.
[ Szerkesztve ]
T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!
-
-
hohoo
senior tag
Milyen next gen konzoloké? még nincs is ilyen. egy llano ma is egyedül veri teljesítményben a jelenlegi konzolokat, aztán az meg még csak egy "próba" APU. Persze az intelnél nagyobb gondok lesznek, mert azok gpu teljesítménye egy béka hátsóját paskolja. De max beperlik a nvidiát mondjuk mert megsértette a tranzisztorok egymás mellé helyezési szabadalmát, aztán közös megegyezéssel az nv átad pár tippet
[ Szerkesztve ]
T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!
-
smkb
őstag
Itt arról a szegmensről van szó ami mind az AMD, mind az NV-nek fáj, a notikba szerelt belépő szintű diszkrét vga-k, amik hatalmas mennyiségben kerültek Intel cpu-val szerelt notikba (ez főleg az AMD-nek fájó, mert ebben a szegmensben ő volt nagyobbik kutya nem az NV, és több bevétele származott az Intel procik mellé rakott vgaikból, mint a saját AMD platfomra szereltekből, mivel ez utóbbi alig 20%-át tette ki a piacnak). Na ezeket az SB igpje megölte.
Tehát nem maga a VGA piac zuhan ilyen mértékben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem maga a VGA-piac zuhan ilyen mértékben? Hát Kínában csak viccből vettek májusban 40-45%-kal kevesebb VGA-t? A brutálisan erős IGP-k felzabálják a VGA-piac egy részét ez tisztán látszik. Ez minden résztvevőt súlyosan érint.
Hosszútávon az a megoldás, hogy engedsz az OEM-gyártók igényeinek, és belerakod az erősebbnél-erősebb IGP-t a prociba ... esetleg az NV szemszögéből procit fejlesztesz, az eredmény ugyanaz lesz persze, egy APU. Ezzel a VGA-piac ugyan még jobban fog szűkülni, hiszen ez egy öngerjesztő folyamat is egyben, de legalább esélyed lesz nevezni a piac nagy részébe egy termékkel. IGP-s proci nélkül leshetnéd, ahogy a konkurens zabálja fel a piacod.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Igen, kína a világ közepe, minden cégnek onnan jön a profit nagy része.. persze... ne álatlánosíts már kérlek, mert annó kiragadtál 1 hírt, egy elég zárt piacról, ahol minden gyártó saját belpiacos modelleket dob szinte a piacra. Korábban sem kína volt a VGA piaci nagyhatalom.
No és kinek is fáj ez jobban? AMD vagy Intel? Egyre inkább úgy néz ki, hogy az Intel diktálja a feltételeket az integrált vga tekintetében is (hiába olyan amilyen), mert az AMD bevételén azért erősen látszik, hogy egyáltalán nem az AMD-t favorizálták a vásárlók, hogy de hát milyen jó igp van bennük inkább Brazost veszek, mint Intelel procit... Az Intelt prefeálták. Az meg hogy a Brazos eldások jók voltak, AMD házán belül, simán attól van, hogy kutya nem vette tőlük a mobil Athlon meg Phenomot, mert totálisan piacképtelen az SB-kkel szemben. Ezért is pakolják annyian 15 colosba a Brazost, utolsó fűszálba kapaszkodásként, mert egyszerűen nem volt eladható, AMD mobil platform. Többek közt ezért is csökkent az árbevétel. Fél éve van a Brazos a piacon, és kizárólag saját AMD kínálatba harapott bele, az ég világon semmit nem tudott a konkurrenciától elszívni.
