- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
...vásároltam online vonatjegyet 175 Ft-ért kártyával..
A kulcsszó az online. Én a POS terminálos vásárlásról beszéltem. Online fizetésnél nyilván a járulékos költségeknél ezt is figyelembe veszik. POS terminálnál sajnos kevésbé.
Amúgy nem hiszem, hogy olyan nagy ráfizetés lenne, több automatán van már PayPass terminál, kávéautomatákon is, ahol 90 Ft-ot is fizettem már kártyával. Vagy nekik valami egyedi megállapodásuk van, hogy megérje?
Nem látok bele a szerződésükbe, de feltehetően úgy van kitalálva, hogy megérje nekik. Tippre egyébként van olyan haszonkulcs rajta, hogy a tranzakciós díj beleférjen (és nincs munka az aprópénzzel való kezeléssel).
Jaffa75: Sajnos rengeteg a rossz tapasztalat, és egy relatíve újítás kapcsán is ezek a félelmek fogalmazódnak meg bennünk...
Félig ide kapcsolódó, de a másik oldalról.
Én anno domini, 2002-ben a saját családi vállalkozásunkban próbáltam a POS terminált intézni. Szabályos mátrixszámítás volt azt belőni, hogy mi mennyibe kerül. Ha X forgalmat generálunk, akkor Y tranzakciós díjat számítanak fel, de minimum Z összeget. A vége az volt, hogy cirka 2%-os tranzakciós díjjal kell számolni, de minimum 35 forinttal. Megköszöntük az ajánlatot, és nem éltünk vele, mert a ~10%-os haszonkulcs mellett ez nem volt számunkra üzletileg releváns. Külön szépség, hogy az elénk tett szerződésben szerepelt, hogy nem háríthatjuk át a tranzakciós díjat a vásárlóra, és nem szabhatunk meg más árat kp. ill. kártyás fizetésnél.
Az ilyen tapasztalatok után én nem csodálkozok, hogy a kisebb boltok nem kapkodnak két kézzel a POS terminálok után...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.