Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz bambano #38 üzenetére

    "gyengébbek kedvéért, ha az egy lóerővel mozgatandó tömeg kevesebb, akkor nőtt a fajlagos teljesítmény."

    Jogos, ezt összekevertem (mert ugye normálisan pont a reciprok mértékegységgel szoktak számolni*). De olyan nagy eltérés azért nincs a kettő között, hogy az indokolná az előírások teljes semmibevételét.

    Viszont ha a LE/t-t nézem, akkor is érdekes dolgok jönnek ki. Pl a fenti két jármű esetén 62,03 és 68,88 értékek adódnak. Egy M1A2 esetén ez 24,15. Ehhez képest utóbbi 7s alatt felgyorsul 36 km/h-ra, és a végsebességet eléri 20s alatt. Mindezt úgy, hogy az erőátviteli rendszere korlátozza a lánctalpakra jutó teljesítményt, és a 67 km/h végsebesség is csak korlátozás, egyébként bírna menni 100-zal is. Szóval kevesebb, mint fele akkora fajlagos teljesítménnyel, jelentősen nagyobb gördülési ellenállással is simán képes olyan mozgásdinamikára, ami a városi közlekedéshez szükséges. (Az már csak aporóság, hogy a gázturbinája tisztább égésterméket bocsájt ki, mint a dízelek, de apróság.) És akkor azt mondják egyesek, hogy 100 LE kell egy 1,2t-s autóba, hogy ne kínlódjon... Érdekes fogalmai vannak egyeseknek a kínlódásról.

Új hozzászólás Aktív témák