Év végére emeglátjuk, mit tud változtatni Llano... csak nehogy az legyen, hogy mire sikerülne felpörögnie, a 22nmes Ivy-k újra belefojtják a szuszt az AMD-be...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kína egy nagyon komoly piac már most is. Egyes gyártóknak az USA után a második legfontosabb, mivel onnan jön a bevételük egy jelentős része. Az ország növekedési rátáját beszámítva, csupán pár év és Kína lesz a legnagyobb felvevőpiac. Csak azt kell észrevenni, hogy építészetben mi folyik ott, a legjobban ez úgy jellemezhető, hogy Kína évente két New York-ot épít fel az országos szinten felhúzott épületek mennyiségét tekintve. Az az osztály, ami most még nem tartozik a középosztályhoz rohamosan fejlődik, és az elképesztő növekedési ütem miatt egyre több kínainak válik elérhetővé "az úgynevezett kínai álom". Pár év és a gyártók Kínára fognak koncentrálni, mert a felvevőpiacuk lehagyja USA-t.
Az AMD-nek. A Fusion szinte állandó elérhetőségi gonddal küszködik. A Brazos esetében már ez normalizálódott, de az A szériás modellnél nagyon szűkös a kínálat. Természetesen az AMD-nek sokkal jobb lett volna, ha idén még nem jelent kizárást a gyártóknál egy olyan processzor, ami nem tartalmaz IGP-t, de a piac jelenleg az integrálásért él-hal. A másik lehetőség, hogy nem építesz IGP-s processzort, és akkor nézed, ahogy a konkurencia mindent letarol. Ez a rosszabbik része a dolognak, mert a VGA-t ugyanúgy nem fogják beépíteni az SB mellé sem, ahogy ez a VGA-piacon látszik is.
Az Ivy Bridge tavasszal jön. Sokat nem tud tenni a Llano APU-val év végéig. Annak majd a Trinityvel kell küzdenie, valamikor jövőre. Ez a verseny egyébként nagyon is érdekes lesz. Végre az Intel is egy APU-t rak le az asztalra. Az SB esetében a GPU általános számítási teljesítményét nem igazán lehet mérni. Megpróbáltuk a DirectCompute teljesítményt meghatározni, de rá kellett jönnünk, hogy a grafikus driver sajnos a procin számoltatja a DirectCompute programokat. A Microsoft szerint ez amúgy szabályos, mert a DirectX szabványt egy lapkából kell támogatni, és az SB egy lapka. A teljesítmény persze nem acélos, de gyanítom, hogy a DirectCompute nem is futna az IGP-n, szóval ez egy kényszerű döntés lehetett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Az hogy az SB mennyire jó DC-ben, vagy OpenCl-ben stb. perpillanat úgy látszik a piacot nem érdekli. Az Apple, az OpenCl 'élharcosa' is, akivel már korábban itt a PH!-n az a sejtetés ment, hogy na majd a következő MacBook, meg Air na azok már majd Llanoval meg Brazossal jönnek, mert az SB nagy, nem fér bele, gyenge igp, gyenge OpenCl támogatás stb... és mi lett? Apple látványosan tojt a gpu-val számoltatás képességére, szépen SB procikkal hozta ki a frisített termékvonalát a napokban. Kb az élharcosnak is ennyit jelentett az, hogy megkockáztassa e notijaiban az AMD apukat... nem tette, mert náluk is a preferencia az Intel teljesítmény vs AMD igp + gpu számítással szemben az Intel cpu teljesítmény lett, valamint, hogy nem engedhet meg magának a kis kapcitásból akadozó szállításból adódó presztizsvesztést. Egyszerűen nem meri odatenni a vásárlóinak az a jelenlegi Fusion vonalat az Intel presztizsével szemben. Az ilyen lépések perdig erősen befolyásolják egy termék globális megítélését is. Az Ivyvel meg már nem lesz gpu számoltatás gond sem...
-
hohoo
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minket érdekelnek ezek is. A Windows 7-et sokan használják, és van beépített videotranszkódolója például DirectCompute 5.0-s támogatással.
Az Apple döntése nem éppen célszerű. Az új Macbook Air véleményem szerint bukás lesz, hiszen a szolgáltatásokban egyértelmű visszalépés. Gyengébb képminőség, videolejátszás, GPU-s teljesítmény. Ráadásul nem lesz támogatva a 23,976 Hz-es lejátszási mód, ami akadozó natív filmlejátszáshoz vezet majd. Az egyetlen előny a Quick Sync lenne, ami viszont csak Windows only fícsőr. Ezek alapján nagyon szkeptikus vagyok az új Airrel kapcsolatban. Ha olvasod a fórumokon a véleményeket, akkor ezzel nem vagyok egyedül.Nagyon kétségeim vannak, hogy az Ivy Bridge értékelhető alternatíva lesz GPU fronton. Be kell építeni a 23,976 Hz-es lejátszási módot, hogy a HTPC-t építő, és a multimédiára kicsit is igényes vásárlóközösség is értékelje a terméket. GPU-ból támogatni kell majd az OpenCL 1.1-et, a C++ AMP-t és a legfrissebb DirectX 11-es felületet. Ki kell javítani az SB-ben az IGP L3-at teleszemetelős hibáját, amire az AMD a marketingvideóiban nagyon épít. [link] - Minden akadás, és másodpercekig tartó válaszhiány ebben a videóban attól van, hogy a GPU felülírja a processzor számára fontos L3-ban tárolt adatokat. Aztán szükséges a képminőség javítása, mert jelenleg nem éri el az AMD és az NVIDIA GPU-k szintjét. Hozzá kell adni a támogatáshoz az Adobe Flash post-process támogatását. A PC-n ennek már alapszolgáltatásnak kellene lennie 2011-ben, az NV-nek és az AMD-nek ezt sikerült megoldania már 2010-ben is. A teljesítményről már nem is beszélve, amin szintén jelentősen javítani kell. Már csak abból a szempontból is, hogy az Ivy Bridge ellenfele nem a Llano, hanem a Trinity lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Angel1981
veterán
"A teljesítményről már nem is beszélve, amin szintén jelentősen javítani kell. Már csak abból a szempontból is, hogy az Ivy Bridge ellenfele nem a Llano, hanem a Trinity lesz."
Ez világos, de nem az van, hogy az Intel továbbra is a kb. 80% CPU - 20% GPU arányt tartja megfelelőnek az AMD 50-50 arányához képest?
Mert ha igen, akkor a jövőben sem lesz ellenfele a grafikus teljesítmény tekintetében... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #14 üzenetére
Az Intelnek egyértelműen nem tetszik, ha a számítások nem a procit, hanem a GPU-kat terhelik. Az SB-nél egy picit szabotálják is ezeket az irányokat, de látják, hogy az internetböngészők a megterhelő tartalmakat GPU-val gyorsítják, és ez hátrányos a Sandy Bridge webes teljesítménye szempontjából. Fel kell szállni a vonatra, mert elindult és megállíthatatlanul megy előre. A HTML5, WebM, WebGL, WebVision, Unity, Flash 10 mellett jön a Silverlight 5, a Flash 11, a WebCL, és mindegyik erősen épít a GPU-ra. Ha az Intel ezeket nem fogja támogatni, úgy ahogy a Llano/Trinity, akkor az komoly gond lehet, mert nem tudni, hogy a web rákap-e ezekre. Jelenleg a Llano a webes streaming videók képminőségében tart jelentősen előrébb a Sandy Bridge-nél, többet az Intel nem engedhet meg, már ez is sok. Az emberek nem keveset lógnak a Youtube-on és látható különbség van a Llano és a Flash post-process szűrőit nem támogató Sandy Bridge képminősége között.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a minimum. A konkurens gyártók évek óta támogatják. Most speciel éppen egy hiba miatt az NV új 270-es driversorozatában nem működik, de a 260-asban továbbra is jó, szóval tekinthetjük támogatottnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A netbookba Brazos megy. 10 hüvelyken és alatta C szériás, 11 hüvelyken és felette E szériás. Ami változik, hogy jön egy E-450-es modell, ami 11+ hüvelykes mobil gépbe szintén alkalmazható. A Trinity APU-ból lesz 18 wattos verzió.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hohoo
senior tag
Az epl cuccokat soha sem a szolgáltatások adják el, hanem a név, a menőség, meg hogy szép fényes "nemsárguló" meg "nemrecsegő" meg amiket még kitalálnak burkolata van
T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!
-
big-J
őstag
szerintem azért mennek le a vga megoldások eladásai mert majdnem minden játék konzol átirat/konzol kompatibilis és nem fognak külön, egy jobban kinéző verziót kiadni, ha megjelenik a köv ps vagy xbox, és ahhoz lesznek gépáritatok , na akkor vinni fogják őket mert senkinek se fog eldöcögni a régivel
-
ddekany
veterán
"Nem maga a VGA-piac zuhan ilyen mértékben? Hát Kínában csak viccből vettek májusban 40-45%-kal kevesebb VGA-t?"
Mire kellett az embernek belépő szintű VGA? Mert gondolom azzal versenyeznek az IGP-k. Nekem is volt pár életem során, és azok a film lejátszás (régen az nem volt természetes), kompozit kimenet, és DVI kimenetek miatt kellettek. Ezek viszont már az SB előtt elkezdte támogatni az Intel, szóval miért pont most van a visszaesés? Ennyi ember játszik "régi" játékokkal, ahol a régi IGP még kevés, de az SB-é már elég?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eddig nem azzal versenyeztek. Bőven a belépőszint alatt voltak. Az SB IGP-je az első, ami képes hozni az előző generáció (például Radeon HD 5400) belépőszintjének teljesítményét. Ezt a generációt még árulják, és ezzel az IGP-vel értelmetlenné vált. Aztán ott a Llano IGP-je, ami már HD 6570 teljesítményt hozott a tesztjeinkben. Mi is meglepődtünk ezen. Nem, hogy lowon, de medium vagy high beállítások voltak játszhatók a VGA tesztjeinkben lévő játékok. A Dirt 3 kifejezetten félelmetes volt. Alig kapcsoltunk ki valamit és high beállítás mellett akadás nélkül futott, ráadásul normális 1680x1050-es felbontásban. Ezek azok a dolgok, ami miatt esik a VGA-k iránti kereslet. A 100 dolláros rész adja a GPU-piac 80%-át. Ezt a Llano IGP-je például teljesen le tudja fedni.
Nem hiszem, hogy az igényekhez van köze a visszaesésnek. Inkább a jelenleg kialakult vásárlói szokások döntőek. A nagy piacokon, mint az USA, vagy Kína, vagy Európa nyugati része a vásárlások inkább a nagyáruházakba tevődnek át, és a kompletten készre szerelt gép eladása növekszik. Ezért kapnak kiemelt figyelmet az OEM-gyártók igényei, mert ezen a csatornán keresztül zajlik az eladások zöme. Ennek a csatornának viszont az az átka, hogy az OEM-ek spórolnak, és az új IGP-k mellett a VGA-k el sem jutnak a vásárlóbázishoz, mert nincsenek beszerelve a legtöbb áruházi gépbe. Ez lehet a visszaesés tényleges oka. Még ha valamire meg is van az igény, a tényeges kínálat ezt nagyon befolyásolni tudja. Thomas Seifert pont mondta a phone briefingen, hogy az AMD egyértelműen arra számít, hogy a low-end VGA-kat kivégzi az integráció. Lehet, hogy megmarad rá az igény, de ha az nem tömeges, akkor az az igény a gyártók szemszögéből nem létezik, pusztán anyagilag nem éri meg. Ez nem lesz rövid folyamat, de valamilyen szinten az AMD-nek is érdeke az alacsony nyereséggel kecsegtető VGA-piac egy részének felváltása a magas nyereséget termelő APU-kkal. Ez az egész amúgy szerintem egy brutálisan öngerjesztő folyamat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nuke7
veterán
ajaja... ennyire kicsi piac a gamer
jönnek a gyémánt-árú vga kártyák...https://youtube.com/user/nuke7
-
julius666
addikt
Ennyi ember játszik "régi" játékokkal, ahol a régi IGP még kevés, de az SB-é már elég?
Nem, hanem verik érte az asztalt az OEM gyártók mert úgy olcsóbban jönnek ki, ráadásul a fogyasztás is jobb, hosszabb akkuidőkkel lehet reklámozni.
Biztos vagyok benne hogy azok akik nem vesznek mellé külön videókarit javában magasról szarnak a PC-s játékokba. Szvsz pont ezért fog megint jobban kijönni a buliból az Intel, hiába jó az AMD beépített GPU-ja ha arra igazából nem vevő a piac, csak tudja az alap dolgokat oszt' jóvan (mondjuk az Intelnél még ezzel is komoly gondok vannak...). A prociban, névben, üzleti kapcsolatokban viszont a hárombetűsök hátrányban vannak.
Persze lehetne mondani hogy a heterogén programozás korával együtt eljön majd a Kánaán csak ez nem holnap lesz, a GPU-ra hatékonyan kipakolható feladatok köre továbbra is erősen korlátos, ráadásul már túl régóta hitegetnek minket ezzel hogy elhiggyem, hirtelen mindenki át fog állni (pár potemkin-szoftveren kívül eddig sem kapkodtak két kézzel a dolog után).
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a jól programozható IGP már most is eléggé hasznos. A neten egy csomó tartalom gyorsítható GPU-val. Ez egy combos procihoz viszonyítva nem biztos, hogy sebességben is előny lesz, ahhoz durva tartalom kell, de ahol állandó előny a gyorsítás az a fogyasztás. Az IGP-vel gyorsított tartalmak a GPU-t terhelik, és az hagyományosan kevesebb energiát emészt fel az aksiról, mint egy agyonterhelt CPU.
Amikor a notitesztekben a Fusion termékek akkuidejét nézik a netes terhetléssel, az azért olyan jó, mert minden GPU-val gyorsítható tartalmat a GPU-val számol. Ez komoly fogyasztáselőnyt jelenthet tartalomtól függően. Tekintve a mobil világ fejlődését ez már most számottevő előnye a heterogén rendszereknek. A net pedig a GPU-s gyorsítás felé megy. A Flash 11-ben szinte minden feladatot átvesznek a GPU-k, a Silverlight 5-ben szintén számos GPU-s felületet kínál. A WebCL pedig a javat ütheti oldalba. Ha a netet ennyire behálózzák a GPU-val gyorsítható tartalmak, akkor az már maga a Kánaán, a többi mind extra lesz.
Ennek az egésznek a másik oldala az okostelefonok előretörése. Gyakorlatilag ezért megy a net ilyen irányba, mert az okostelefonok akkuideje jelentősen jobb lesz GPU-val gyorsított netes tartalmak mellett. Az új Mail GPU például ~60 GFLOPS-ot tud 1 watton belül. Minden netes tartalmat gyorsítva igazi forradalom lehet ez a rendszer. Jelentősen növelhető az akkuidő vele aktív netezés mellett.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #33 üzenetére
A GPU-k esetében nem dominálhat az x86, ha az Intel ezt a dominanciát elveszti, akkor a piacra betörnek az ARM-os rendszerek seregei, az Intel GPU-ihoz képest nagyságrendekkel jobb képességekkel, és nagyon nehéz lesz tartani egy 80%-os piaci pozíciót. Plusz három gyártóval megtoldva a jelenlegi duopóliumot (NVIDIA, Qualcomm és esetleg a HTC) még a 60%-os részesedés is elképesztően nehezen hozható. Azért kell a szoftverfejlesztőket az x86 mellett tartani, mert ha ez az előny elveszik, akkor az a részesedés nagy részébe kerül. A problémát az jelenti, hogy az okostelefonok esetében az Intel ezt a folyamatot képtelen irányítani, és a PC közvetetten profitál abból, hogy a telefonok miatt a GPU-s gyorsítás irányába megy a net.
Ettől függetlenül a back up plan, hogy úgy fejlesztik az új IGP-t, hogy az is tudjon szinte mindent kezelni, hátha a piac többi szereplőjének lesz igaza. Ha az IB IGP-je nem is lesz gyors, legalább tudni fogja a jelen korban elvárható alap dolgokat. A gyorsaság itt akkor kell, ha a neten a GPU-s tartalmak tényleg eldurvulnak. Tekintve az okostelefonok képességeit ezt még nehezen lehet elképzelni. Az AMD is főleg extrákra használja a Llano IGP-jének erejét: webes videók képminőségének felskálázása, kamerarázkódás valós időben történő csökkentése. Ezek valóban nagyon értékes dolgok, de egyelőre nem követelmények. Bár a Flash post process szűrőit már illik támogatni egy 2011-es PC-s platformnak, de a Sandy Bridge IGP-je még nem olyan fejlett, hogy ezt kivitelezze. Az Ivy ellett már talán nem lesz probléma. Az AMD és az NV egy éve vezette be ezt, 2012-re szerintem az Intel IGP-je is eléri ezt a szintet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #35 üzenetére
Mivel övék a piac nagy része, így ők diktálnak. Most csupán az nem megy nekik, hogy az okostelefonok piacát irányítsák, és ennek hatásait a PC-n is érezzük az új generációs böngészők és a jelenlévő/érkező GPU-s gyorsítást használó webes szabványok esetében.
Az Intel terveiből az látszik, hogy továbbra is az x86 irányítja az egész fejlesztést. Nem nagyon akarnak itt erős GPU-kat. A dark silicon problémáját is úgy oldanák meg, hogy a főmagok mellé x86-os vektormagokat, vagy ismertebb néven Larrabee magokat helyeznének. Ezzel az x86-ös ökoszisztéma teljesen megtartható. A nagy kérdés itt az, hogy a memóriaműveleteket és a koherenciát mereven kezelő x86 utasításkészlet jó lesz-e kvázi GPU-nak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Peat;)
veterán
A konzolokba szállított chipek hol vannak kimutatva? Ha az is a vga-nál akkor elég gyenge eredmény. Most az x360 és wii-be szállít chipeket az amd, hamarosan a wii u-hoz is elkezdik, majd az új xbox és lehet már a ps is a megrendelőjük lesz, tehát elég lényeges felvevő piacuk van a konzolgyártóknál.
-
julius666
addikt
Öhm... Mi köze van a heterogén programozásnak a webes tartalom gyorsításához?
Az tisztán grafikai dolog, OpenGL-t és DirectX-et használnak hozzá, OpenCL-ről vagy egyébről szó sincs. Majd a WebCL-nél ha kész lesz, de az még évek kérdése (én úgy minimum 2-3-ra tippelném), tehát az a jelenlegi generációnál nem lehet érv. De amúgy is, hirtelen webes tartalmaknál nem látom a WebCL-nek játékokon kívül hol lehetne hasznát venni, amiből az átlagember is lát valamit.Webes gyorsítás vidáman működne külső GPU-val is, csak az OEM gyártóknak az úgy drágább, meg többet fogyaszt. Lásd első hsz-em.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #39 üzenetére
Jelenleg a webes szolgáltatások esetében csak a SteadyVideo algoritmusa heterogén. Semmi más. Sajnos ez is SSE4A-ban van megírva, így csak AMD-s procival működik. A GPU-s kód egyértelmű. Az SAD utasítást használ, és azt csak a HD 5000-6000 sorozat támogatja.
Az integráció általános előnye a fogyasztás drasztikus csökkentése jelenleg. A mobil piacra való koncentrálás miatt ez számottevő előny.
Maga a SteadyVideo is vidáman megy CPU+VGA-val. Az ellenben nyilván számottevő probléma, hogy a legnagyobb felvevőcsatornákon nem jutnak el a dedikált GPU-k a néphez. Nem látom, hogy ez rövidtávon megváltozik, az OEM-ek akarata nagyon befolyásolja a piacot, és ez gáz a VGA-k jövőjére nézve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai konzolok több évesek. A hardver eladásain eleve alig keresnek valamit a vállalatok, főleg több évvel a megjelenés után. A szoftvereladások hozzák a pénzt, de ebből a GPU-kat gyártó vállalatok nem részesülnek. A konzolos hardvert azért éri meg fejleszteni, mert a Nintendo, MS, Sony pénzt ad a fejlesztésre, ezzel persze egyéni igényeik is vannak. Például az ATI nem kevés kutatást finanszírozott az MS pénzéből, amikor az Xbox 360-ba megrendelték a Xenost. Ezt a pénzt nem is kell visszafizetni, szimplán elkölthető a terméket érintő kutatásokra, de az nincs kikötve, hogy ezeket a kutatásokat más területen ne használják fel. Ez az ATI-nak anno főnyeremény volt, mert olyan helyekre invesztálhatott, aminek az esetleges eredménytelenségét nem a saját pénzük bánta. A Nintendo Wii U inkább egy meglévő fejlesztés újratervezése lesz, túl sok kutatás nem szükséges ehhez. Biztos kér változást a Nintendo, de készre van tervezve az RV770, nem nagy tudomány módosítani pár dolgot benne. Nem mellesleg az új konzolokba kerülésért többen versenyeznek, ha nincsenek speciális igények, akkor jócskán egymás alá ígérnek a gyártók. A konzolgyártóknak szintén szempont, hogy mennyiért jutnak majd hardverhez. Az AMD, ha megnyeri az összes konzolba a szerepet, akkor közvetve profitálnak belőle. Tekintve az FSA koncepcióját, most az az AMD szempontja, hogy a fejlesztők direkten programozzák PC-n is a hardvereket. Ehhez az út a konzolokon át vezet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #44 üzenetére
Ez abból a szempontból nem túl lényeges kérdés, hogy lényegében mindenki egy irányba megy. Az AMD számára ott lehet nyerő, hogy az új GCN architektúrát az FSA miatt szándékosan nagyon egyszerűre tervezték. A fejlesztők könnyen megtanulhatják natívan programozni. Ez konzoloknál számottevő előny.
(#45) nuke7: Ezek a víziók csak PC-n számítana. Konzolra úgyis mindenki direkten fog programozni. Ebből a szempontból mindegy, hogy ki nyeri meg a beszállítást. Egyébként valószínű, hogy már csak az új PS rendszere a kérdéses. Az AMD nem beszélne az új Xboxról ilyen beleéléssel, ha nem a saját GPU-ja lenne benne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én alapvetően PC-n sem a direkt programozást, sem pedig a cloudot nem látom értékelhető lehetőségnek. Ha az egyik is megtörténik, akkor már nem PC-ről beszélünk. A legjobb lenne az API-t kigyúrni, ez az MS-en múlik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
julius666
addikt
A Steadyvideó meg a többi Catalyst-ból elérhető varázsfilter már többször leírtam nem ér semmit, eleve öszvér, szerencsétlen megoldás. Ennek úgy kéne működnie, hogy az AMD kikínálja az API-t amivel ilyesmit a GPU-n lehet számoltatni (ahogy most is teszi OpenCL formájában, de akár a különböző shadernyelveket is ide vehetjük), amire aztán az adott lejátszó gyártója (desktop lejátszó, flash, böngészőgyártók, amit csak akarsz) megírja a saját vackait. A videókártya drivere nekem ne csináljon mást mint hogy minél pontosabban kiadja a képet, ne szabja már el rögtön indulásnál. Majd ha én akarom elrontom az alkalmazásomban. Nem fogok minden videó lejátszása előtt elmászkálni a driver UI-jához bizonyos funkciókat kapcsolgatni, nekem meg azért hogy a családi videómnál a rázkódások felét kiszűri ne kúrja már el a Ryan közlegény megmentésében a csatajelenetet. Ez a dolog így a jelen formájában egy zsákutca, üres marketing buzzword az egész, nem alapelvárás.
No offense, de azért jó hogy betolod a marketing bullshiteket majd miután mondom hogy nem így van leírod pont ugyan azt amit én csak bőszavúbban (OEM-ek verik az asztalt mert olcsóbb + fogyasztáscsökkentés).
Új hozzászólás Aktív témák
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Windows 11
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trollok komolyan
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...